Framtiden är min.. eller?

Idag har jag fått veta något som jag inte visste.. för ingen har direkt sagt något till mig…

Men jag ska ha cyto fram till onkologen säger något.. Så nu ser det ut så här..
6 juli: besöka vårdcentralen och stick i fingret
7 juli: få cyto, ta 2 rör (istället för på vårdcentralen eftersom de absolut inte kan ta i en port-a-cath och inte verkar vilja lära sig heller).. Få EPO
13 juli: skelettscint på isotopavdelningen och där kan jag också ta stick i fingret, för den 14:des övningar.
14 juli: cytostatika.. ej EPO.. för mitt blodvärde var 114 idag.. och så bra har jag inte haft på hela tiden… så därför var 14:de dag i stället för var 7:de..
Sen är det säkert så att jag inte hinner träffa onkologen den veckan.. och därför lär jag nog få genomgå proceduren en gång till.. så då är det
20:de: vårdcentralen och stick i fingret…
21:ta: cytostatika, benstärkande och så EPO..
Efter detta blir det nog till att träffa onkologen.. så jag hoppas att jag får träffa honom innan han går på semester… men jag är ju bara en liten patient som man kan säga svordomar till… så jag har väl den där oturen att inte få det.. och då kommer det att bli ytterligare cyto… så det lär rulla på tills de får andra instruktioner…

Och det är ju Sommar.. samma sak som förra året.. varför? Här går man på cytostatika för andra gången.. och det är sommar båda.. och det är festival båda gångerna…

Så TRIST!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Hoppas verkligen du får träffa din onkolog innan han går på semester!!!! Förstår att du tycker det är trist med så mycket cyto. Jag som bara får var tredje vecka tycker ju det är jobbigt…… Skönt att blodvärdet var bättre i alla fall!!!!!
    Styrkekramar
    Barbro

    Jag har gjort 9 nu… och fler cyto blir det.. räknar jag sen in de där första FEC så gjorde jag 6 av 7..för den sista slapp jag.. efter blodförgiftningen.. kroppen hade inte orkat..
    Onken är ett kapitel för sig..
    Kram Pys

  2. Kanon att blodvärdet är bättre! Ja dessa läkare…va säger man? Kan du inte ligga på sköterskorna så de påminner läkaren om att se dig INNAN hans semester?!
    Du fixar detta. O du…även om du får cyto denna sommaren med så är det för att du ska ha en himlans massa somrar framför dig UTAN cyto – en frisk och kry Pysan! Så det så!

    KRAM

    Ja.. jag har något att vara glad över…
    Läkaren säger jag inte så mycket om..
    Vi har pratat om honom idag.. och cytosyrran erbjöd sig att se om jag kunde få veta min tid till honom så fort som möjligt.. för att jag ska veta under sommaren.. så jag kan resa bort om jag vill iaf en kortare resa..
    Det som gör mig lite less är att det är två somrar och två festivaler som jag inte orkar gå på… inte hela…
    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Det är verkligen inte klokt att dom inte förstår att det är en orolig människa som har sina funderingar ,läser dom inte psykologi i sin utbildning.
    Kan jag förstå som är en vanlig människa borde Läkare också begripa.

    Hoppas du finner ett bra hem till din Kissekatt.

    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Orolig är jag väl inte.. men jag vill veta hur min sommar ska se ut.. och utifrån det jag får veta hur jag ska planera…
    Han är inte vanlig…
    Kram Pys

  4. Ja, visst är det ett heltidsjobb att vara sjuk. Hoppas du får lite ”semester” i alla fall.
    Kram
    D

    Ja.. jag hoppas det.. nu har jag frivecka nästa vecka.. och det ska bli sååå skönt så.. faktiskt.. första gången jag faktiskt ser fram emot den..

    Kram Pys

  5. Lider med dig.
    Sommaren vill man vara bekymmersfri

    ha en bra kväll

    Ja.. men så blir det inte.. sommaren 2006 åt skogen och sommaren 2009 åt skogen.. och så festivalen.. som tur är kan jag sitta på balkongen och höra musiken.. annars hade jag gråtit..
    Kram Pys

  6. Ja du ..semestertider. Hoppas att du får träffa din läkare före han tar ledigt

    Sonens läkare och kontaktperson har båda gått på semester utan att meddela oss….ja kontaktkillen ska ju höra av sig..men icke. Sonens recept skulle förnyas så jag fick jaga runt för att få tag i någon och ändå blev det struligt. Jag blir så arg…det blir ju katastrof om medicineringen klipps av på grund av vikarier som inte är insatta i allt.

    Kram

    Ja.. jag brukar skrika när jag har ca 20 tabletter kvar.. för att jag ska få förnyat recept.. men vissa avdelningar får de inte stänga under semestern..
    Kram Pys

  7. Hej
    Vet inte hur det gått för dig idag. Min arbetskamrat vill först ta bort sin katt som är gammal innan dom skaffar en ny. Känns inte som om det går så bra för mig att hitta någon. Hoppas någon länk var till någon hjälp för dig.
    Kram Jessica

    Idag är en bläädag.. jag har inte någon direkt motivation.. men jag ska ringa det där katthemmet som du skrev om..

    Kram Pys

Kommentera

