Det där med mediciner…

Idag står det med stora bokstäver på Aftonbladet om Michael Jackson.. att han tog 8 mediciner VARJE dag..

Vilket jag inte kan förstå är en sån jättenyhet.. för det känns så att allt som har med Michael Jackson just nu är jättenyheter…

Jag tar 7 olika mediciner per dag.. och är det cytostatika dag så blir det tre till och så cyton.. och ibland den där benstärkande och så EPOn.. och räknar jag allt då blir det 13… och det är ingen jättenyhet.. för jag är ju bara Pysan.. och jag är ingen kändis…

På morgonen kränger jag nästan en halv frukost med mediciner.. och så är det på kvällen också när jag ska gå och lägga mig…
Dessutom är detta ingenting.. det finns de som när man jobbar har upp till 14 tabletter på morgonen… och då pratar jag tabletter…

Men att Jackson var medicin beroende förstår man nästan när man ser hur han beter sig.. bara det att dansa på bilar tyder på att något är fel.. eller när man går ut och säger att ens bästa vän är en apa…
Och nu är det visst problem med vart barnen ska ta vägen.. ska hans föräldrar få förstöra ytterligare 3 barn.. eller ska de till sin mor och kanske få en bättre uppväxt än vad pappan själv fick… För Jackson gjorde allt för att de skulle slippa offentligheten.. men jag kan tänka mig att om de hamnar hos farmor och farfar så kan det bli som när Michael var barn..

Nä.. låt barnen komma till sin mor.. och kanske få en lite mer dräglig uppväxt än vad deras pappa någonsin fick.. för då kanske det inte blir fler tragedier i den familjen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Måtte de bara inte sära på barnen….2 har samma mamma, minstingen via surrogat…..

    KRAM

    Ja, men vad jag förstod så skulle de inte sära på barnen.. för de behöver varandra i den här soppan..
    Kram Pysis

  2. Det är alltid barn som drabbas hårdast när föräldrar går bort för tidigt…

    Vad jag förstår så har barnen så gott som redan vuxit upp med sin farmor – hon är deras ”mamma” – antagligen i kombination med ett gäng ”nannys”.
    Jag hoppas verkligen de får fortsätta växa upp tillsammans med de människor som vårdar dem nu…

    Barnens biologiska mammor är väl helt ute ur leken rent juridiskt ? De äldstas mamma sägs ha avsagt sig all rätt til barnen och den yngsta är född av en okänd surrogatmamma…. MJ såg helt enkelt till att göra dem moderslösa innan han gjorde dem faderslösa.

    Vad gäller mediciner…. så är det för mig enorm skillnad på att behöva ta pillerutter och sprutor pga sjukdom och att ta dem pga att man är narkoman… Jackson var beroende av sina mediciner – men inte pga sjukdom, utan pga att han var knarkare.

    Och.. det är detta hans barn betalar för nu… Usch – det gör mig så arg denna globala glorifiering av honom. Han var minst av allt något helgon…

    Ja.. jag behöver inte skriva något långt svar till dig.. för du säger allt som sägas ska…
    Kram Pys

Kommentera

