Det här fick jag av maken ikväll

Vi sitter och prata med varandra över MSN.. och så får jag plötsligt det här:

ditt hår finns där inte längre..men jag minns hur det kändes..som en ogenomtränlig skog..det är ej där längre..men doften därifrån..luktar människa..nu luktar det bara du..inget hår som är i vägen..det luktar min kärlek…det luktar mitt allt……så ta mej fan

Snacka om att han är världens romantiska… han är så go på alla sätt.. och i augusti firar vi 10 år…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

19 svar

  1. Vilken kärleksförklaring….jättegulligt !!
    Ja, käleken sitter ju inte i håret, men jag förstår dig….det måste kännas jättejobbigt…
    kramar

    Maken tycker nästan att det är bättre utan hår.. nu kan han pussa mig i nacken utan att få en massa hår i munnen…
    Kram Pys

  2. Det var en kärleksförklaring från hjärtat!

    Ja.. så är det nästan dagligen.. men jag får inga såna här vackra saker dagligen.. det är ibland när han känner för det…
    Kram Pys

  3. Men GUD så fint!!!
    Jag är så glad att ni har varandra!
    Kram till er båda!

    Visst var det.. jag blir så varm i hjärtat…
    Det är jag också..
    Kram Pysis

  4. Visst är det de där små sakerna i livet som gör att man lever och älskar fullt ut.
    Om det är något gott som har kommit ur den här skiten så är det att jag uppskattar livet mer. Någon skrev att träden och gräset har blivit så mycket grönare sen man blev sjuk – och det tycker jag stämmer.
    Stor kram

    Hela livet har blivit så mycket klarare… i alla fall de lyckliga stunderna.. dessutom har de blivit så många fler.. och olyckan* finns inte..
    De där små detaljerna som man inte la märke till förut.. de lyser numera med en sällsynt glöd.. som jag tror bara vi som har/har haft cancer och våra närstående kan se.. för visst ändrar sig även ögatsceller.. vi har ju genom gått behandling.. 🙂

    Kram Pysis

  5. Blir tårögd!

    *tar fram en näsduk.. *
    Här har du…
    Kram Pys

  6. Fint skrivet, verkligen på alla sett! Två ska man vara!
    Tänkte först att vilken ”knöl” du är gift med när du fick åka själv till sjukhuset!
    Man skall aldrig dra förhastade slutsater (ler).
    Lider själv när jag hälsar på min Fru på sjukhus!
    Ha det så bra som det bara går och Kram ifrån Peter Olofsson!

    Maken hatar sjukhus.. och då menar jag verkligen hatar.. man får nästan binda honom och släpa med honom.. han var med första gången.. sen har han sluppit.. han var med när jag gjorde mammografin och så även biopsin.. och sen var de och såg när jag strålade.. för vi var på ”jul på Liseberg” det året… för jag strålades i Göteborg..
    Så han har varit med.. men jag har hellre honom hemma och jag kommer hem till en glad make.. han är nästan som ett barn som inte får godis när han har varit med.. då är det inte så svårt att välja…

    Kram i massor
    Pysis

  7. Men åhhhhhhh vilken vacker kärleksförklaring. Lycka att ni har varandra.

    Jag ville så gärna komma in och lämna en kommentar hos dig sedan jag läst en inlägg hos oumberliga ting. Du berörde mig starkt. Jag hoppas innerligt att allt går bra och önskar dig en fin dag med mycket kärlek.

    Tänker på dig

    Kram Viveka

    Hej Viveka..

    Det var det där inlägget om smärta.. och det stämmer så jättebra nu.. med hur jag har det.. och även om jag skriver exakt hur det är så tror jag ingen kan tänka sig hur det är…
    Fast alla får gärna låna min kropp ett tag.. så ni får testa.. och jag får lite smärtsemester.. 🙂
    Kärlek får jag hela tiden.. och det är mycket den som gör att jag faktiskt står ut…
    Välkommen tillbaka..

