Trött

Klev upp 06.30.. vilket är jättetidigt för mig.. jag som brukar ligga till 9 om jag inte ska in och få behandling…

Idag var det skolavslutning nämligen.. sonen slutade 1:a klass och hela klassen (9 stycken) sjöng så fint så… de sjöng bäst.. Nä, jag är inte partisk.. men de sjöng faktiskt bäst.. man hörde texten och de var så duktiga så.. de hade faktiskt fått välja om de ville sjunga i kyrkan eller inte.. och de ville sjunga.. och det är jag glad för.. för de sjöng så fint så…

När vi sen gick iväg så kom högstadiet… och det såg så kallt ut.. när tjejerna kom i sina korta, vackra klänningar och barbenta.. för det är kallt.. och det har regnat rejält…

Skulle fikat.. på bageriet.. men det var för mycket folk.. så vi handlade fika på affären istället och gick hem och fikade… chokladmuffins och hemmagjord hallonsaft.. mums…

Så nu är jag så trött.. fast jag satt på rollatorn i kyrkan.. så är jag ändå trött… för det är mentalt väldigt jobbigt med en massa människor som tittar på mig.. för det gör de… när jag bara har en scarf kring min hjässa… en del kommer fram och frågar hur det är med mig.. och en del bara glor.. och det är mest tröttsamma är de som bara glor.. som står där med hakan nere vid naveln och ser ut som fågelholkar… kom fram och prata med mig istället…. för nästa gång kan det vara de som drabbas.. för den här sjukdomen vet man aldrig när den slår till och på vem… Tröttheten gör så att jag har bestämt mig för att gå och lägga mig och vila lite…

På tal om slår.. tur att inte björnen vände och gav sig på de som filmade.. och sen rubriken.. Aftonbladet är igång igen…

TV: Mamman filmade dödsdramat i skogen
Här jagas älgarna av en björn – mitt framför svensk barnfamilj

Tror ni att björnen tänker: Där kommer en svensk barnfamilj.. nu ska jag jaga de där älgarna för att skrämmas lite…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Men du, pysis, jag undrar kanske om jag ser någon som det syns att den är sjuk, men vill inte tränga mig på. Man vet ju inte hur den personen reagerar, och jag vill inte verka nyfiken. Jag har ju inte med att göra vad det är för fel på någon jag inte känner. Men GLO skulle jag inte göra. Barn har ju lättare att vara naturliga och fråga.
    För övrigt får någon gärna sätta fart på sommarn! 🙂

    Jag tycker att jag har gått så här såpass länge att människor skulle ha vant sig… Trist är det i alla fall… och vad lär de barnen? Att om någon ser annorlunda ut så ställer man sig och glor?..
    För det är ju som du säger inte barnen.. utan de är de vuxna.. och gärna de som är lite äldre… Och om de ser någon gå fram.. varför inte göra detsamma?
    Barnen är så mycket bättre.. de är så ärliga så de frågar.. både om rollatorn och mitt hår…
    Ja.. nu måste något göras.. för det här är inte direkt sommar.. sonen tyckte att det kändes mer som julavslutning..
    Han gjorde om deras sommarlåt till en regnlåt…
    Kram Pys

  2. *smyger in… ställer mig och VRÅLGLOR på dig och sin scarfbeklädda skalle… plirar finurligt med ögonen… rycker HASTIGT av dig scarfen och skriker så högt jag kan*
    SKÅL TA MIG FAN, PYSAN!!! DET ÄR FREDAG!!!!
    *slänger scarfen i ett hörn och rusar ut*

    *hinner fångar in Tizzel*
    *tar fram en stol och binder fast henne*
    *tar rakapparaten och tvångsrakar henne*
    *släpper henne och skickar över en maläten scarf*
    *höjer vinglaset och ropar*
    SKÅL TA MIG FAN TIZZEL!!!

  3. Tänk att lilla sonen blivit så stor nu… Tiden går fort ibland..

    *ASG* … TVÅNGSRAKA..

    Langar över ursprungliga killer=epilator

    Ja.. han är stor.. och han har stora fötter… jag lovar… de är enorma..
    självklart förekommer det tvångsrakning på min blogg…

    Jisses.. har du plockat fram den gamla grejen…

    Kram Pys

  4. Hjääääääääääääääääälp!!!!!!!!!!!!!!!
    Vaffan?????
    Det är inte alls lika snyggt nu idag när jag vaknar upp efter fredagsfyllan!! *fnittrar hysteriskt*
    Har du en scarf till jag kan låna?????
    Kram härliga du!

    Visst blev du vacker.. *kollar in mitt resultat*
    *langar över en gammal maläten scarf*
    Här har du…

    Kram Pys

Kommentera

