Badjävlar och herrskapspittar

Idag skriver Aftonbladet på det som stod i Sydsvenskan igår.. och som jag skrev om redan då..

Jag skrev om bryggan och om badandet och om Ulf och att han skulle akta sig för öronmaneterna.. det kan man läsa här om man går ner en liten bit i inlägget… och det är 4:de stycket och som börjar med ”När jag var liten..”

Dn skriver inget om det än.. och inte SvD heller…
Svd anser att detta är viktigt.. och för jag vet inte vilken dag i ordningen så ligger den här mannen rätt så högt upp..
Dn anser att detta är det viktiga.. och att Zlatan kommer på andra plats uppifrån när det gäller ordningen..

Tollor, foppatofflor eller fotbollsskor.. det lätt att välja..
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

7 svar

  1. Hej Pys.

    Det är tur att man har olika uppfattning ,kan aldrig få in i mitt huvud att någon är värd så mycket pengar på att sparka på en boll.Nog finns det viktigare saker att lägga pengar på.

    Dom badande i kösystemet var det roligaste jag läst på länge.Ja det är skillnad på folk det är så sant..
    Ha en bra Lördag.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag och en taxichaufför satt och pratade om det där med välgörenhet på en resa hemifrån till sjukhuset en dag.. Tiger Woods skänker tydligen väldigt mycket till välgörenhet/cancerfonder etc. Och som chauffören sa: ”Svenska kändisar skänker inte mycket alls.. kolla bara NN.. hans miljoner går till hans egen lyx..”
    Han hade blivit ännu mer ”känd” och folk hade gillat honom ännu mer om han hade skänkt en slant till något givande… Vet inte om det är den svenska avundsjukan.. men hon har ju rätt.. för kändisar/idrottsmän etc. här i Sverige är rätt så dåliga på att skänka pengar.. i USA är det nästan så att kändisarna är mer kända för att donera pengar… och deras kändisskap går efter donationer..

    Det där med kön.. jag kan inte få in i mitt huvud att folk kommer till sitt sommarhus och gör regler för de bofasta.. det är skrämmande.. det är en offentlig badbrygga.. och jag hade, om jag bott närmare, åkt dit och sparkat de där tollorna så långt bort jag hade kunnat.. eller så hade jag bett sonen gräva ner dem.. de där tollorna var fina.. och vi hittade dem här.. och det verkar inte som om någon äger dem.. de bara står här på bryggan…
    Jasså, det är någon som badar naken ute vid bryggan.. ja, då kan ju den fortsätta med det då.. vi fortsätter gräva hålet för tofflorna…🙂
    Gillar inte folk som ska sätta sig över andra människor.. och att det är ”deras” regler som gäller… regler sätter man upp gemensamt.. så är det bara…

    Kram Pys som hade kunnat fortsätta denna kommentar i det oändliga känns det som…

  2. […] View original here: Badjävlar och herrskapspittar […]

  3. Hej igen.

    Håller med dig i allt.Varför kan inte sagda herre sätta på sig en liten badbyxa.Måste kännas tryggare ifall det kommer en ful fisk och biter han i snorren.

    Ja du har kommit igång nu,det är bra.Man kan inte samtycka till allt.
    Kram igen Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag hade fnittrat mig hysterisk om han kommer upp och har bränt sig.. det finns faktiskt brännmaneter i sundet.. och de har långa trådar med nässelhår.. som gör ont.. jag vet.. för mamma min blev bränd en gång och det minns jag fortfarande…
    Sen om man har otur så kan det komma en liten pigghaj.. det hade varit roligt om nämnda ”herre” blivit biten av en sån.. havskatt och andra dylika fiskar finns också.. bara att välja..

    Kram Pysis

  4. Måste bara få tacka för ditt fina inlägg på min blogg! Blev så beörd av dina ord. Ja vad är väl en vecka mot ett helt liv…?
    Kram Jenni

    Efter att ha kämpat med cancer sen i juni 06.. så vet jag att en vecka inte är så mycket.. fast ibland är den lång.. från röntgen till besked.. eller dylikt..
    Ta hand om er.. och ni är i mina tankar..
    Kram i massor Pysis

  5. Det där dinkel mjölet är ej så glad på journalisten( inside information).

    Det kan jag tänka mig.. men om han har gjort detta så tycker jag att det är rätt att det kommer i tidningarna.. faktiskt.. det visar bara hur människor försöker att försöka styra andra människor efter dem själva..

    Kram Pys
    Ps. Vet hur det gick till när Skåne blev svenskt.. och det är ingen rolig läsning.. och det blir nästan en förlängning av detta… för det var väl någon som tyckte att det inte gjorde något om skånskan dog ut.. men den är redan utdöd.. finns ingen som pratar på den ursprungliga skånskan längre…

  6. Äntligen nån som skriver på ett sätt man fattar🙂
    Tollor ska de va!

    Ja.. tollor.. det är ju helt självklart.. det sa man alltid…

    Kram Pysis

  7. Här halkade jag in på ett bananskal! Visst sa man ”tollor”! Tack för påminnelsen🙂

    Ja.. så står där ett par tofflor så går jag förbi.. är det däremot någon som skriker att det har satt sina tollor där för att jag inte ska ut.. då kanske jag respekterar deras åsikt.. men tofflor.. det heter ju inte tofflor.. möjligen trälor.. eller tollor…

    Kram Pysis som saknar skånskan lida grann

Kommentera

