Har jag gjort bort mig nu igen?

Idag har vi tömt förrådet.. och då var sonen hos maken.. och han låste dörren.. vid ett tillfälle så hörde vi sonen hur han bankade på dörren och jag gick upp och pratade med honom.. han sa att han hade blivit inlåst och inte kom ut.. och vi trodde naturligtvis inte på honom.. han luras som vanligt.. Naturligtvis så öppnade vi dörren och släppte ut honom..

Vi satt uppe hos ”Den älskade maken” och hade lite fredagsmys.. eller som sonen säger… mysmys… Döttrami vill ha låst på kvällen.. så det inte kommer in någon okänd.. Döttrami skulle gå ner.. och när hon ska öppna dörren så kan hon inte.. den där platta saken som man låser/låser upp med bara gick runt.. runt.. runt.. och där sitter vi.. fyra personer inlåsta i makens lägenhet…

Vad gör man.. jo.. man ringer grannen.. men där var det bara telefonsvarare.. och då går man ut på balkongen för att se om man ser någon man känner så man kan ropa på den.. och på det sättet komma in..

Ut på balkongen.. folktomt.. och här som alltid är någon ute.. men inte nu.. tomt… men så öppnas porten mitt över.. och det kommer ut en person.. vi ropar och hon kommer.. vi talar om vår situation.. och naturligtvis ligger makens nycklar hos mig…

Naturligtvis så låg min nyckelknippa hos mig.. men jag hade extranyckeln uppe hos Den älskade maken.. eftersom jag ville låsa min dörr.. Så det var bara att instruera henne om vart mina nycklar låg.. att kattungen gärna försöker rymma och och att hon sen ska låsa min dörr igen och gå upp och öppna makens dörr.. vilket går kanon… För låsa upp den utifrån går kanon…

måndag måste maken ringa hyresvärden.. för så här kan vi inte ha det.. man ska kunna låsa sin dörr utan att bli inlåst.. och det var jätteläskigt… För maken behöver ett klart ett nytt lås…

Vi blev räddade.. hur man nu kan bli inlåst i sin egen lägenhet..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. *garvar*
    (Förlåt…)

    Vilken tur att ni blev ”räddade”!

    KRAM
    Knytet

    Det var kul… nu så här efteråt…

    Kram Pys

  2. Ja nu blev jag allt lite full i skratt.
    Det var ju tur att grannen mitt över tog er på allvar.
    kram catta

    Ja.. men hon skrattade gott när vi försökte tal om hur det var.. fyra personer som mer eller mindre pratade i munnen på varandra… om allt som hade hänt…
    En liten uppdatering.. på kvällen skulle mannen gå upp och låsa sin dörr.. han bor ju nere hos mig mesta tiden.. och han kommer ner och talar om att nu går det inte att låsa dörren… Varvid jag går upp och låser och det gick jättebra.. det visade sig att han hade försökt låsa sin dörr med min nyckel….🙂
    Kram Pys

  3. Hej Pys.

    Vad tokigt det kan bli,skrattar högt för mig själv.Ser er stående hojtande, låt oss komma ut.
    Men skönt att ni slapp ut ganska snart.Ingen bra känsla att bli inlåsta.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja.. jag som lider av klaustrofobi mådde faktiskt rätt så bra.. det var ju stora ytor och jag var inte ensam…
    Glad naturligtvis att vi kom ”ut”.. men i morgon får maken prata med de där som äger husen.. för han måste få ett nytt lås.. för det går inte på annat sätt…
    Kram Pys

  4. Jisses som det kan gå! Tur att ni blev räddade.
    KRAM

    Ja.. det var rätt så skoj.. men gården som alltid kryllar av folk var ju helt folktomt… men som tur var så dök de där människorna upp…

    Kram Pys

Kommentera

