Dagen efter olyckan

Jag är uppe…
Efter olyckan igår så är det så här med mig:
Jag har ont i min högra stortå.. och den är lite svullen och lite blå…
Vänster knä har ett rejält blåmärke.. och där gör det också ont…
I höger knä gör det inte ont längre… och det känns bra…
I vänster hand gör det knappt ont.. vissa rörelser gör ont…

Jag tar mig fram i lägenheten.. men det blir ingen längre promenad idag.. för jag har ont.. och jag haltar fram här..

Jag hade väl det på känn att det skulle hända någon gång
För det är inte första gången jag höll på att trilla över katten.. och nu hände det.. och jag blev nog mest rädd.. fast jag har ont på diverse ställen.. men jag är inte bruten någonstans…

Så nu ska jag ringa så att katten kommer härifrån.. för detta vill jag inte vara med om igen..
För en liten är på ingång.. och den kan jag lära upp.. att inte gå framför fötterna på mig…

Nu ska jag läsa bloggar..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Skönt att höra att du är ok.

    KRAM

    Ja.. lite ont och lite blåslagen.. men annars ok..
    Kram Pys

  2. Tänk om det var skon…

    Nä.. jag har funderat och det var större det som jag flög över.. för katten kom rusande.. och jag var på väg till toan.. (hade ju tagit kissetablett).. och då är det alltid ”akut”.. även på kvällen..
    Kram Pys

  3. Den ”Lilla på gång” hälsar!

    Jag Kramar om!
    Knytet

    Så skönt det låter.. jag ska lära henne att gå vid sidan om mig.. och inte framför mina fötter….🙂

    Kram Pys

  4. Hu det där kunde ha gått ännu mer illa….
    Nu ger du väl kissen respass…den behöver se sig om i världen lite så packa lilla travellingbagen😉

    Vi har haft sol idag och varit på tivoli med lillprinsen🙂 Klarade en hel timme..wow..sedan var jag slut…tur att maken har kraft för oss båda.

    Kram

    Japp… respass får han nu… för jag trodde att min sista stund var kommen..
    Jag har en som är intresserad..
    Så det blir enkel biljett… och jag kommer inte att ta tillbaka honom…

    Kram Pys

  5. Kan ni dressera katter? Lyder de kommando eller?
    Jag ser ibland på Cesar Milan ( ? stavning),som är så duktig med hundar. Synd man ej blev lika duktig själv. Har dock tävlat i segrarklass spår, som det hette på den tiden. Haft uppfödning av hundar och sen blivit så sjuk av dem. För jäkligt! Har bl.a. en tjusig kristallvas design Sigvard Bernadotte ( vettigt pris), blev bäst av alla på en stor tävling. Efter ett antal hundar lärde jag mig ej göra om samma misstag två ggr, och hundarna blev lydigare och lydigare. Det är ju alltid ägaren och föraren ,som gör fel aldrig hunden.
    Jag stavar nog fel, ser ej bokstäverna..

    Visst kan man få katter att lyda kommandon.. det finns de som håller på med apportering… så det går.. bara de är små… så kan man lära dem jättemycket.. Vet en katt när jag var liten.. de lärde den att inte hoppa på matskålen när den fick mat.. förrän de sa varsågoda.. då åt katten.. åt inte innan ordet sas…🙂

    Grattis till alla pris.. synd att du inte kan ha hundar längre.. kan tänka mig att det är jättejobbigt…
    Kram Pys

  6. Men, som om du inte hade nog så ska du gå och slå dig halvt fördärvad.
    Nåväl, hoppas att du har lite bra smärtstillande och att de reder upp sig snabbt.
    kram
    David

    Ja.. det är ju som att få en förkylning.. när man är cancersjuk.. man känner sig så sjuk då.. det gör inte jag när jag har cancer… knepigt det där…
    Kram Pys

Kommentera

