Ja.. om det nu skulle vara så lätt

Jag har aldrig gillat de sk. ”foppatofflorna”.. de är fula och alla har dem..
Dessutom får man stötar av dem..
Usch så vidriga de är

Men så hände en sak.. jag fick mina små ”kompisar” i ryggen.. och jag kunde inte böja mig ner.. detta gjorde att jag plötsligt fick be maken att knyta skorna på mig.. eller hjälpa mig med mina sandaler.. för jag kunde ju inte få på dem själv och absolut inte spänna dem…

Det var då jag var tvungen.. jag var tvungen att vika mig för foppatoffeln.. för nu var jag tvungen att ha ett par skor som jag kom i själv… och som inte behövdes knäppas, snöras eller på annat sätt sättas fast på min fot… för gamla hederliga trätofflor har jag absolut INTE på mig.. för det var längesen jag slutade med dem.. det var när jag höll på att slå av hälsenan som jag slutade med tollorna…

Foppatoffeln – Pysan 1-0

Så jag fick ge vika och helt enkelt gå och köpa mig ett par ”foppa”.. fast jag har inte originalet.. men jag har ett par skor som gör att jag kommer ut utan att be maken om hjälp.. för jag vill till allt pris klara mig själv.. och det gör jag ju faktiskt tack vare den där foppatoffeln..

Fast det tar emot

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 svar

  1. Klarar ej att gå i Foppa-tofflor. Guben köpt kopior. Ska slänga el ge till loppis, ingen svikt ,som gå på en bräda.Går i MBT sandaler inomhus utan att va knäppta. Köpte ett par till utegång, men de är så hårda att gå på,så jag står ej ut. Alla paren köpta på Tradera. Man vinglar ju oxå i gången, jag iaf. Har ingen eller mkt dålig balans.Men jag fryser inte om fötterna i mina MBT sandaler. Det gör jag i alla andra inneskor.Hade spänt dem för hårt framme i foten ( en expert i butken gjorde det, dit jag tog mig med scarfs för näsan pga allla lukter)och hallux valgus satte igång. Kryper och sticker nu i stortån.
    Tack för hjälp lägga länk i bild.! Ej kunnat innan. Men blir nog skit med tävlingen!

    Jag gillar inte heller mina.. men jag är ju tvungen att ha dem.. speciellt nu när det är som det är.. men nästa sommar.. då ska jag ha mina älskade sandaler…
    Kram Pys

  2. Hejsan Pysan! Visst är dom fula, men fasen vad goa! Mina fötter protesterar varje gång jag käckar till mig med vanliga skor. Enda problemet är att de blir jävligt hala när de är lite nötta, och det regnar och man kliver in på ett torrt golv. Gått ner i spagat några gånger, när foten surfar iväg. Kramar Gunsan

    Det har jag inte varit med om än.. fast samtidigt så tar jag av skorna så fort jag kommer in.. för jag har lite hala golv.. men jag kan säga att stödstrumpor direkt på golvet är inte heller så där jättebra..
    Kram Pys

  3. Ibland får man helt enkelt ge sig!🙂

    Ja.. man får ju det.. fast det retar mig.. (som Pippi säger)
    Kram Pys

  4. Haha…jag gillade inte heller Foppa-tofflorna först…men nu har jag köpt ett par jättesöta, rosa med mörkare rosa strimmor på….:)))
    Och de är hur sköna som helst!
    Alla våra fötter är ju olika och trivs olika bra i olika skor….
    Kramar

    Ja.. och jag trivs i mina.. fast jag är ju lite tvingad att ha dem.. eftersom jag inte kan ha några andra skor just nu.. om jag inte tvingar maken att hjälpa mig med dem..🙂

    Kram Pys

  5. Hejsan! Se bara upp så du inte halkar. Foppatofflorna är lömska om det är fuktigt ute!
    Kram Barbro

    Ja.. jag har förstått det.. men än är det ingen blöta i sikte..
    Kram Pys

Kommentera

