God morgon världen

Är uppe.. har druckit mitt morgonkaffe.. och tagit mina mediciner.. och jag har gjort vissa justeringar ibland mina mediciner.. för jag måste öka på morfinet emellanåt..

Vädret kunde varit betydligt bättre än vad det är.. det är molnigt och jämn grått och inte allt tilltalande..

Kattbusen kom igår.. och man vakna i morse av att det var en som låg och försökte ”snutta” på mina fingrar.. och när det inte kom något så var man tvungen att nafsa lite.. Ja, kattungar är roliga… hon tog sats och skulle hoppa på den älskade maken.. men felbedömde avståndet.. och tog satts och hoppade.. varvid hon landade en decimeter framför honom… hon såg så förvånad ut… :-).. dessutom bytte hon namn på feedreadern.. till genvägen som är på mitt ”skrivbord”… så när jag klev upp så hete den 3k22222 osv. det såg rätt så kul ut.. för hon gick omkring på mitt tangentbord när den älskade maken skulle skriva morgonlappen till mig…

Var tvungen att gå upp runt två inatt, för jag hade så ont i ryggen.. och jag gick runt lite och så skrev jag ett morgonbrev till Den älskade maken… vi gör så.. fortfarande… att vi skriver små lappar till varandra om vi ska iväg någonstans… ska jag jobba så skriver jag en lapp.. ska den älskade maken jobba så skriver han till mig.. vissa kvällar skriver jag en lapp redan på kvällen.. så maken har något att läsa innan han går till jobbet.. och inatt satt jag vid mitt skrivbord och skrev…

Jag måste hitta fler av min favoritpenna.. för bläcket i min håller på att ta slut.. och jag kommer att gråta floder när bläcket tar slut.. om jag inte har fått tag på en ny… för den är helt enkelt ljuvlig.. den är skön att skriva med.. det blir exakt rätt mängd med bläck.. dessutom är den lätt.. det blir text utan att jag direkt behöver anstränga mig.. alltså jag behöver inte lägga så mycket tyngd när jag skriver.. och en sån penna är rena himmelriket..
Jag VILL inte att bläcket ska ta slut.. innan jag har hittat samma penna igen… Jag brukar få favoritpennor.. men denna slår allt… så nu ska jag ut och leta efter just denna typen av pennor.. jag har en vanlig blå.. och så har jag en röd.. och de är så perfekta båda två…

Nu har jag en sovande liten kisse i knät.. så jag har lite svårt att skriva.. så jag får återkomma…

Have a nais day!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 svar

  1. Haha, typiskt katter – lägger sig på tangentbordet, eller på tidningen man försöker läsa, korsordet, stickningen…………
    Jag har ingen katt nu, men jag har haft! 🙂
    Hoppas du får mycket glädje av den här lilla kissen!

    Japp.. just så är det…
    Just nu ligger hon mellan tangentbordet och dataskärmen.. men där ligger hon inte i vägen.. Glad att ha en platt skärm.. annars hade hon inte fått plats.. undrar hur länge hon får plats där hon ligger nu…
    Jag kan inte sticka som det är nu.. men när jag väl har slutat med cytostatikan och neuropatin har släppt.. då ska jag fortsätta.. så där i november någon gång… För jag har så förbannat ont i mina fingertoppar…

    Kram Pys

  2. Hej Pys!
    Semestervädret är inget kul. Jag sitter på min balkong och dricker lite kaffe och tittar ut över mörk himmel och nedfallande regn. Läser vad du har skrivit och ler. Kattunge. Så himla mysigt! Så mycket kärlek som kan väckas ur en sån där liten garnboll! Så mycket leenden som kan frambringas bara av att titta på en liten sådan och studera dess små upptåg och äventyr!
    Och era små lappar… Så härligt! Också så mycket kärlek!
    Kram till Pys från Tizz

    Idag har det åskat… och jag kommer inte åt datorn.. för döttra är här.. 🙂
    Ja.. och än har den inte rusat framför fötterna på mig.. och det är jag glad för.. hur gosig som helst..
    Här är det kärlek.. och nu har min kärlek lagt sig.. och jag ska snart göra det samma..
    Kram Pys

  3. Vad roligt med en liten kattunge.
    Skulle gärna ha katt men det går inte för yngsta tjejen är allergisk.

    Vad heter hon?
    kram catta

    Jag är allergisk.. men jag klarar konstigt nog våra katter.. och jag kan Kattungens historia en bit bakåt.. vi har nämligen mormor här.. Liza fick Gizmo.. och Gizmo fick den här.. och nu bor hon här…
    Vi har ett namn.. men det kommer i möra.. med bild…

    Kram Pysis..

