Dagens artiklar eller om det var gårdagens

Läser om spikmattor.. både här och här.. Det jag tror är att blodcirkulationen sätter igång och det är nog jättebra.. men alla sjukdomar är inte bra med ökad blodcirkulation…

Sen läser jag om dialekter.. och det är inte kul om rullebör, vattenpussar, puggepevling, tållor, alika, blannevann, fubbick, förtröden, mög, pittögd, räli eller rännskida skulle försvinna ur min vokabulär…

metro så har de talat om vilka 10 länkar som är viktiga för oss under sommaren.. och jag kan tala om att jag bara har varit inne på en av de här sidorna.. och jag kommer inte att återvända..

Helsingborgs dagblad tar upp det där med att dissa Ledin.. och jag vet vad jag har att säga om honom.. men det gör jag inte..

Sommaren kan inte bli bättre..!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Spikmattor funkar för en del…men inte för andra.

    Mina barns far köpte en sån här matta…han och frugan som har dålig rygg tänkte att detta skulle vara DET som fixade problemet…men det gjorde det inte.

    Vassa taggar som tusan som bedövar en ganska omgående. Min son som varit dålig testade den men började må fruktansvärt illa.

    sen finns det dom som säger att den är ett måste…men jag själv avstår..den är föööör vass 😉

    Kram

    Jag har inte ens testat den.. för tydligen är det inte bra med zonterapi när man har metastaser.. och om inte man kan köra det så ska man inte köra spikmatta heller.. Tror faktiskt att det där med att cancern sprider sig mer om man ökar blodcirkulationen…
    Kram Pys

  2. Finns inte en chans i himmelriket att jag överger min dialekt. Nope, nix, nijet, nie, nein….eller som vi sar pu ren skuånska……….NÄÄÄÄÄ

    KRAM

    Inte jag heller.. fast jag pratar breare skånska när jag träffar en skåning än vad jag gör när jag är ensamen..

    Kram Pys

Kommentera

