Det som inte fick hända..

har hänt nu ikväll..
Jag stöp.. över katten eller möjligen en sko… jag vet inte vad det var.. om det inte var skon så var det katten.. och var det inte katten så var det skon.. Fast jag är till 99% säker på att det var katten.. som gjorde att jag flög.. jag flög.. och flög…
Och plötsligt låg jag där.. på hallmattan… och bara var tvungen att ta reda på om jag levde eller inte.. och om jag hade ont.. och om jag kunde röra mig överhuvudtaget.. och om jag kunde böja mig.. om jag brutit något..

Ont fick jag.. och jag var tvungen att ta reda på vart det gjorde ondast.. och Den älskade maken fick inte hjälpa mig upp direkt.. jag var tvungen att känna efter först… Det gjorde ont.. och det gör fortfarande ont.. på vissa ställen…
Jag har slagit höger knä.. det är där det gör minst ont.. och så vänster knä.. och det gör lite ondare… och så har jag slagit vänster hand.. för jag tog emot mig med handen nämligen.. fast ondast gör höger stortå… Jag haltar omkring här hemma.. fast haltningen jämnar ut sig lite.. för vänster knä.. och höger stortå…

Som tur är så hade jag hela familjen omkring mig.. så jag fick bra hjälp upp.. och här sitter jag nu.. och har ont.. och tycker synd om mig själv… att det ska göra så ont av att trilla ner på golvet…

Annars har min midsommarafton varit jättebra.. och fast det både har regnat.. och haglat.. så har vi ätit gott.. mått gott och druckit gott..
Och det har varit en av de bästa midsommaraftnar jag kan komma ihåg…
En och annan minns man ju.. och det här lär bli en sån….

Både för väder.. för trevligt sällskap och för att jag föll.. för det lär jag inte glömma i första taget…

Så i morgon kommer jag att ta det lugnt.. om jag överhuvudtaget kan ta mig upp ur sängen…

Lite orolig för handen.. om jag har en spricka i den eller inte.. men den är inte blå och har inte svullnat… den bara gör ont…

Jävla fan!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

11 svar

  1. Usch, så tråkigt 😦 Hoppas att det inte är någon spricka, och att det känns bättre imorgon

    Det känns lite bättre i handen… så det är lugnt..
    Kram Pys

  2. Glömde: Kraaaam!!! Och glad midsommar, i efterskott.

    Tack det samma…
    Kram Pys

  3. Usch va trist! Hoppas du mår bättre idag och att skadorna läkt över natten.

    Många kramar från ett för tillfället soligt Malmö

    Nä.. helt hel är jag inte….
    Men det får gå…
    Kram Pys

  4. Åh nej!
    Jag hoppas verkligen att det inte är någon spricka i handen och att du inte har alltför ont idag.

    Nä.. handen gör knappt ont idag….
    Men jag har ont på de andra ställena..
    Kram Pysis

  5. Usch, så tråkigt att det skulle behöva hända! Hoppas det gör lite mindre ont idag. Kram på midsommarda´n!!

    Det kommer ett inlägg om hur jag mår.. jag ska bara svara på alla mina kommentarer…
    Kram Pys..

  6. Nämen vilken otur. Hoppas du inte har så ont idag!
    Kram Barbro

    Ja.. jag kan inte ha kvar katten… för det här går inte… nu måste något göras.. tänk om jag varit ensam…. för det är inte första gången..
    Kram Pysan

  7. Vilken otur… Hoppas det känns bättre i dag men det ser jag av dina svar att det gör! Ja, olyckan är snabbt framme…

    Det känns bättre.. lite ont här och var… men det är ju så…
    Kram Pysan

  8. Hej Pys.

    Men vad tråkigt både för dig och katten att det skulle hända.
    Men dom är ju fena på att komma framför en, när man vänder sig om och skall gå kommer en katt farande med världens fart.

    Tur att det verkar gått skapligt för dig.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja.. det är inte första gången.. men denna gång föll jag… rejält… och det är inte sådär jättekul…
    Jag har ont.. och jag var rädd att jag skulle varit mer skadad än jag var…
    Kram Pys

  9. Usch, vilken trist sak mitt i Midsommar! Hoppas nu att du blir av med det onda fort och får en härlig Midsommardag.

    Kramar från Madonnan

    Ja.. jag ska ta det lugnt idag.. det är inte så där jättekul nämligen..
    Hoppas att du också får en fin fortsättning på midsommarhelgen..
    Kram Pys

  10. Släng ut katten, säjer jag som varit livrädd för katter hela livet, och nu så allergisk så den skulle ta livet av mig p.g.a.det.
    Jag har ju haft hundar, men blivit lika allergisk mot dem.
    Du kunde ju slagit dig helt fördärvad. Men de flesta olyckorna händer i hemmet. Krya på dig! Du har ju nog av annat skit!
    Hoppas kunna sno lite aklejafrö, när det är mörkt hos grannen. Mina två säger två blommor vet jag ej om de sätter frö ens.

    Har kollat in aklejor här.. och än har de inte satt frön.. men är på väg… så jag kommer också att smyga iväg någon mörk natt.. 🙂
    Jag har inte hjärta att slänga ut katten..

    Jag har ont i vänster knä.. öm, blånad.. och svullen..
    Kram Pysis

  11. Men jösses…det lät inte bra.

    Tur att det inte gick värre..

    Kram

    Ja.. så nu vill jag bara att han ska iväg.. härifrån… för nu är det jobbigt…
    Han har ju gått framför mina fötter i flera månader känns det som.. och igår.. då stöp jag…
    Kram Pys

Kommentera

