Festival och glosoppa till middag

Det var underbart igår.. festivalen var som vanligt ett underbart sätt att gå runt och mingla med människor.. folk som flyttat härifrån.. och som återvänder när festivalen är…

Ulf Lundell var glad.. och det var hela bandet också.. de ända som gnällde var väl tanterna som stod och höll sig för öronen och tyckte att ljudet det var ”för högt”.. Fast ”damerna” försvann efter tredje låten..

Vi stod bra.. och såg jättebra.. sonen och jag turades om med min rollator.. var det inte jag som satt på den så var det sonen.. och allt flöt otroligt bra..

Förutomtanten.. jag har skrivit innan om detta beteende.. men igår slog alla rekord.. Det var så att även min kära svärmor reagerade på beteendet..
Framför oss stod ett äldre par… de var väl mellan 55 och 65.. lite svårt.. men ungefär..
”Tanten”, som jag inte närmare kommer att beskriva mer än att hon var en dubbelgångare till Maud Olofsson.. så kan ni förstå hur hon såg ut…
Denna kvinna vände sig om var 5:te minut ungefär och bara glodde på mig.. från början brydde jag mig inte.. men ju mer konserten gick och ju fler gånger hon vände sig om så blev jag mer och mer less på hennes beteende.. hur 17 man nu kan göra så som hon gjorde är för mig totalt främmande.. ok, jag kan förstå att man kanske tittar en extra gång på någon som inte har hår.. men inte var 5:te minut… och hon slutande inte glo även om jag spände ögonen i henne… Jag retar mig på att jag inte kom på något dräpande som jag kunde gå fram och säga till henne… för glosoppa hade hon ätit både till frukost, mellanmål, lunch och till eftermiddagskaffet… jag undrar om de serverade glosoppa någonstans på festivalen… och att hon hade passat på att äta upp allt…
Det var så att jag faktiskt fick en liten jävel i mig.. och jag kommer att ställa mig och glo och peka finger nästa gång jag ser henne…

Pysan på festival

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Hej Pys.

    Vad trevligt att det var en bra kväll. Mycket artister, en hel del bra tycker mig se på annonsbladet.

    Glossoppstanten var väl där för att följa uppträdena och inte glo på folk.Men man slutar aldrig att förundras över folk.Säger som sonhustrun att det finns folk till allt.Undrar om hon fattat om du pekat finger, du kunde gott räckt ut tungan också.

    Idag har det åskat och regnat,riktigt skönt bara vi får se solen igen innan hösten.

    Ha en bra helg.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Visst är det skönt med en uppsvalkande regnskur… och lite åska gör det bara mysigare…
    Glo kärringen vände sig om.. och när jag tittade så vände hon inte sig om.. utan fortsatte att glo.. jag sa lite högt något om glosoppa.. men det hörs inget nästan.. för det försvinner i musikdunket…
    Hon var nog inte där bara för att se Uffe.. för hon tittade nästan mer på mig än vad hon gjorde på scenen… *grrrrr*
    Jag bara tittade tillbaka.. jag log inte.. men hon började glo och le mer och mer för varje gång hon vände sig om.. och då är det svårt att koncentrera sig på vad som händer på scenen…
    Maken frågade varför jag inte sa till henne.. men jag kom inte på något drypande.. och han hade inte märkt något.. han var för fokuserad på det som hände där framme… lite trist.. för han är sån som är otroligt duktig på att kommentera saker och ting….
    Kram Pys som ska njuta av barnledigt några timmar i möra då sonen ska på festivalen med svärföräldrarna och kusinen…

  2. Du skulle ha sagt: Men hejsan, är du en av mina fans 😉
    Ja jag skriver inga autografer idag.

    En del människor är bara så jobbiga….men jag är så jäkla glad att du haft kul och kunnat njuta även om det nu fanns en glotant.

    Lundell är bra ….har sett honom några gånger här i Luleå.

    Kram

    Ja.. jag ska ha den meningen i huvudet när jag går ut… för den var bar.. eller vad gillar du min frisyr.. visst är den fin. jag fixar en så till dig för 200 kronor.. vill du?

    Ja.. nog har jag njutit.. igår satt jag vid datorn och hörde Ace of Base.. det var en upplevelse som jag tycker att många ska uppleva.. 🙂
    Lundell är kanon..
    Kram Pys som ska till pillerbutiken nu..

  3. Tar du bara 200…hehe….jag skulle då vara först med det nya modet att se ut som en knölsvan 😉
    Med alla mina fettknödeln i huvudbottnen.

    Kram

    Ok.. jag höjer väl priset till 500 kr.. men det är för tanter över 50.. 🙂
    Ja.. det nya modet…

    Kram Pys

Kommentera

