Glädjen står högt i tak

Jippie-kajey… jag har bajsat… tjoho.. jag har lyckats… utan linfrön och utan katrinplommon juice.. det räckte att jag hade det i kylen för att magen skulle komma igång…

Jag jublar och jag är jätteglad.. ända tills jag var klar och satte mig vid datorn och fick ett blodtrycksfall.. så jag fick lägga mig ett tag.. och slumrade till.. sov nog i en halvtimme.. men det var bara bra… och nu mår jag så mycket bättre…

En vän ringde.. och det bli nog en liten utflykt i veckan.. för jag vet ännu inte hur den älskade maken jobbar… men det löser sig alltid…

Blir risotto till middag.. med räkor… och jag köpte lite extra räkor och tekakor så vi kan göra räkmackor ikväll.. tror ni inte att jag glömde majonnäsen.. så jag får ta cykeln upp och inhandla detta sen…

Fast jag får akta mig för allt glas sedan helgens bravader.. jag fattar inte att man måste slå sönder glas när man har druckit lite… trist sådant.. och att sen skylla på att man var full.. hmm.. det är inte riktigt snällt gjort…

Dessutom är det molnigt idag.. och lite regn.. men svalt och skönt..

Så nu ska jag fortsätta att leva!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Hej igen, det låter bra det! Klart vi ska leva livet, vi är ju bara i mitten av det, dessutom är det sommar och pionerna blommar.
    Glömde sägs att du behöver inte krångla med buss o makens jobbtider o sånt, jag kommer o hämtar dej och kör tebax sen, bara du ser till att ha med ev. medikamenter som kanske behövs.
    Må väl

    Japp.. jag hör av mig när jag vet dag.. och han vet ju inte själver.. men i morgon eftermiddag vet jag med bestämdhet hur resten av veckan ser ut…

    Medikamenter har jag alltid med mig… och helst skola det vara en dag då jag inte kissar..🙂 alltså igen kissetablatts dag…
    Då får du se hur jag också bor…

    Kram I massor
    Pys

  2. Skönt när man kan gå på toa utan medikamenter😉

    Vad gott med räkmackor….ta och skicka en vetja :)))

    Kan inte heller fatta varför en del roar sig med att krossa flaskor när dom är på piacklurven…

    Kram

    Ja.. att man kan bli så glad över något så simpelt.. men jag är glad.. räkmackorna var goda.. men räkorna kunde smakat lite mer.. så en liten varning för ***handlarnas egna räkor… 400 gram..

    Är man på pickalurven och inte vet vad man gör skola man inte utträda i offentligheten.. utan stanna i skuggan… där inga flaskor finnes..
    Kram Pys

  3. Grattis får man väl säga då!!🙂
    Genast känns livet lite ”lättare”.
    Kram!

    Ja.. och jag blev ett halvkilo lättare också..🙂
    Kram Pys

  4. Nämen grattis! ”En god avföring är den bästa huvudkudden” heter det😉

    Då lär jag sova jättegott i natt…
    Kram Pys

  5. GRATTIS!!! Ett stort A med andra ord🙂

    Många söndagskramar från mig

    Japp.. ett stort A.. och jag är glad att det varken var lilla a, a, d eller k… för det är inte kul.. speciellt inte k.. för det är inte kul alls…
    Kram Pys

  6. Va sjutton! Här har man jobbat inom vården i 25 år, vad fan betyder ”k” Stort A, litet a, D som mycket diarre, d som i lite diarre, men sjutton att jag hört k. Är det som k som i kruttorrt? Hjälp mig Pysan, kram gunsan

    K är kladd.. k är lite kladd.. och K är stort kladd.. kladd är inte direkt D eller d.. utan bar lite… sen finns det ”spår” också.. men det brukar inte bli så mycket.. betyder att antingen har haft eller är på g…😉
    Kram Pys

Kommentera

