Stick i fingret

Nu ska jag gå upp och ta prov.. som tur är så är det bara stick i fingret idag… och inga rör…
För jag börjar bli less.. och mitt kärl börjar bli ostickvänligt.. Det börjar bli en ärrbildning där de sticker.. och det är inte bra.. jag måste ju ha det där kärlet.. för något annat har jag inte…
Jag har en arm.. och ett kärl som de kan sticka i och ta prover… och så har jag min port-a-cath.. men de kan ju inte ta i den… enligt de själva… och jag blir så less.. för det är så mycket lättare…

Så jag har en idé.. att jag på något sätt ska lära mig sticka mig själv.. och spruta in heparin.. och på det sättet så kan jag sticka mig själv.. och spruta in heparin.. och så kan de ta ett slaskrör.. och sen fylla på slangen och port-a-cathen.. med heparin.. för jag ska ju ändå ha slangen dagen efter till cytostatikan..
Kan jag få lov att sticka mig själv.. och ha heparin hemma.. så kan jag ju göra det.. och då slipper jag att de sticker mig i armvecket på vänster arm.. för ifall det händer något akut.. så behöver jag ju min arm… och i höger får de absolut inte sticka i…. fast de vill och försöker övertala mig om att få sticka i den… de säger ju att vi spritar alltid innan vi sticker och tar prov… men ändå.. jag vill inte det.. tänk om jag får ödem i armen.. då kan de aldrig sticka däri ändå…
Man ska vara rädd om sina kärl… så är det bara…

Sen istället för Rosa bandet så kan man ha rosa gips med hjärtan på… snacka om att det är gulligt…

Nä.. dags att göra sig i ordning och gå iväg… dessutom har jag tagit kissetablett..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentera

