Sola solarie, köpa mattor, prata med Moldavien och röka på låter otäckt.. ät gräddfil

Jag börjar med cancernyheterna..

Läser idag om att WHO har gått ut om att solarier är mycket cancerframkallade.. inte en dag för tidigt..

Risken för malignt melanom, den farligaste formen av hudcancer, ökar med 75 procent för den som börjar sola i solarium före 30 års ålder

För hur känns det att få hudcancer eller cancer i ögat och bli blind.. för att man vill vara brun..?

Användning av solarier är cancerogen för människor. Den orsakar hudmelanom och melanom i ögat,

Det är kanske något för dagens utseendefixerade ungdomar att tänka på..

Vi välkomnar erkännandet att solarier är cancerframkallande. Det är hög tid att åtgärder vidtas för att reglera industrin, att hindra barn från att använda solarier och att se till att solarier blir föremål för varningar som för andra cancerogener. En svensk statlig utredning föreslog tidigare i år att 18-årsgräns införs för solariesolande.

Jag hoppas nu att det är så att det blir 18-års gräns.. och att man som förälder tar sitt ansvar att inte låta barnen sola solarie..

När vi ändå pratar sjukdomar så undrar jag hur man kan komma in i sjukhusets journaler utan att någon har reagerat över att han springer omkring där.. För att inte tala om att det är ett roligt sätt att försöka sälja saker…

Tänk att få ett sånt här recept.. Det vet man att det är bra med en liten mängd med cannabis till cancerpatienter.. för att ta bort smärtan.. och då gäller det för de med obotlig cancer som inte går att behandla..

Det hade varit mycket intressant att se hur det hade sett ut om de inte hade städat så bra som de faktiskt gör… för de gör faktiskt ett jättearbete de som faktiskt går runt och städar i städer.. att hundägare plockar upp efter sig tar vi för självklart.. men då gäller det av människor plockar upp efter oss själva också.. om det nu är så att vi gör som hundarna..

Jag har gräddfil.. när jag ska iväg och ta prover så får jag inte sitta i väntrummet med en massa infekterade människor.. så det är därför jag har gräddfil.. dessutom har jag gräddfil i kylen.. men att få gräddfil för att utöka sin strandtomt tycker jag inte att man ska få.. det är orättvist.. och så gå emot alla andra.. för att göra sig populär hos en person… hur många får man inte emot sig…

Naturens gång är när ett djur äter ett annat djur.. och det djuret i sin tur har ätit ett annat djur eller några växter.. det är ju så.. naturen är nu en gång sådan.. men att tycka att det är obehagligt kan jag inte förstå.. För det hade varit intressant att se hur det ser ut när hon själv äter.. för det ser ofta rätt så äckligt ut när folk äter… Jag är glad att de i alla fall inte slog ihjäl ormen som många andra hade gjort i samma situation…

Kan inte jag också få välja om jag vill hamna i Falköping eller i Moldavien??? För problemet är att jag när jag ringer sjukresor ibland hamnar i just Moldavien.. och de frågar en miljon saker.. och så frågar de igen.. samma sak…

.. det var dagens artiklar.. Och jag har idag fått hem en mycket liten gosig sak… ett litet sköldpaddsfärgat yrväder… som kommer att göra att jag blir helt slutkörd.. men underbart roligt ändå.. Så jag tackar Knytet så mycket för transport och för att ha fött upp något så gosigt… Fast hon har ju att brås på… så cirkeln är sluten..

Har kissedag idag.. och när jag kom tillbaka så stod det en mening i detta blogginlägg… så tösa min får sista ordet i bloggen idag…

Varför glor folk på min Mamma när vi är ute o går ?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Har ingen aning om hur kul det är med marijuana på recept, har aldrig provat. Blev dock full i skratt åt ett av mina recept tidigare i veckan, ordinationen var ”En tablett till frukost”. Jag övergav den idén omedelbart, är tvärhungrig på morgonen. *flin*

    Hehee.. jag kan tänka mig dej.. du tittar på en liten tablett och inser att det är din frukost..🙂
    Jag har heller inte rökt något.. och här är det inte tillåtet.. än… för det kan ju bli det…

    Kram Pys

  2. Fina Pys….. ”Yrvädret” lär bli något att hålla i…..
    Jag är SÅ glad för dagen idag och jag har skrivit lite om den på min blogg också!

    KRAM
    Knytet

    Hon har varit i lådan.. hon har ätit med god aptit.. och jag har tittat på bilderna.. de är bedårande..
    Du har min adress förstår jag.. så skicka papprena till mig sen..

    Kram Pys

  3. Men har du blivit med katt igen?

    Här har det varit riktigt varmt idag…vi har haft våran sedvanliga boulekväll med gårdens hyresgäster….ja det är ca 16 stycken som samlas …pratar fikar och spelar🙂

    Jag har inte solat en enda dag i sommar..orkar inte…men det går lika bra att vara vit🙂

    Kram

    Ja.. en liten en kan man ju lära att inte gå framför fötterna.. för jag försökte ju med Åke hur mycket som helst.. men det gick inte in i skallen på honom… Den lilla vackra finns här till beskådan..

    Då har ni haft en trevlig kväll… eller hur? Och solandet håller jag med om.. bättre lite vit än med bruna prickar…🙂

    Hörde att ni har haft ett mord… det är snart överallt… och jag börjar tycka att det är lite läskigt.. för här i närheten var det ju en som dog för inte så längesen.. blev ihjälslagen… *ryser*

    Kram Pys

Kommentera