  4. Hej Pys.
    Vad roligt med lilla kisse.Ja…dom har en förmåga att vara med särskilt när man läser tidningen.Men det är så mycket glädje man har utav sina kissar.Bara att titta på kissarna är så mysigt när dom håller på med sina hyss.

    Vad rart med era lappar till varandra.Tycker du om att läsa böcker?Men du följer med i så mycket annat så det kanske inte hinns med.
    Det blir till att köpa på dig en hög pennor .Själv brukar jag köpa två par av varje om jag hittar skor som passar fot och kassa.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Jag har äntligen hittat en penna som är lätt att skriva med.. jag har inte så mycket styrka i händerna sen neuropatin satte igång.. och jag kan trycka på tangenter.. men jag har inte laptop än.. och då blir det att jag får skriva för hand när jag inte är vid datorn för att inte glömma saker och ting..
    Kissen är jättesöt.. namn och kort kommer i möra.. och hon har redan hittat på en hel del bus.. och namnet passar jättebra.. dessutom var det jag som kom på det…
    Kram Pys

  5. Jag har några pennor som är lätta att skriva med och med refill, ” Pilot G-2 07. Är nog den lite tjockare,har den smalare oxå,har nog nr 01. Osäker som vanligt.Finns i blå och svart, röd vet jag ej.
    Är aldrig ute i nån affär.Jag har dem till nästan allt.De är dock inga kulspetspennor utan flytande bläck.Jag använder dem dock ej ,när jag skriver under mina räkningar, som guben fixar åt mig. Mina fingrar klarar nästan inga andra pennor.Så glad att nån hittade dem till mig.
    Vad är det för pennor du har?
    Tänk om vi kunde haft hund, men jag blev ju akut sjuk av den.Katt är jag ej vän med heller. Kul för dig att ha en ersättare!
    Jag tror jag blir tokig på datamusen. När jag ska gå tillbaka och rätta fel,så blåmarkerar den och jag trycker bort alltihop jag skrivit. Kanske lika bra det!

    Pennan är en ”Pilot Super Grip” (M)
    Det är såna som är fyllda från början och när de är slut så är de slut.. och bara att kasta… det är väl därför som jag blir lite ledsen.. men jag ska söka i möra om jag inte hittar dem.. och kan beställa… hade varit kanon..
    Kram Pys

  6. Vad härligt att ni skriver små lappar till varandra 🙂
    Helt underbart!

    Vi har varit på tivoli idag med lillprisen…satte ut en bild på bloggen min 😉
    Han sa: det ser ut som fest mormor och jag sa att javisst är det fest..hela stan är en enda fest 😉

    Solig dag, fruktat varmt och mycket folk ute…vi ska inte gå in på Lulekalaset som börjat idag…vi orkar inte längre…hahaha..vi börjar bli gamla och orkeslösa…nej allvarligt så orkar jag inte med mitt eländiga ben..det är så mycket gå därinne..kors och tvärs över stan. Nej i år får det vara..det räckte med tivolit.

    Ska försöka ta lite mer bilder imorgon till bloggen..kameran krånglade idag..men det blev några foton i alla fall

    Kram

    Lappar har vi alltid skrivit till varandra.. det är så najsigt…
    Jag orkade ju bara med en dag på vår festival.. för jag hade inte orkat så mycket mer.. var helt slut efteråt…
    Jag ska gå in och läsa sen.. börjar bli trött.. och ska krypa ner hos maken och den lilla spinnrocken…
    Kram Pys

Kommentera

