Nä.. jag kollar upp först..

Nä.. jag går inte på bluffar..
Är det något som jag inte vet är bluff eller inte så brukar jag kolla upp saker och ting..
Aldrig att jag skickar iväg pengar till någon som jag inte känner.. och de där Nigeriabreven finns även i form av en person med just cancer.. och hon har ofta bröstcancer och vill ha hjälp med att föra över pengar för donation för olika välgörenheter:

Dear Beloved,

I send my love and greetings to you. I am Mrs Sarah Holmes from United Kingdom. I am married to Late Dr. Fredrick Holmes of blessed memory who was oil explorer in Kuwait and Brunei for ten years before he died in the year 2005. We were married for ten years without a child. He died after a brief illness that lasted for only four days.

Before his death we were committed to each other and respect each others interest. Since after his death, I too have been battling with both Cancer and fibroid problems, my doctor told me that I have few months to live due to my cancer problem that lead to a stroke attack. This bothers me so much as it have affected my speach and movement so badly. Having known my condition I decided to seek for your help.

I am in search of a honest and sincere individual that will utilize this money the way I am going to instruct herein. When my late Husband was alive he Deposited the sum of $10Million (Ten Million United States Dollars) in a Security Company under my name, the money is deposited as Family Valuables/Treasure for security reasons.

So if you are willing to take up this responsibility, you will have 20% of the US$10million to ensure that you are prepared for the task ahead, 75% of it will be used in all sincerity to fund orphanages, widows,research on cancer and also propagating the word of God and to ensure that the society upholds the views and beliefs of human existence, while 5% of the fund will be used for legal and attorney fees.

I am taking this decision because the relatives of my husband have confiscated other of our wealth without giving any to the needy.Based on that I don’t want to entrust this fund to any of them, and I have no child, I cannot take the fund to the grave. I don’t want a situation where this money will be used in inappropriate manner. Since my health is retrogressing by all minute, so my dear please do get back to me and let me know if you are willing to carry out this work.

Then I will make arrangement to prepare the Authorization through an Attorney for you to get Possession of this Fund. I pray that this letter bring you and your family good tiding while my dreams to help humanity rest squarely on your shoulders. Do remember me in your prayers because that is what I needed most for now.

Remain Blessed,

Mrs Sarah Holmes

Detta mailet och liknande får jag.. för jag tror att de söker på cancer och så kommer min blogg upp.. för de kommer bara till min yahoo mail som finns till höger.. och det kommer från olika kvinnor varje gång.. deras män är döda.. och har de haft ett barn har det ofta dött i någon svår sjukdom.. och så får de själva cancer.. och ni vill de att jag ska hitta olika företag/fonder etc. som de kan donera alla sina pengar till.. men kan och orkar de skriva alla de här snyftmailen så orkar de nog leta själva efter fonder eller liknande som vill ha deras pengar.. varför ge sig på mej…

Eller det där mailet som går runt om en våldtäcksdrog där kvinnan drogas av en kur som är för hästar.. och där det står medicinen som tydligen används.. går man nu in på Fass och kollar så finns inte den medicinen med.. man måste göra viss kontroll av mail man får.. för det är mycket fejk.. bara den där om att kvinnor kunde få bröstcancer av att använda deodorant.. bra skrivet och de till och med länkar till en professor.. den professorn finns inte… Och nu då den här cancersjuke pojken som en hel del människor har gått på..

Amandra Bundy mailen finns här att läsa..

Detta tycker jag är horribelt..

Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan gå ut och säga att någon är sjuk i cancer när den inte är detta… det är för mig en stor gåta.. de vet inte hur det är…

Ok, jag önskar att ingen levande varelse ska få cancer.. men ibland..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Sonen skulle med bil hämta sina kompisar,somvarit ute och festat. Ser en bil med blinkljus. Den stannar ganska långt bakom dem och en man kommer fram och vill se körkort.Sonen undrar vad som står på. Mannen säger att det är ngt på gång, men kan ej berätta mer.Sonen är så dum,så han ger den privatklädda personen sitt körkort. Han går bak till sin bil och är borta ett tag. Kommer dock med kortet och säger att det är Ok.Trodde ej min son kunde va så godtrogen och ej begära legitimation. Väntar bara att det ska dimpa ner en massa beställda varor i sonens namn eller hans persnr kidnappat med allt vad det innebär.
    Man måste kolla allting och ej lita blint på allt man ser och hör. Inget om sjukdom, men såå sjukt leka polis. Vad hade hänt om sonen varit ensam i bilen?
    Sitter med min nya dator, som tydligen bara hade en lös skruv och funkar nu. Sitter dock på ett hårt soffhörn högt upp i luften, så orkar ej skriva så ordentligt!

    Det finns folk till allt..
    Helt otroligt.. men jag hoppas att det inte dyker upp en massa räkningar i sonen namn… För folk kan göra allt konstigt…

    Kram Pys

  2. Jag fattar inte heller varför man bluffar om att man har cancer…det är otroligt märkligt….bara det inte slår tillbaka…jag menar om man går ut med en lögn så kanske lögnen blir verklighet med tiden.

    Människor är konstiga det får man säga….

    Kram

    Det finns något som heter karma.. jag tror på detta.. det man gör mot andra får man tillbaka på ett eller annat sätt… så det är bara att vänta..

    Kram Pysis

  3. Ja, som ”sjuk” blir man förbannad! Många gånger återkommer jag till frasen ” Vad fan e de me folk?” och så oxå denna gång!
    Kram på dig, vännen!

    Ja.. den frasen säger i princip allt.. för så här får det inte vara.. men nu är det som det är och ju fler som skriker om det desto bättre….
    Kram Pysan

Kommentera

