Hårlös är inte så kul som det ser ut

Fenomenet med att ”glo” är fortfarande ett stort mysterium för mig.. att bara ställa sig och glo på en kvinna utan hår, på ett sjukhus dessutom, kan jag inte förstå.. hade det varit på en station eller annan offentlig plats.. men ett sjukhus…

Är det så fascinerande med en kvinna som inte har något hår? Undrar vad de tänker, de där som glor?? Kan det vara om vilken sjukdom jag har eller om jag har tappat håret överallt på kroppen??

Svaren vet vi ju.. att jag har spridd cancer och att.. Ja! jag har tappat vartenda hårstrå på kroppen.. allt från håret på huvudet.. över ögonbryn, ögonfransar.. till håret ”därnere” och även håret i näsan..🙂

Är man då så fascinerad av att jag inte har något hår så kan man göra en ”Britney”, ”Carina” eller ”Sanna”… man kan raka av sig håret på sig själv.. för egentligen tycker jag att alla och nu menar jag alla skall testa att vara hårlösa.. så att man kan få veta hur det känns och sen tror jag att de inte kommer att glos mera och bevisligen inte på samma sätt… För hade alla fått testa hade nog inte folk glott på samma sätt.. dessutom är det bra för håret att det får komma från grunden ibland…

Att det sitter så mycket i håret.. Fast Simson visste det och så även Delila..det tänker man inte på när man har hår.. fast tänk dig att inte ha något hår (av någon anledning, för det är inte bara av cyto som man kan bli hårlös).. hur hade det känts om människor bara glor på dig.. för att du inte har hår.. samtidigt som vi inte vill ha hår på en del ställen av kroppen, så måste man har hår på andra för att folk inte ska glo… Vad är det med mänskligheten?? Man blir nästan rädd…

Jag har svårt för att vara hårlös ”därnere”.. jag kan inte välja.. Det är en sak att raka sig och en annan sak att vara tvingad… Tvång är inte kul… jag vill ha valfriheten att välja.. om jag ska vara intimrakad eller inte… fast en sak är bra.. jag får inga inflammationer som man kan få efter rakning i alla fall…

Så inget ont som inte har något gott med sig!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 svar

  1. Jag pillar av mig håret i ögonbrynen och i hårfästet p.g.a. att jag ej vet var ska ta vägen i detta helvete jag tvingas utstå.Alldeles röd istället för hår.Förstår unga flickor som skär sig och barn som dunkar huvudet i väggen. Man är i ett outhärdligt tillstånd, men måste leva.
    Glasögonen är omvirade med trådar där de ska vila på näsan, för det gör för ont, om de gör det.Vad har du där? frågade läkaren, när han såg de konstiga brillorna.De är dessutom alldeles för svaga.Nog skulle folk glo på mig, om jag nu kunde va ute i samhället. Klädd i gamla paltor, då jag ej tål nya kläder och annat material än bomull. Fy farao som livet kan bli!

    Mitt hår.. de stackars hårstrån som finns kvar i ögonbryn och ögonfransar åker då jag tvättar mig.. eller om jag kliar mig i ögat..
    Livet blir ju som det blir för en del.. jag kan inte sätta mig in i din situation.. fast jag försöker… och sen har jag fått ett paket i lådan.. frön och så lite annat smått och gott.. som väl kommer till pass.. får tacke så möe…
    Kram Pysis

  2. En av mina elever tappade oförklarligt allt hår och som han blev uttittad! Väldigt tufft när man är åtta år och vill vara som alla andra… Kepsen åkte på när blickarna blev för nårgångna men sedan banade fotbollskillar vägen för rakat huvud. Så på så sätt är det tur att han är kille för tjejer har det tuffare är jag övertygad om. Men varför förstår inte människor att man inte ska stirra? Hur tänker man?

    Det är det som är kul.. jag vet inte hur många rakade manshuvuden jag såg idag.. men någon som tittade.. glöm det..🙂

    Jag vet inte varför inte folk kan sluta glo på mig.. hade jag haft peruk.. även om man såg på långt håll att jag hade peruk så hade de inte glott på det sättet som de gör…
    Hur de tänker har jag ingen aning om.. det trodde jag någon kunde göra…
    Kram Pys

  3. Sträck på dig, Pys! Och var stolt! Vi ska vara stolta över att vi orkar, att vi har mod, att vi är envisa, att vi kämpar och att vi vågar gå ut och visa oss och utsätta oss för såna….. som glor.
    Kram på dig!

    Jag går rakryggad genom sjukhusentrén.. och jag spänner ögonen i de som jag tycker glor för mycket.. för bara det att de följer mig med blicken när jag går.. då glor man.. De vet inte vad det är vi genomgår.. och själva hade de nog lagt sig ner och tyckt fruktansvärt synd om sig själva… för det kan inte jag.. det är inte synd om mig…

    Kram Pysan…

  4. Mest barn glor på mig i rullstolen och jag har inga som helst bekymmer med det utan ler bara glatt mot dem. Man får väl se de som glor på dig som förvuxna barn helt enkelt, le snällt mot dem och se vad som händer.

    Barn har jag inga problem med.. de brukar ibland komma fram och faktiskt fråga rakt ut varför jag inte har något hår på huvudet.. men de personer som glor på mig.. och absolut inte kan vrida bort blicken för fascinationen över att jag inte har något hår får dem nästan att stå still… de är nästan så att de blir blockerade.. och ögonen hänger ut ur sina hålor… det är dem jag inte tål…

    Kram Pys

  5. Tycker du har en snygg huvudform o klär i att vara utan hår. De som glor är okunniga förviddna idioter som inte har bättre saker för sig än att ”glo”. Get a life e va ja har att säga till dem!

    KRAM

    Ungefär.. jag brukar gå förbi och säga något om glosoppa i matsalen.. för det är skillnad att titta en gång extra.. än att glo.. så ögonen nästan ploppar ut…

    Kram Pys

  6. Dom glor för att du är en stjärna Pys🙂

    Kanske känner någon igen dig från bloggandet eller så😉

    Men visst är det enervernade när någon glor..som den där ondgubben som stirrade på mig med sina elaka ögon…vilken mardröm. Kom att tänka på Tony Allde´n i det läget…han som mördade Caroline. Finns många läskiga människor därute…usch

    Kram

    Nä.. tanter över 70 läser nog inte min blogg.. för det är de som är värst.. och är det någon som gör det så får de gärna skriva en kommentar.. Ja.. vi har en här i byn.. snacka om att man känner sig avklädd i hans närhet… intensiv blick.. och jag ryser.. maken brukar pussa mig eller hålla handen eller så när han är i affärn… för han klär av alla kvinnor med blicken.. *ryser*
    Och är duktig på att sätta upp lappar på anslagstavlan i affären att han söker en kvinna att leva livet med.. alltså en kontaktannons på ICA.. de du..
    Kram Pys

Kommentera

