Cytostatika i môra

I morgon är det dags igen.. cyto nummer 12.. om jag nu har räknat rätt.. och på fredag kommer jag att få min dom.. det lär ju visa sig när jag ska till onkologen om vad han säger.. och veckan efter har jag frivecka.. tjohooo…

Jag ska vara på avdelningen klockan 10.30.. och det betyder premedicinering klockan 07.30 och så emla krämen klockan 09.20 och så kommer taxin klockan 09.40.. och så behandlingen lite efter 10.30.. för det ska stickas och det ska vara backflöde och så ska lite dropp rinna in och sen.. sen kommer cyton… och så ligger man där en timme… och så stängs den av… och det vanliga koksaltlösningen får rinna ett tag och så kommer benstärkandet.. i 1½ timme.. och så lite extra dropp… och så koksaltlösningen.. och så EPO sprutan.. och sen får jag gå hem… vilken känsla..
Skulle inte förvåna mig om jag får fler cytobehandlingar av den ”kära” onkologen… han.. mannen som går som katten kring het gröt… han som inte kan säga rakt ut som det är.. utan allt ska lindas in i andra ord.. och gärna med en rejäl svordom…

Ja, jag tycker inte om honom.. och tyvärr kan jag inte byta.. för han är den enda onkolog de har…
Tänk om det hade haft en till.. jag undra hur många som hade byt…
Ja, det tål att tänkas på.. jag ska nog sätta mig ner och meditera lite… om det bara hade funnits en annan onkolog… bara en enda…

Vad lycklig jag hade varit!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Hej Pys.
    Vilken dag du har framför dig.Det blir väl inte mycket sova?Vad man orkar gå igenom egentligen, livet är en kärt.

    Du är så positiv i din framtoning och följer med i det mesta fast du säkert mår dåligt mellan varven.

    Inte underligt att du ser framemot friveckan.
    Många varma tänka på tankar till dig.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor…
    Jag lär sova som en klubbad säl.. och det är ju så att jag måste.. fast ibland så är det tufft..
    Jag försöker vara så positiv jag kan.. men enligt ”vissa” så är jag ju så bitter… 😉
    Klart jag ser fram emot friveckan.. för det märks att jag inte får cyto den där veckan.. jag är så mycket piggare i slutet av den.. än vad jag är under de tre cytoveckorna.. och denna gången så har jag inte haft lika mycket näsblod heller… så kroppen kanske håller på att anpassa sig..
    Kram Pys

  2. Lycka till i morgon Pys!!!!
    Kramar!

    Det gick bra.. båda droppen gick in och sprutan tar jag själv.. och den andra sprutan som jag ska ta på friveckan ligger i kylskåpet…

    Kram Pys

  3. känner igen mig när det gäller Emla krämen den hjälpte mig mkt. hoppas det går bra.

    Det är ju så skönt när de säger: att nu sticker jag.. och så känner man ingenting…
    Man undrar om de verkligen sticker eller om droppet går in i en påse som hänger vid sidan om.. som den där fina baggen man fick efter bröstoperationen.. den där som alltid hängde FEL… 🙂
    Kram Pys

  4. Skickar dig varma kramar så du har dom med dig imorgon 🙂

    Dom är så varma och goa att den där onkologen kanske byter skepnad och blir trevligare 😉

    Jag har haft sån jädra huvudvärk både igår och idag…suck

    Kram

    På fredag behöver jag onkologkramar… för det är då jag ska träffa honom.. han som man får dra orden ur.. och sen har vi en kirurg som pratar i skägget.. och där måste man nästan luta sig fram för att höra vad mannen säger… det är bara såna där lite smått ”konstiga” läkare.. han som är kirurg är bra.. men onkologen..

    Är det Åskhuvudvärk?

    Kram Pys

  5. Kramar om och tänker på dig idag!

    Tackar.. det hjälpte.. det är skönt att veta att det sitter folk även i våra grannländer som tänker på mig…
    Kram i massor
    Pysis

  6. Det är klart du blir trött Pys, du ska hålla reda på tabletter, tider, krämer, blod, folk, tråkonkologer och dej själv – tacka 17 för att hjärnan liksom inte orkar?! Hoppas det går bra idag och att du får ett toppenbesked på fredag!

    Ja.. och morfinet i sig gör att jag blir trött.. och så får jag ju cytohjärna.. och det gör att inte hjärnan inte gör tillräckligt.. fast den går på högvarv så blir ändå resultatet helkonstigt..
    Det gick bra idag… det var bakflöde och droppen gick in så fint så.. och sprutan tog inte i en nerv de här gången.. så det gjorde inte ont det heller…

    Kram Pysan

Kommentera

