En olycksrisk mindre

Idag har Åke flyttat hemifrån.. lite sorg i blicken var det.. men han får det bättre där än om jag ska hålla på att snubbla över honom hela tiden…
Lite tomt är det.. för man saknar inte kon förrän båset är tomt.. var det någon, som trodde han var vis, som sa…

nu är det bara Liza som kan dominera hela familjen.. och det lär hon göra.. för hon är ju drottning här på området.. synd att jag inte kan ha balkongdörren öppen när hon är här.. för det gick så bra med Åke.. han stannade så snällt så… gjorde ingen ansatts till att hoppa över balkongräcket.. för då blev man utan mat.. och jaga sin egen hade han aldrig orkat…

Själv
vill jag ha lite frihet.. för jag kan behöva det.. bara ta det lugnt.. och rofyllt…

Är nu så trött att ögonen faller ihop på mig.. så jag ska gå och lägga mig en timme.. jag måste.. den här tröttheten är inte kul alls.. får mig till att nästan somna vid datorn.. då är man trött.. och jag förstår om jag skriver osammanhängande.. för jag ser knappt vad jag skriver för något… och då är det illa…

Sängen, här kommer jag….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 svar

  1. hoppas du får sova gott 🙂

    Jag brukar sitta och skriva men när tröttheten kommer är det bara att lägga ner..orden blir bakvända m.m…i det läget 😉

    kan tänka att det är svårt när kissen åkt…men du får väl tänka att det var bäst…så att du inte råkar ut för att ramla fler gånger….

    Kram

    Jag sov gott… det var så skönt så…

    Jag är otroligt duktig på att stava fel när jag blir trött.. dessutom så ser jag sämre.. Har läsglasögon när jag läser och sitter vid datorn.. och orden blir suddiga och bokstäverna hoppar nästan rundor…

    Jag saknar honom.. faktiskt.. sonen grät en skvätt och var lite dum.. men det är bäst det som sker.. för det var ju risk för min hälsa att ha honom kvar.. jag har ingen lust att bryta sönder mig.. för att jag ska ha kvar katten.. då är det bättre att göra så här…

    Kram Pys

  2. Skönt att han fick komma till någon annan, så slipper du hålla koll på fossingarna hela tiden 😉

    Åker till jobb nu så ja önskar dig en underbar fredag
    kram

    Ja.. och jag tror att det blir kanon.. det kändes så.. de fick fin kontakt redan här.. och hon gillade Åke.. så nog är han i goda händer…
    Och jag behöver inte gå runt som en spänd fiol sträng längre.. utan kan faktiskt koppla av.. vilket jag har gjort.. och omedelbart fått ondare i ryggen.. för nu släpper en hel del spänning som jag burit på..

    Hoppas att du får en bra arbetsdag och att dagen flyter lugnt och fint.. och inga större missöden inträffar…

    Kram Pys

Kommentera