    Kram Pys

  8. Hejsan, det är väl underbart när en sådan kärleksförklaring kommer bara sisådär, och inte för ofta, då biter den bäst! Så jädra ärligt och naket!!! Såg en kommentar om att du var själv på sjukhuset, det var jag med, självalt, tyckte det var skönt att bara fokusera på mig själv, inte bry mig om någon annan.Visst möten med massor av info, precis ibörjan då tog jag med honom, eftersom hjärnan inte hängde med, men inte sen. Vi är alla olika och känner olika. Kram Gunsan

    Ja.. kärleken blommar fortfarande.. och det är en stor äng med hur många av min älsklings-blommor och träd.. med en vacker damm..
    Sjukhusbesök gör jag själv.. (se kommentaren till Peter)

    Kram Pys

  9. du verkar ha ett behov av att kommentera det värsta som det skrivs om på aftonbladet. det är som att du lever för aftonbladet. hur orkar du? själv läser jag bara nyheterna och *noterar* dom utan att uppfyllas av negativa känslor, varje gång man känner en negativ tanke så utsöndrar kroppen ämnen som är skadliga och kan framkalla sjukdomar som cancer t.ex. jag såg i filmen *the secret* eller om det var ett av programmen om den filmen på oprah, om en tjej som fått cancer. hon började kolla på komedier. och satt bara och skrattade hela dagarna. och hennes cancer försvann. ingen kan förklara det. men troligtvis utsöndrade glädjen nåt ämne som bekämpade cancern. din blogg är en bitterblogg om du ursäktar uttrycket. och jag har alltid vetat hur det kommer att sluta för dig eftersom du inte kan sluta vältra dig i världens elände istället för att fokusera på det som är bra. där har du också svaret till varför inte lotta gray skriver i din blogg. hon tar avstånd pga att du är så negativ. du har en fantastisk talang när det gäller att skriva och borde försöka vårda den talangen bättre. och en sak till. varför tror du så många följer lotta grays blogg och så få följer din. förutom att du är negativ, så ser du förståndshandikappad ut på dina bilder. men det är ju bara som det ser ut. man märker ju att du inte är det. men människor är välidigt ytliga. om det inte vore för att lotta gray ser ut som en supermodell så skulle hon nog inte ha så många läsare. glöm inte botemedelet till cancer.. BE HAPPY! Lycka till Pysan! Tror du är en fin människa innerst inne. Ps. vad kommer *Pysan* ifrån? det är ett fint nickname.

  10. Jag brukar inte kommentera andras kommentarer, men nu är det så jag spyr! Det var det elakaste, jag har läst! Skulle hennes teorier stämma har hon nog nu dragit på sig något djävligt själv. Elaka småsinta människor drar också på sig negativ energi.

    Negativt laddad…
    Kram Pys

  11. åååå wow vilken fin kärleksförklaring :))))) Underbart!!

    Kram

    Visst är det underbart.. han skriver såna.. han överöste mig med sådana i går.. och det är så underbart…
    Kram Pys

  12. Maria: Det var den mest intelligensbefriande kommentar jag läst….här finns det inte många hästar hemma om man säger så.
    Det är faktiskt inte så lätt som att bara börja skratta mer så försvinner cancern…tror man det har man inte mycket kunskap. har man cancer och svåra smärtor så kan man inte hela tiden gå omkring och skratta.
    Du verkar ha gått på detta om att bara man är positiv blir man mirakulöst frisk….det är ju bara trams.
    Och ja den stora massan av oss så kallade kloka människor är ytliga vilket också bekräftar hur ointelligenta vi är.
    Pysan är en i mina ögon skojfrisk kvinna och beundransvärd….och så kommer du och kastar ur dig din galla. ..
    Giftiga tungor försöker alltid hugga för att finna tillfredsställelse.

    Tycker synd om Newsdesk som jag länkar otroligt mycket till och där ofta cancernyheter kommer innan de kommer i dagstidningarna.. eftersom jag tydligen favoriserar..
    Att jag ska tro på en spelfilm att man blir frisk från cancern av att skratta.. tillåt mig småle..
    Fast jag är ju så bitter.. och skriver aldrig något kul.. så jag förstår inte varför jag överhuvudtaget får kommentarer..
    Det är konstig att jag överhuvudtaget kan stava… jag måste nog gå en kurs och lära mig…
    Men än har ju inte jäveln kommit fram.. fast hornen började ju växa under festivalen.. men de återbildades…

    Nu ska vi ta varandra i ring och dansa runt och skratta och sjunga glada små visor om troll och häxor och andra mystiska och anonyma små elakingar.. följer du med?????

