Datorproblem och skitsnack

Min kära älskade lilla dator har gett upp.. processorn vill inte längre.. och som tur är så har vi en till fungerande dator.. förutom makens.. så nu har vi flyttat in sonens dator hit… den som funkar alltså.. och så har Den älskade maken installerat de saker jag behöver för att komma online.. och sen får de sakerna helt enkelt vara kvar.. för det blir säkert fler gånger..

Så nu ska vi maila där vi köpte datorn.. och se vad vi kan göra.. och om de kan hjälpa oss med den… för jag älskar den där datorn.. och nu.. hade det varit en mycket bra idé med lite pengar så en laptop hade kunnat landa här…

Därav att jag inte har skrivit under dagen…

Annars mår jag bättre idag än vad jag gjorde igår.. fast jag känner mig fortfarande lite däst.. och jag skulle behöva gå och bajsa.. men det vill inte komma något… och jag har ju all chans att bli förstoppad.. är det inte cyton som gör mig förstoppad så är det morfinet.. båda är mycket stoppande… men linfrön och katrinplommonjuice är kanon.. men samtidigt så vill jag försöka hålla igång magen utan mediciner.. för jag har droppar om det skulle bli helt tjockt.. och risken är stor att det faktiskt får bli droppar ikväll.. om det inte händer något stort under dagen… för jag försöker ju varje gång jag är på toa.. och det är ofta idag.. för jag går på min ”kissetablett”.. sonen är underbar.. han frågar på morgonen om det är en dag med kissetablett.. är de det så tänder han lampan inne på toan.. och låter den faktiskt vara tänd…

Bara för att datorn gick till de sälla jaktmarkerna idag så blev jag så arg att jag satte igång att möblera om.. så nu står skrivbordet mot väggen istället för mot fönstret.. och döljer inte mina blommor.. så jag kan vattna dem alla utan större problem.. innan var jag tvungen att luta mig över mitt gamla skrivbord.. och genom att jag inte är så lång så var det jobbigt med min skröpliga kropp… men nu kommer jag åt.. och jag direkt så blev det mycket bra… skulle ha möblerat så här från början känner jag… och jag är jättenöjd…

Dessutom börjar det kännas att det snart är dags… undrar om det är så att aftonbladet kommer att ha en festivalblogg här också.. eller om de anser att vår festival inte är något.. men den är STOR.. den är kul.. och den är för ALLA… Minns första året.. 2000.. gick med magen i vädret… och alla var med.. från den där två veckors bebisen.. till Den älskade makens farmor med anhang… Farmor var närmare 90 då.. och det är strongt.. så det är så kul…

För vår festival är bäst!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Tur ni har fler datorer i hemmet så du kan fortsätta bloggandet 🙂
    Hoppas magen kommer igång
    KRAM

    Ja.. annars hade jag inte gett mig på det här med nätet överhuvudtaget… om det inte fanns reserver:-)
    Ja.. jag hade blivit överlycklig om det bara hade kommit något.. vi får se under kvällen vad som händer…

    Kram Pys

  2. Det är verkligen irriterande när ”teknikens under” lägger av. Inte för att man är beroende av dem eller så men man är liksom så förbaskat van vid dem!

    Håller också en tummer för magen!

    Ja.. visst är det.. som tur är finns det resurser.. så jag iaf kommer online och kan göra livet lite lättare..
    Sen den där magen.. det kommer nog vad det lider… hoppas jag.. annars blir det droppar.. i morgon.. inte ikväll.. för jag får sån magknip av dem…
    Kram Pys

  3. Det är irriterande med datorstrul! Skönt att höra att du mår bättre idag. Kommer bara magen igång också så….
    Kram Barbro

    Ja.. som tur är så finns det resurser.. kan inte jag få igång min dator så kan jag ju ta makens.. men denna gången så får sonen ge med sig och låna ut min.. tills jag vet….

    Det är bara magen jag väntar på.. för jag vill helst inte ta de där dropparna… magknip en hel natt.. nä tack…
    Kram Pys

  4. Det kanske behövs lite skarpare ammunition för dig, vet inte, men en massa fibrer brukar sitta fint när man är förstoppad annars.

    Ja.. men det brukar lösa sig.. rätt som det är så blir det en rejäl omgång som kommer.. och då, ska jag säga, kommer det…
    Kram Pys

  5. Du fick kanske lite extra ”argkraft”när datorn fick en härdsmälta…hehe 😉 Tur att det fanns en annan el computore som du kan använda…..

    Hoppas magen har kommit igång…..

    Så det är festivaldags…det är kul när det händer något….så man kan leva på festivalminnen under vintern 😉

    Du kanske minns att jag skrivit om min son som fick psykos….nu fick jag höra av läkaren att han har för högt kalciumvärde…att han haft det länge men man har inte tyckt att det fodrar en uppföljning. Pratade med en sköterska igår som menade att det är skandal om man inte följer upp detta eftersom sonen mår så dåligt..så nu kämpar jag med detta att läkarna ska ta tag i det här och att sonen får en ordentlig undersökning……nog är det själve den att man alltid ska få gaffla som en terrier.

    Kram

    Ja.. men rummet blev bättre.. och jag är glad att jag kunde kanalisera min ilska över en dum dator till att istället för att skälla på den älskade maken (jo, han fick några ord) så koncentrerade jag den i kroppen istället.. och flyttade skrivbordet.. blev mycket bättre faktiskt.. om jag ska säga det själv…
    Festivalen lever man på i tre år… sen får vi se om det blir en till om tre år.. för det är vart 3:de år…
    Magen lyssnar inte på mig.. men jag försöker.. och jag ska göra ett rejält försök nu…
    Man blir så less på läkare som absolut inte kan ta ett provsvar utan att göra något åt det.. tänk om det hade varit något som hade varit jätteakut… *grrr*
    Det kanske är så att han mår dåligt.. för att han har skyhögt kalium.. jag kan inte så mycket om psykoser.. men ändå ska en psykpatient få lika adekvat vård som oss andra… det är bara jag som har gräddfil på vissa ställen.. 🙂
    Kram Pys

  6. hoppas du haft en bra dag.

    Känner igen mig ganska mkt i ditt förra inlägg
    om att få tillbaka sin kropp..

    Ha det bra

    Ja.. dagen blir ju bra.. förutom att jag fortfarande inte har varit på toa.. men det kommer…

    Du får också ha det jättebra..
    Kram Pys

Kommentera

