Uppdatering

Lilltösa åkte hem idag.. efter lite mer än en vecka.. det går så fort när hon är här.. för hon hinner knappt hit förrän hon åker igen känns det som..

Veckan som kommer är som vanligt…
Stick i fingret i morgon… och så cyto på tisdag.. om mina prover är bra.. och då ska jag också ha den där benstärkarblandningen som jag får var 4:de vecka… och så ska jag ju dopas.. det får man inte glömma.. det höll syster på att göra förra gången.. och hon hade till och med skrivit in att jag fått den i min journal.. hade varit snyggt om jag då inte fått den.. tur att jag kom ihåg någonting… annars hade hon kanske åkt dit.. för felbehandling av något som jag inte fått..
Sen får jag vänta tills jag har träffat onkologen.. jag vet att jag ska genomgå skelettscinten den 13.. alltså.. jag ska ligga i kistan igen.. jag hatar det… usch!!

Vädret är skit… det är mulet.. och det har regnat en rejäl skur.. och det är inte så kul… jag vill ha sol och värme nu… faktiskt.. fast jag inte är en sån som ligger och steker mig i solen.. så vill jag ändå ha sol och vackert väder…. för det är så skönt….

Tror ni inte att jag höll på att ramla över katten idag också.. han är heltokig nu.. ska gå mitt framför mina fötter exakt hela tiden när jag är uppe.. och jag börjar bli så trött på detta… det har gått för långt nu.. orkar inte med katten längre.. fast hjärtat gråter på mig.. för han är rätt så mysig när han vill.. men jag är rädd att ramla nu.. än mer än jag var innan… för nu vet jag att det kan hända.. och det händer fort.. innan man hinner blinka så ligger man där på golvet… för tänk om inte Den älskade maken är hemma och kan hjälpa mig upp.. för upp kommer jag inte själv…. tänk om jag faller och blir liggande.. i flera timmar.. utan tillgång till telefon… det skulle vara just snyggt…

För det verkar så att han ska ha omkull mig… vet inte om det är för att jag ramlade och tycker att det är så.. men jag tycker att han är mer framför fötterna på mig nu än han någonsin har varit… trist men förbannat sant..

Det gör ont i mitt knä.. det är ömt och svullet.. och så lite blått.. men svullnaden och ömheten gör att det gör ont att gå…
Stortån är inte heller helt felfri.. det ömmar ibland i den..men idag kan jag iaf böja den.. det kunde jag inte igår..
Så det går framåt för mig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

11 svar

  1. Förstår att tiden går alldeles för snabbt när dottern är där.Lider med dig.

    Har gått av helgen nu och är lagom trött och mör. Ska landa i soffan med en kopp java. Najs! Är ledig imorgon, välbehövligt.

    KRAM

    Ja.. en vecka+en helg går gör fort… Men jag överlever detta också.. vi pratar mycket i telefon.. och hon ska komma en runda till i slutet av sommaren..
    Lyckans ost att vara ledig.. jag ska sticka i fingret… och det gör så ont nu.. speciellt när jag har det där nervontet… då gör det skitont…
    Njut nu…
    Kram Pys

  2. Bra att det går framåt 🙂

    Har tagit igen mig idag efter tivolidagen med lillprinsen igår. Det tog på rosenkrafterna som inte finns 😉
    Det är verkligen en falnande ros…suck

    Har haft yrsel idag…den där jäkla strålskadan visar sina bästa sidor och dom lär jag få dras med hela livet..men det kan jag stå ut med. Har medicin när yrseln drar igång och blir riktigt jäklig….ibland får jag hålla fast mig.

    Jag råkade ut för något otrevligt dagen före midsommarafton. Vi var och handlade mat när en man stirrade på mig…det brann hat ur hans ögon. Tänkte är det verkligen mig han ser på…och jo visst var det så. Mycket obehagligt …en helt främmande människa jag inte ens känner eller har sett förut. Tänkte ..usch vilka märkliga skapelser det finns…det sitter i än..just den där blicken…hu jag ryser.

    Kram

    Ja.. det blir bättre och bättre.. men helt bra är jag inte just nu.. knät gör ont.. och naturligtvis så går man på allt… och det är inte kul..

    Synd att rosen slokar idag.. du får vattna den lite… 🙂
    Yrsel kan jag tänka mig är ett gissel.. låter inte kul alls…
    Och han inne på affären.. vad var det för en galning..?? Har ni såna i Lule så ska inte jag åka dit….

