Sjukhusbesök och bloggkommentarer

Jag bloggade inte igår.. jag kände helt enkelt inte för detta.. och då gör jag det inte.. för det ska vara kul att blogga…

Dessutom var jag till sjukhuset och det tog sina modiga timmar… men behandling fick jag.. och mina vita ligger på 2,7.. och så mitt blodvärde låg på 102.. så det blev den obligatoriska sprutan med EPO.. jag känner mig nästan som en skidåkare.. förutom att jag inte kan åka längdskidor och jag kan inte många finska ord… och att energin tryter.. Jag träffade också Syster Å.. som ska vara vikarie nu under sommaren.. och henne gillade jag skarpt.. så jag hoppas att jag får fler tillfällen att träffa denna bedårande sköterska.. fast alla på avdelningen är bedårande… men här var lite mer kemi.. hon verkar vara precis som mig.. och det jag inte kan, det kan hon… och hon har alla mina uppgifter.. som blodproven och så…

Sen var ju vädret som det var igår.. fick stänga ner datorn ett bra tag.. då det visade sig att åskan gick.. och den kom och gick… och vi såg blixtar och räknade.. och det var så mysigt så… Så då var datorn avstängd ett par rundor..

Har läst om Carolina Gynning och trakasserierna som hon utsätts för på hennes blogg..
Ja, jag ska skriva lite om det här.. fast jag själv inte har fått så många elaka kommentarer.. vilket på något sätt är väldigt skönt.. fast sen de jag har fått har varit nog så elaka…

Jag fick en förfrågan i en kommentar hur långt jag hade kvar att leva, om jag hade fått en tidsfrist av doktorn.. och hur man nu kan skriva så till en person som just fått veta att man är kroniskt sjuk i cancer och har fått återfall i form av skelettmetastaser är för mig en gåta.. kommentaren står kvar om någon orkar leta efter den.. för det gör inte jag..

Sen var det visst någon när jag åkte tur och retur till Sahlgrenska för strålning (från hemmet 06.30 -> Sahlgrenska 10.15, från Sahlgrenska 13.30 -> hemmet 17.00 om jag hade tur) vilket tog hela dagen.. som tyckte att jag låg samhället till last.. för under denna tid var jag sjukskriven.. och personen tyckte att ”har du hört talas om nattarbete” som den så fint uttryckte sig..

Det är väl de kommentarer som jag har fått.. jo, just det.. när jag var på Aftonbladets blogg så var det ju den där kommentaren om att en viss person skulle polisanmäla mig.. för jag hade skrivit en kommentar på ett ställe och den här kvinnan hade fått för sig att det var henne det gällde.. och hon kunde inte lyssna på vad det hela rörde sig om.. utan det var alla taggar utåt… och de personerna går inte att lyssna på…

Sen nu på slutet har jag fått ett par kommentarer av en som tycker att jag tycker att det är rätt åt vissa att de har fått cancer.. och att jag är elak i mina svar på mina kommentarer.. Personen tyckte att jag skulle vara lite mer ödmjuk i det jag bloggar om och när jag svarar på kommentarer.. jag har bara en sak att säga till denna person.. detta är min blogg och jag skriver mina inlägg exakt som jag vill.. och jag svarar på exakt det sätt jag svarar på och jag kommer inte att ändrar mig.. vi har yttrandefrihet här.. Jag vill inta ha en massa order från människor som för det första är anonyma och inte vågar stå för vem man är om hur jag ska skriva i mina inlägg och svar på kommentarer.. passar det inte så kan du sluta läsa min blogg.. eftersom det retar upp dig så mycket.. och stress är inte bra för kroppen.. För det är inte första gången.. du är så nyfiken på min blogg att du inte kan hålla dig härifrån.. ”det är synd om människan” som Stindberg sa…

på något sätt har jag varit förskonad från det där med elaka och anonyma kommentarer.. jag vet inte om det beror på att jag faktisk skriver om det jag gör…