    Kram i massor Pys

  13. Jag anser att vi ska värna om yttrandefriheten, men ibland kan man ju undra…:((
    Det Maria skriver säger inte ett dugg om Pysan, men en hel del om henne själv!
    kram på dig Pys!

    Yttrandefriheten och regler är till för att läsas.. jag har regler på min blogg och du och många andra är duktiga på att läsa regler ser jag.. men det finns några som tydligen inte förstår det svenska språket… för det jag skriver på är väl svenska?? 🙂

    Kram i massor
    Pysis

  14. Hej Pys.
    Vilken fin Make du har ,själv är jag en väldig gladlynt person ändå har jag blivit sjuk,kanske skulle jag ha skrattat mera.
    Önskar dig allt gott.
    Kramar Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag har väldens bästa make.. och jag är lycklig att jag hade honom..
    Kram Pys

  15. Nämen vad in i…. läser kommentaren från maria. Fick en rejäl adrenalinkick vill jag lova! Hon kan inte ha läst så mycket i din blogg. Jag läste din blogg både framlänges och baklänges långt innan jag började kommentera och det maria skriver stämmer inte alls in! Beundrar verkligen dig! Du är inte bitter! Trots din smärta kan du se dom positiva sakerna i livet. Du orkar engagera dig i hur andra har det. Vi som har BC och läser din blogg får både fakta och blir peppade att kämpa på! Glöm maria. Hade människan varit värd ett gapflabb så skulle vi lagt upp ett rejält garv (men våra tumörjävlar hade nog inte minskat på grund av det)
    Många kramar
    Barbro

    PS Var rädd om din make 🙂 Vilken härlig kärleksförklaring!

    Så mycket som jag har skrattat sen jag fick cancer har jag nog aldrig gjort.. och här skojas det rätt så mycket om cancern.. för det är man tvungen till.. annars fixar vi inte livet.. För vi behöver humorn.. och vi behöver skrattet.. men att det skulle vara ända behandlingen tror jag inte på…

    Min man är en pärla.. och vi firar 10 år i augusti… och har vi klarat det här så klarar man allt…
    Kram Pys

  16. Javisst följer jag med och dansar i ring och sjunger om troll….absolut.

    Jag har svårt att acceptera att det finns såna människor som Maria….

    Kram

    Bra.. då är vi två.. men vi får säker fler med oss.. enligt Evert Taube så var det bara den masklina delen av mänskligheten..

    Tänker att karlar är troll

    Sjösala vals om jag minns min Taube..

    Det finns troll överallt.. men det finns något som heter IP-nummer.. och är det så att det som jag fick fram på Maria.. så förstår jag att hon uttrycker sig som hon gör… 😀
    Varför tänker jag inte tala om riktigt än…

    Kram Pys

  17. Den där Maria har nog fan inte alla hemma…..

    Nä.. och jag är glad att jag kom därifrån.. 🙂
    Kram i massor
    Pysis..

  18. Märkligt, den där Maria, klankar ner på dig Pys men hon själv har inte fattat att stor bokstav följer på punkt efter en mening. Har hon kanske missat det i sin skolgång. Eller är det så att hon är för trögfattad (läs förståndshandikappad) för att förstå en sådan grundläggande skrivregel?

    Jag försöker att skriva och stava så gott jag kan.. och det kan man kritisera en person för.. däremot kan man inte som i hennes fall gå in och säga att jag ser förståndshandikappad ut.. för det är definitivt ett slag under bältet..
    och jag är mycket tacksam över att få kommentarer som försvarar mig.. då jag tycker att det är svårt att försvara mig själv..
    Kram Pys

  19. Hej Pysan!
    Angående ”tänk positivt-tramset”:jag är lycklig idag, för jag har fått veta att min skit är helt borta. Men jag har haft ångest hela tiden, tänk mest svarta tankar, gråtit och desssutom ätit jättemycket godis ( en annan myt, att socker skulle göda tumörer).
    Ha det bra, och hoppas att ditt besked också blir positivt!

    Yes.. grattis.. fan va gla jag blir.. sånt här får en till att bli skitlycklig…
    Mina tumörer levde på östrogen.. de är finsmakare.. och föredrog hormoner framför kolhydrater..
    Det kan aldrig mer komma några negativa besked.. för de har redan inträffat.. det kan bara bli positivt…

    Kram Pys

Kommentera