    Kram Pys

  3. Oj vad du har råkat ut för, har inte haft dator på ett tag så nu får jag uppdatera mig. Katter de kan de, våran är likadan, när han vill ha uppmärksamhet går/lägger han sig mitt i vägen så man håller på att slå ihjäl sig. Men jag kommer ju upp själv…
    Hoppas du snart känner dig bättre!
    kramar Effie

    Problemet är att om jag ramlar igen.. så lär jag inte komma upp.. och vår andra katt gör inte så.. det är bara han.. och nu orkar jag inte mer…
    Han ska bort.. fast jag tycker så mycket om honom.. för jag vågar inte längre…
    Kram Pys

  4. Trist att du ramlat men skönt att höra att du blivit aningen bättre! Tack för hälsningen, jag hade en jättefin midsommar. (Utan hagel…).

    Hoppas det onda försvinner snabbt, kram!

    Ja.. det är inte kul.. och så bra att du hade en fin midsommar.. och slapp haglet.. för vi fick nog det som ni skulle ha.. 🙂
    Kram Pys

  5. Vilken jäkla otur! Jag minns känslan från att vi själva hade katt och man nästan trampade på den ibland. Hoppas att knän, hand och tå är ännu bättre idag.
    Här hemma sken solen och igår var vi på Sverige-Amerikadag i Karlshamn. Mat, tal och musik. Folkdräktsklädda människor i mängd. Trevligt och avslappnat.
    Jag skickar en jättestor hög med extravarma kramar som du kan ta av vid behov.
    Kraaaaammm det var den första 🙂

    Det är bara hankatten som gör så.. och han är stor.. och ivägen..
    Knät och stortån gör fortfarande ont.. lite blå och svullna.. fast det kommer att gå över…
    Så de har en sån dag.. är det för att komma ihåg alla som reste till USA?
    Kram Pys

  6. Eftersom du och din man bor i två olika lägenheter så är det väl egentligen ett ganska lättlöst problem? Katten kan bo hos din man. Så när du är ensam slipper du ha honom där. Men när du är hos mannen så gör det inte så mycket för du har din man i närheten som kan hjälpa dig ifall du skulle ramla.

    Nej.. det går inte.. för hankatten och maken tål inte varandra.. det var därför som vi gjorde så här från början..

    Kram Pys

  7. Ja du…Luleå brukar vara lugnt och fridfullt..men det verkar finnas en och annan galning här tyvärr.

    Kram

    Ja.. det verkar ju så… Trist!
    Kram Pys

  8. Jessica, då din kommentar innehöll ett telefonnummer och en länk så har jag sparat kommentaren.. men den ligger inte så att mina läsare ser den…

    Som du ser då gick det som jag befarade.. och jag har trillat över katten…

    Kram Pys

  9. Ok, vad bra. Visste inte hur jag skulle göra! Ville inte heller att den skulle ligga helt öppet.
    Jag hoppas det löser sig fort så det inte händer dig något!

    Nä… men det fixade jag.. den är sparad.. och ligger så ingen utom jag kan se den… fast telefonnumret finns för dem som vill ha tag idet.. men jag vill inte ha det på mig ifall något händer…. och det visar sig att de hittade numret här…
    Kram Pys

  10. Hördu Pysan, har du inte möjlighet att få säkerhetslarm, så du slipper bli liggande om olyckan är framme? För mig funkar det helt enkelt inte, men du är kanske mer mottaglig för dess fördelar.

    Nä.. för jag är inte inskriven i hemsjukvården.. och jag vet inte heller om jag vill.. för jag har inte de behoven anser de.. för jag har maken här.. och ramlar jag då så vet han om det.. mer eller mindre direkt… och då är jag inte i behov av larm..
    Kram Pys

  11. Och om han inte är hemma då? Vill inte skrämma dig, är bara rätt frustrerad över att beslutande myndigheter inte brukar ta minsta hänsyn till realistiska möjligheter eller ren logik. Men vill du inte heller så är det ju inget att diskutera.

    Här ser de till helheten.. han är hemma mer än att han jobbar.. och därför är jag inte i behov av larm. Jag har nämligen kollat om jag kunde få det. För är inte maken hemma är sonen ofta det. Och jag fick avslag. Så det är inte jag som inte vill ha utan kommunen som säger nej.
    Kram Pys

Kommentera

