Minne?

Mitt minne är som det är.. Jag minns knappt att jag har klivit upp.. eller att jag har tagit mina mediciner.. jag är himla glad att jag har min dosett.. annars hade jag missat tabletterna varenda gång kan jag meddela..

Det är fruktansvärt ibland.. jag kan sitta och blogga och rätt som det är så tar det stopp.. för jag minns inte ordet jag vill skriva… och då måste jag fråga någon.. och det är ofta simpla saker jag glömmer…

Vi kan ta ett exempel.. jag sitter och bloggar om mina blommor.. och rätt som det är så ska jag skriva ordet rabatt… och så är det tomt.. det är totalt jättetomt uppe i skallen.. jag kommer inte ihåg ordet överhuvudtaget.. utan jag måste fråga någon… ofta är det Den älskade maken som får svara… och han tycker jag nästan är lite ”konstig” eftersom jag innan har kommit ihåg allt…

Detta kan vara fruktansvärt frustrerande ibland.. när man inte kommer ihåg sånt som man alltid minns innan… tider och telefonnummer.. namn på personer etc. Jag får kolla upp allt numera.. Himla tur att man har postit lappar.. och ett kylskåp.. för att inte tala om att man har en datorskärm som man kan sätta lappar på… 🙂

Att mitt minne är som det är har ju med cytostatikan att göra.. och sen vet jag inte hur mycket som min antikhormon har ställt till det.. och hur lång tid det tar innan mitt minne kommer tillbaka.. för de har sagt att det tar ca 5 år för hjärnan att komma tillbaka efter cytostatika.. och nu har jag ju fyllt på cytohjärnan så nu får jag vänta ytterligare 5 år innan jag får tillbaka min ursprungliga hjärna.. och då har det väl gått så lång tid att jag börja glömma saker för att jag börjar bli gammal… 🙂

Jag vill ha tillbaka mitt minne…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej Pys.

    Det var mycket man kunde glömma på denna lista.Att du kanske är lite väl glömsk är kanske att du funderar på andra och viktigare saker för dig,som far runt i skallen.Och då även all medicin som hjälper till.Ja…det är ju inte kul iallafall.

    Att man kan glömma att dricka ur sitt kaffe har aldrig hänt mig.
    Trevlig Söndagskväll Pys.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Ja.. men det är ju så.. glömsk är man.. fast inte från början.. det har kommit med cancerbehandlingen… och det är jobbigt i vissa lägen.. Hade jag bara kommit ihåg alla tider som jag ska vara på sjukan… så hade jag ju rett ut allt.. men det är det att jag inte gör det.. jag måste ha allt på en lapp framför mig… och då kan jag komma ihåg det…
    Det har faktiskt jag gjort.. det med kaffet alltså… jag har glömt att dricka ur en gång… men det är längesedan nu… och det var kallt kaffe.. och inge vidare gott..
    Kram Pys

  2. Glömsk…ja i rosenhuvudet skulle det behövas en ny hårddisk 😉
    det är ganska frustrerande när man glömmer även det enklaste……

    Kram

    Nu hårddisk.. vilken tur du har.. här behövs allt från en ny processor över moderkort till mer arbetsminne…
    För här går det trögt ibland.. jättetrögt…

    Kram Pys

  3. Min hjärna fungerar ej heller. Har nog beskrivit hur jag får fråga andra,om det ord jag söker. Till en början när det blev så, blev jag frustrerad och spände mig och försökte tänka och få rätt på hjärnvindlingarna, nu slappnar jag av och ber om hjälp.
    Det måste bero på att jag är förgiftad, ej av cytostatika, utan av främst allt från mina operationer och allt kroppsfrämmande som gjorts i min mun.Det går till en viss gräns ,sen är bägaren full.
    Nu säger de, att det lilla kvicksilver i svininfluensavaccinet är så lite så, likadant vid alla tandläkarbesök med röntgen på röntgen, det är så lite strålning så,ja jag kan ej gå till tandläkaren mer, men alla andra.
    Hur jag skulle bli av cytostatika, det kan jag fundera på, då hade jag väl varit senil direkt.

    Ja.. man blir lite frustrerad av att behöva be om hjälp med ett ord eller två.. och det är inte kul om inte mannen är hemma.. och barnen vet inte alltid vilket ord det är jag söker…

    Röntgen i små doser är inte farligt säger de.. och jag tar heller fyra extra röntgen än att kanske få tillbaka cancern..

    Kramar Pysan…

  4. Antik-hormon? 😉

    Ja.. kanonnamn.. det köper jag direkt…

    Kram Pys

Kommentera

