Eskort över torget och hämtat droger

Nu har jag varit på apoteket och hämtat en massa morfin.. Det är trevligt att gå in där.. och så får man en massa medicin (200 st 10 mg morfin, 200 st 10 mg depolan och 200 st 30 mg depolan).. och så ska jag hämta ytterligare 200 st 10 mg depolan på tisdag.. eller någon dag efter.. känns lite konstigt att gå in på affären med 600 tabletter med morfin… sen när jag skulle till affären för att där köpa ett 6 pack ägg… så upptäcker jag att jag kommer inte dit.. om jag inte måste gå en jätteomväg… och det var inte riktigt tänkt så.. för jag har ju ont i ryggen.. och det hade blivit en rejäl runda.. så jag pratade med festivalvakten och han rekommenderade att jag skulle prata med ordningsvakten.. och han och jag gjorde sällskap bort till affären.. så jag fick eskort hela vägen ända fram till ingången… (nu om något känner jag mig som en kändis, Rose-Marie)..

Så allt fixade sig till slut… jag kom dit jag skulle på kortast väg.. och vakten hjälpte mig.. sonen tyckte det var häftigt när jag berättade och ville gärna gå med mig upp en gång till.. så vi kunde göra om det.. vilket jag tyckte att vi inte skulle göra…Dessutom är det kvav och hett.. och det känns som åska även idag… men man vet inte.. blir väl lagom till Owe Törnqvist kan jag tänka mig… och då kommer tidningen fria ord att vara full av tanter som gnäller på följande:

  • gnäller på att all musik idag spelas för högt..
  • att de där Backyard Babies såg så gräsliga ut..
  • att folk skräpar ner..
  • att ungdomar skriker för mycket..
  • att det blev strömavbrott under Owe Törnqvist…
  • att Ulf Lundell INTE spelade ”Öppna landskap”.. utan bara skrålade något man inte hörde… (men man kan inte höra om man har fingrarna i öronen)

Svalorna skriker och regnet faller sakta över bygden..

Sen är det en som inte fått tillräckligt med medial uppmärksamhet sen deras sida lades ner.. så man måste gå ut och kritisera det som man blev rikskändis genom.. nämligen att blogga… och när man inte längre får den uppmärksamheten man vill ha och besökssiffrorna hela tiden öka så startar men en egen sida.. och när den inte går som man vill och läsarna sviker.. då blir man debattör.. och så går man ut och kritiserar hela bloggvärlden.. och fenomenet med bloggar… Jag kan inte förstå resonemanget.. någon som kan förklara för mig..
Varför?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. ”Jag syns, alltså finns jag”-fenomenet..Ja, varför måste en del synas och höras hela tiden i media. Alla människor har väl behov av bekräftelse, men det kan ju vara någon måtta på det hela!
    För övrigt tycker jag det kan åska lite mer! 🙂 Kram!

    Ja.. mer åska.. mer åska… gud så skönt det hade varit om det kommer en rejäl åskskur..
    Ja.. 15 minuter i rampljuset får folk att göra allt… helidiotiskt…

    Kram Pys

  2. hahahaha….underbart..en glimt av den finare kändisvärlden för Pys 😉
    Eskorterad av en bodyguard…där ser man…jag sa ju det..glokvinnan var säkert ett av dina fans.

    under festivaler finns det alltid dom som gnäller trots att det bara gäller tre dagar…nog kan man väl ändå leva lite extra under dessa dagar…

    Det var inte lite tung medicin du bar hem…oj oj…då behövs verkligen en bodyguard…det där skulle nog vara attraktivt på drogmarknaden….

    Kram

    Ja..vi har ju våra ”element” här.. och det har diskuterats i kommunen.. För de skrämmer iväg turisterna.. 🙂
    Så det kändes rätt skönt att ha en livvakt över torget…

    Kram Pys som väntar på att få höra Beach boys..

Kommentera