Nä.. nu lär väl de där elaka kommentarerna välla in… men jag har som tur va så att vill jag inte att de ska synas så plockar jag bort dem… För det är min blogg.. och jag bestämmer helt och hållet vad som ska skrivas och synas här.. passar det inte och innehållet retar någon så kan man sluta läsa.. man klickar helt enkelt på det lilla krysset uppe till höger… och så är allt frid och fröjd…

Mymlan har skrivit om nätkärlek.. och därför är det kärlek som ska finnas på den här bloggen.. förutom hatet mot cancer och dessa jävla knölar som ställer till det för folk..
Cancer får man hata… men att gå till personangrepp på min blogg är helt och hållet förbjudet.. för ni har ingen som helst aning om hur jag är som person genom att läsa min blogg…

Så.. nu ska jag se om jag kan åstadkomma något resultat i totalt mörker..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Fortsätt att skriva som du skriver! Allt är mycket intressant.
    Bry dig inte om elaka människor, 99,5% av dina bloggläsare uppskattar dig pà riktigt, sà skit i den sura 0,5%!
    Kram & ha en fin sommar

    Jag surar inte.. jag bara konstaterar fakta.. För jag kommer att fortsätta skriva på det sättet jag alltid har skrivit.. och inga elaka kommentarer får stå ivägen för mig.. men ibland kan man bli ledsen.. beror helt och hållet på mitt dagsläge…
    Välkommen till min blogg förresten.. alltid glad för nya läsare..

    Kram i sommaren..
    Pysis

  2. Oh Pys, jag kommenterar en hel hög med kärlek till dig och alla andra bloggare!

    Visst finns det troll, det finns det ju överallt och man får som du skriver bestämma själv – det är ju det som är det riktigt bra-iga med att revidera kommentarer – min blogg, mina regler 🙂 Och hur ofta får man vara drottning ? Och bestämma alldeles själv ? Jag önskar alltid att jag kunde göra mer när jag bloggar och läser andras bloggar men vad kan man mer göra än att krama ? Så jag kramar vidare !

    Ja.. det är ju så.. detta är min blogg och mina regler som gäller.. är det en kommentar jag inte vill ha eller som jag tycker strider mot mina regler så blockeras den.. då ligger den kvar men bara jag kan gå in och läsa den.. 🙂
    Trollen lär vi aldrig bli av med.. men anonyma kommentarer som bara är elaka kan vissa dagar bli ett stort problem.. för man tar åt sig av bara den.. och den maller runt i skallen på en.. men som du säger.. man ska ignorerar skiten.. det är kärlek och de braiga kommentarerna som gör livet värt.. och man kan inte få för många kramar heller..
    Kram i massor
    Pys

  3. Så sant allt ni skriver….verkar som om en del tycker att man kan häva ur sig vad som helst, bara för att det är på nätet! Då kan de ju vara anonyma ….tror de iaf….visst kan man väl kolla upp adresserna??
    Fast det är ju inte lönt att bry sig, inläggen säger allt och de är inte värda ansträngningen!
    Sköt om dig och ha en bra dag…kram Ia

    Vissa kommentarer låter jag stå.. ofta svarar jag på dem men något litet…
    eller så stoppar jag undan dem helt enkelt.. då har jag dem.. och så ip-numer och hela baletten.. ifall det blir något av det.. och låter jag dem stå kvar så kanske jag inte alls svarar på dem.. utan de får stå där till allmän beskådan.. och så ser alla hur dumma en del kommentarer är.. 😉
    Kram Pys

  4. Har ju varit med på din resa ett tag o varit med när dessa idioter uttryckt sig. Har även haft min egen del av idiotiska kommentarer. Vi skriver inte för dem, vi skriver för oss själva, för att vi har något att berätta. Majoriteten av våra läsare än underbara, resten kan vi bara visa handen. De är inte värda vår energi även om de suger av den ibland.

    Stå på dig, jag läser här inne varje dag. Du sprider glädje, hopp och viktig kunskap. Sluta inte, för det finns ingen som du!

    kram

    Jag kommer inte att sluta.. aldrig i livet att jag slutar blogga.. för jag skriver för att jag behöver… och är det någon som är dum att kommentera på ett idiotiskt sätt så får det stå för den.. det är den som är en idiot.. och det är den som får bära skammen.. att vara så dum att man skriver en dum kommentar till en person som är i min situation.. och vad jag vet har jag aldrig tyckt att det var rätt åt någon att den fått cancer..

