Min vanliga tur

Som vanligt så drabbas jag av viss otur när det är midsommar… Redan när jag var ung så var det små saker som gjorde att midsommar blev som den blev…
Var det inte så att jag blev förkyld så var det att jag fick mens.. eller liknande saker…
Och varför skulle denna midsommar vara annorlunda… för naturligtvis så är det så att idag tar jag min lilla tablett som heter Furosemid copyfarm och det är den som gör att jag kissar jättemycket…
Det är den som är mot mina benödem.. och det är inte så jättekul.. betyder att hela förmiddagen så kommer jag att springa på toa… och det blir väl ca 12 besök på toaletten under dagens lopp…

Nu kommer jag inte att dricka någon öl.. eftersom öl smakar så konstigt.. för man får ändrad smak av cytostatikan.. och öl och köttfärssås är än så länge de där saker jag har upptäckt att jag inte kan förtära.. för det smakar äckligt i munnen…
Så jag får hålla mig till vitt vin idag.. och där har jag tur.. för man kissar inte lika mycket av vin.. som man gör av öl…

Nu ska jag läsa bloggar.. jag återkommer under dagen..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 svar

  1. Inte fy skam med vitt vin inte! Jag dricker inte alls idag eftersom jag kör, jobbar hela helgen. Men det känns helt okej för min del. Viktigaste är att få vara med familjen och goda vänner. Det är alltid det allra viktigaste för man vet inte när det kan ryckas från en.

    Ha en underbar midsommar vännen
    många somriga kramar

    Nä.. jag är glad att jag kan dricka någonting.. nästan all läsk smakar nämligen också skunk… och jag vet att det beror på cytostatikan.. men ändå.. det är ju inte så kul.. alltså får man göra det kul och se allt ur ett humoristiskt sätt…
    Du får ha det så jättebra på jobbet.. men ni firar väl där också.. och det ger ju mer pengar.. storhelg..

    Kram i massor
    Pysis

  2. Jamen vitt vin är inte så dumt…bättre än öl. Tycker jag. Och det finns ju olika smaker, torrt, halvtorrt och sötare ändå. Så hoppas det är nåt som smakar! Midsommarkram! 🙂

    Nja.. alltså.. jag kan dricka både ock.. men jag är mer för öl när det är en vanlig fredag.. och därför så hade jag ju velat ha öl idag.. bara för att jag inte kan dricka det..
    Maken har köpt ett mycket gott vin…
    Kram Pysan

  3. Hoppas du har en underbar midsommarkväll vännen!
    Här dricks det oxå vitt vin…mums…och en massa god mat har det oxå blivit.
    Vädret är jättedåligt men vi har värme inombords…:)))
    Kramar

    Ja.. vi hade tur.. vi hann in.. men det kom en rejäl regn/hagelstorm när vi skulle gå iväg och dansa.. så det fick vi ställa in…
    Men vi har haft en trevlig kväll.. förutom en rejäl fadäs… se nästa inlägg..
    Kram Pys

Kommentera

