En vanlig sketen måndag

Nu ska jag snart gå iväg och ta ”stick i fingret”.. det gör så jätteont numera.. för jag har den där nervsmärtan i händerna och i fötterna… speciellt ont gör det i fingrarna.. och när de sen sticker så gör det infernaliskt ont… fast man får tiga och lida inför morgondagens sjukhus besök…

Satt och läste nyheterna i morgon… och jag såg det här.. det är otroligt att de kan göra ett organ av huden från armen.. fast tur att de inte tog hud från ovansidan.. för det är inte roligt med hår i maten..
Det är som med mitt nya bröst.. för jag ska ju ta vävnad från buken och flytta upp.. blir samma som det andra bröstet då.. Det ända är väl att jag kan bli utan känsel.. men bröst har jag… och det är ju det jag vill..

Förra veckan var det grisar som rymde.. nu är det kor… jag undrar om det kommer att sluta att schimpanserna eller gorillorna rymmer från kolmården

Sen vill jag att ni kollar in den här fågeln.. vilken härmapa… snacka om musiköra…

Nä.. tid för vårdcentralen och sticket.. fast jag bävar..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Skönt att hon lär sig och att det gick bra🙂

    KRAM från mig som varit hemma med sonen och myst hela dagen

    Helt klart.. för det behövs fler inne på lab.. och dessutom så tror jag att det snart är tid för semester och då behövs ju fler som sticker..

    Kram Pysan som hoppas att du myst jättemycket…

  2. Jag hoppas det gick bra att sticka i fingret idag. Stackars dig!
    En tycka synd om kram!

    Tack för länken och telefonnumret.. Jag ska försöka ringa i morgon.. men jag ska få behandling först…
    Och sticka i fingret gick bra idag.. förutom att jag har de där nervontet… och det är inte så kul.. och de tog två små rör idag.. och det är inte kul… de kunde frågat innan de satte igång att dra ut ännu mera blod.. för jag har infernaliskt ont i mina fingertoppar.. men det är som vanligt på den här Vårdcentralen…
    Kram Pys

  3. Går det inte att ta via portacaten (vet ej stavning) eller har du ingen? Eller via armen?
    Typiskt vissa vårdcentraler!!!!!!!!!!!!! Blir så arg!

    Jo, man kan ta genom porten.. men det kräver lite mer jobb.. och det är väl därför som det inte vill göra det.. och så ska det göras ett Heparinlås..
    Har pratat med Distriktarna idag… och jag ska försöka se till att antagligen att jag gör det själv… eller att de gör det…
    Kram Pys

  4. Hej Pys.

    Ser att du har klarat av stick i fingret.Det måste vara hemskt att gå och vänta på alla undersökningarna.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag tar alltid prov dagen innan jag ska få cytostatika. För att se att mina värden är tillräckligt bra för att ge cyto. Är de inte det så väntar man några dagar.. och så testar man blodet igen. Det är mest de vita blodkropparna som man har koll på.. och så blodvärdet..
    Det är därför som jag får EPO.. och de vita gör man inte så mycket åt.. för de har än så länge legat bra…
    Kram Pys som har värre saker framför sig..

Kommentera