    Kram Pys

  5. Hahaha, förlåt, men kommentaren om natt-arbete är ju nästan komisk. Den personen vet definintivt inte var en cytostatika behandling gör med kroppen. Och när skulle du vila och få kroppen att läka??? Ja jösses det finns virrhjärnor som uttalar sig utan att veta något som helst om saken. Nej du får försöka bortse från de kommentarerna, jag vill fortsätta följa dig i ca 50 år till!

    kramar Effie

    Den med nattarbete fick jag när jag stålades i Göteborg.. jag hade 20 mil enkel resa.. och men den personen tyckte att alla skulle jobba.. om man inte låg för döden.. knäppskallar finns det överallt… det är väl bara det att de dras om flugor kring bajs.. eller getingar till socker..

    Och jag ska inte sluta blogga..
    Kram Pys

  6. Det är ju din blogg…you are the queen 😉 så du bestämmer helt och hållet dess innehåll.

    Elaka kommentarer är bara av människor som vill såra andra för att kunna må bra…tragiskt.

    Jag har haft fullt upp..är helt slut. Vi var med sonen till läkare..har fått propsa för att få en undersökning av honom och ÄNTLIGEN har han fått en läkare som tar tag i allt. Nu utreds han efter 1 års tid…

    Kram

    Ja.. och då har jag möjligheten att ta bort kommentarer som jag tycker är totalt ointressanta på min blogg.. det är helt och hållet godkänt av kommentatorn att kritisera det jag skrivit.. men inte mig som person.. och om jag svarar på ett sätt till en annan kommentar så är det ett privat svar.. och alla svar ska läsas på det sättet…

    Så bra att ni har fått tag på en läkare som tar er son på allvar.. låter ju kanon.. men att behöva vänta så länge är rena rama tortyren..

    Kram i massor
    Pysis

  7. Hej Pysan!
    Så bra du skriver om det här problemet, för det är ett problem även om jag varit förskonad. Nu skriver jag kanske inte så intressant och personligt som du gör, men jag känner vänner som lagt ner sina bloggar för att de hela tiden fick elaka kommentarer om sitt sätt att skriva. Alltså inte innehållet i sig utan stavning, kommatering, ordval mm.
    Du har så rätt – bloggen är din och det är dina regler som gäller – stå på dig! /Ingrid

    Det finns en del som tycker att de ska vara språkpoliser.. jag stavar som jag vill på min blogg.. braig är ett ord som inte finns.. men som jag använder.. det är när något är bra.. barig.. säger sig självt.. 🙂
    Att lägga ner sin blogg för att man får en elak kommentar har jag också varit nära att göra.. men det är så att känner man så starkt för en kommentar så skriver man av sig genom ett inlägg om just den där kommentaren.. eller så låter man den hänga fritt i luften.. man svarar inte på den.. och de som läser kommentarer kan mycket väl se den.. och därmed svara istället för mig.. det är också ett bra sätt.. för jag tror att trollen blir vi aldrig av med.. de kommer alltid att finnas på nätet..

    Tack för orden om min blogg.. och alltid kul med nya som kommenterar.. dessutom har du ett vackert namn..
    Kram Pys

  8. Hoppas allt är bra med dig i regnet!
    Börjar sakna solen.
    Men vilka knäppa människor det finns, ibland börjar jag fundera en del över dessa personer, men det ska jag inte skriva om.
    🙂
    Kram Jessica

    Ja.. ibland blir man helt enkelt mörkrädd när man läser vissa kommentarer.. tydligen så finns det människor som nu ska polisanmäla Carolina Gynning för det hon skrivit i sin blogg.. vart är världen på väg..??

    Solen.. vad är det? 🙂

    Kram Pysan

  9. Lämnar kärlek; det är så viktigt 🙂

    Jag tar emot och skickar lika mycket tillbaka..
    Kram Pys

Kommentera

