Även jag måste skriva om Jackson

Hela popvärlden har sorg.. Michael Jackson är död..
Denna man som alla på något sätt hade något att säga om… var det inte hans moon walk så var det tal om pedofili..
Alla vet vem han var.. och det var ju allt från syrgastält till kompisen Bubbels.. Det var plastikkirurgi.. till vitiligo..
Allt detta skrivs det om… men att han var med i The Wiz sägs det ingenting om någonstans.. Jag var på Sverigepremiären av filmen och vad jag kom ihåg så var den faktisk rätt så bra.. nu har jag inte sett den på länge.. och jag tyckte att fågelskämman var så söt… Detta var första gången som jag såg Michael Jackson… Så mina minnen av honom är som fågelskrämma och det kan man nästan säga att han blev mer eller mindre rent utseendemässigt..

Sen är jag inte med här i år heller

Dessutom har cancern återigen tagit en kändis… Farrah Fawcett har gått igenom grinden hon också..

Dessutom ska jag nu uppsöka hemlighuset… för nu.. nu tror jag…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

10 svar

  1. Apropå den s k ”döden”

    Himlen vet jag inte om jag tror på.. däremot ett annat emotionellt plan.. där själen fortsätter i någon slags tomrum
    Kram Pys

  2. Ibland undrar jag om han var lycklig. Trots sina framgångar…

    Ha en fin fredag!

    Nä.. jag tror inte det.. Jag tror han var en mycket olycklig människa.. kanske inte från början.. men han blev det..

    Kram Pys

  3. Igår tog han där uppe både hem en ängel och en kung

    Ja.. och en ofrivilligt och en frivilligt.. verkar det som i tidningen…
    Kram Pys

  4. Ja… nu är han död, Michael… och fastän jag inte har varit ett hängivet fan, så tycker jag ändå det känns konstigt. Förmodligen för att man inte har kunnat undgå att läsa om hans liv och leverne!
    Men du Pys… ikväll ORKAR jag inte festa!!
    Jag har legat med nästan fyrtio graders feber hela dagen…
    Vi kan väl ta det en annan kväll istället?
    Kram på dig – och ha en skön helg!

    Jag ska inte ta en droppe ikväll.. vi firade lite i onsdags i stället… och jag orkar inte varje kväll jag heller.. och snart är det festival.. och då blir det fest..

    Krya på dig nu vännen… och så kör vi en riktigt bloggstaffet när du tillfrisknat…
    Kram Pys

  5. Lite skitsnack bara. Jag tar ngt som heter Husk, är skal från loppfrö. Börjat ta 1 msk i ett glas Proviva-shot, ja sköljer glaset med mer vtn, för shoten är ju ej så mkt vätska.Sen ytterligare loppfrö, svarta och bruna ovanpå min dofilus.Har en mage ej av denna världen.Blir värre och värre. Hur den skulle va av morfin vill jag ej tänka på. Fick ju morfinpiller, som jag ej tog och ej begrep varför jag fick. Läkare är bra korkade ibland. Man vet själv, men de ska envisas ändå. Helt onödigt recept ! Hoppas du fått igång skitet! Min väninna äter Pajala-gröt: Räcker ej för mig.

    Recept på pajalagröt har jag…
    Men jag ska testa idag.. går det inte så ska jag ta dropparna ikväll… och då vet jag att det kommer… fast då får jag magknip.. hade velat att det blev utan droppar…
    Kram Pys som också har linfrön…

  6. HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE

    Vänligen skrik inte på min blogg..

    Kram Pys

  7. Michael Jackson ja…jag tror att han innerst inne var ganska olycklig…men det är bara spekulationer. Han har nog varit utsatt för människors elakheter i mångt och mycket…ingen vet ju med säkerhet hur han tänkte och hur han var som person….allt är ju bara antaganden. Alla har vi säkerligen något i vårt bagage som kan bringa fram hin håle i människor och mediafolk.
    Media kan konsten att ”mörda” de människor dom har bestämt ödet för så att säga…up or down 😉

    Kram

    Klart vi har.. och tydligen så ville han att det där med syretältet skulle ut i medierna.. för att ge mer reklam åt honom.. som den där lite små konstige.. och då är det inte konstigt om medias bild av honom får oss att få vår uppfattning… och går man då ut och säger vissa saker för att få publicitet och sen tar tillbaka.. då blir folk misstänksamma.. just som hans sjukdom.. för den är för jämn.. man blir flammig.. och bara två näsoperationer.. nä.. tror jag inte ett dugg på…
    Kram Pysis

  8. För mig ”dog” han för flera år sen känns det som, han var som lite konstig i överlag och när han började med alla operationer för att bli ”vit” så gick det överstyr.

    Kramen till dig
    Tack för en fin blogg 🙂

    //Elin

    Oj.. då dog han ju innan han hade gjort ”Thriller”.. och den är såld som mest..
    Men han var ju konstig.. men det är nog hans uppväxt fel.. inte hans eget…

    Tack för berömet för min blogg..
    Kram Pys

  9. Jackson ja… en flaxande fågelskrämma var nog den roll som låg honom absolut närmast kan jag tänka…

    Jackson var liksom inte människa längre – utan gorde sig själv till en fiktiv figur… Kan sånna dö ö h t?

    Ett oerhört sorgligt levnadsöde…

    Ja.. det är ju så.. tycker det är så synd.. för han hade ingen barndom direkt.. och nu är det ännu värre.. när han är borta..
    Kram Pys

  10. Ärligt talat så känner jag av en viss sarkasm när jag läser ditt inlägg och dina svar på kommentarerna. Det är tragiskt att människor känner sig nöjda med att göra sig roliga på annans bekostnad, speciellt i en sådan här situation där personen i fråga gått bort.

    Oavsett vad folk tyckte och trodde om honom så förändrade han världen, han förändrade mångas sätt att se på varandra och hans budskap nådde många hjärtan och skapade förändring i attityd och synsätt.

    Du gillar att gå in och kritisera mig.. det är inte första gången och det är nog inte sista heller…
    Men sarkastisk är det sista jag är..
    Och rolig gör jag mig inte…
    Kram Pys

Kommentera

