Skitsnack och intelligens

Idag har jag varit på toaletten och det har blivit ett resultat.. jobbar man inom vården så säger man stort A.. för man betecknar det som kommer i olika sorters a:n..

  • Stort A
  • Mellan a (det är ett sånt som det här teckensnittet gör)
  • Litet a (är ett sånt där som man lär sig i skolan)
  • D (diarré)
  • K (kladd, alltså inte mycket utan bara lite)
  • Jag blir så glad varje gång det kommer något och jag får ett resultat.. för cytostatikan gör att jag blir förstoppad.. och morfinet gör att jag blir förstoppad… detta är inte direkt någon höjdare… och det gör att detta också sätter sig på humöret.. för vem fan tycker att det är kul att vara förstoppad… så jag sitter på toaletten och maken kommer och undrar alltid hur det går.. och han blir lika glad som mig så fort det blir ett resultat…

    Läser idag om de smarta djuren.. De står så kul på Aftonbladet.. för det står så här:

    De gillar att spela tv-spel och ställas inför utmaningar. De får vänner och fiender och känner oro inför framtiden.
    Och vi föder upp dem för att äta upp dem.
    Är det dags att tänka om?

    De första som får tänka om är journalisterna på Aftonbladet… För vi är djur.. vi är lika mycket djur som grisen som gillar att spela tv-spel.. eller kon som har sina bästa vänner och som är ovänner med andra.. eller med fåret som gillar de som är glada och kan bli rädda.. men också kan vara lycka och känna saknad..

    För vi kan väl också känna som fåret.. och vi kan vara ovänner som kossorna och vi kan gilla att gömma saker för andra och vi vet vart i samhällsstegen vi befinner oss som grisen kan..

    det första som journalisterna ska lära sig är att vi människor också är djur.. och vi skiljer oss inte så mycket från andra djur..
    Fast det bästa som är sagt i artikeln är av Keith Kendrick som säger så här:

    De kommer inte att sitta och spela schack eller uppfinna bilar.

    Att inte kossor, grisar och får inte uppfinner bilar betyder att de är intelligentare än oss..

    Regnet hänger i luften!

    Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

    5 svar

    1. Grattis till Stort A! 🙂
      Varje dag med en lagom fast avföring är en BRA dag, sa en man en gång! Kanske på skoj… men lite ligger det nog i det!
      Så länge man kan vara glad för lite har man mycket att vara glad år! 😀
      Kram!

      Ja.. men det var längesen som jag hade bra dagar i så fall.. 🙂
      Jag är glad att det blir resultat.. sen hur många dagar emellan gångerna bryr jag mig inte så mycket om…
      Kram Pys

    2. Hej Pys.
      Skönt att magen sköter sig.en sak mindre att må dåligt av.
      Det där med naglarna låter inget vidare.

      Vi skall vara aktsamma om djuren,schack lär dom väl inte spela men nog tänker dom och har förstånd och känner på sig om något är fel.
      Kram Lillemor

      Hej Lillemor
      Ja.. den har en bra dag just idag.. men jag vet inte hur det blir i morgon.. eller nästa vecka..

      Elefanterna sas ju ge sig av från kusten… när tsunamin kom.. och det räddade en hel del liv tydligen…
      Kram Pys

    3. Hejsan! Hemma en sväng med yngsta dottern som hade en läkartid idag, passar på att läsa ikapp mig vad som händer med dig, medans tvättmaskinen går ( har lyckats tvätta sönder maskinen i stugan! ja det var ju lite skitprat idag. Gött att det funkat idag, tråkigt med naglarna, men de växer ju ut, men tråkigt tills dess. Vårt modem i stugan är så jäkla segt att jag orkar inte ens sätta igång datorn om du undrat varför Gunsan är tyst. Kram Gunsan

      Nog har jag undrat varför Gunsan inte säger så möe.. men hon laddar väl upp har jag tänkt…
      Jag hade gett mycket för att ha en tvättmaskin.. här tvättar vi i tvättstugan… som alla andra.. och jag lär inte få någon egen.. för då ska jag ha torktumlare också…

      Kram Pys

    4. klart vi är djur..otäcka odjur till och med som förstör vår värld och krigar med varandra….tala om brainless.

      Kram

      Japp.. jag vet det.. det värsta djur som finns…
      Kramen på dusan..
      Pys

    5. Klart vi är djur… men vår intelligens och särart gör att vi tror vi är bäst på allt… frågan är om vi inte lurar oss själva i vår självgoda uppblåsthet… eller så är alla arter så´na självgoda typer och bäst på att vara sin egen art…
      Ett av skälen till att jag är vegetarian är just detta… mitt släktskap, min respekt och likhet med djuren…

      Fö så är bajs och kiss en bristvara nu när alla mjölkbönder försvinner från landsbygden… fekalier ska aldrig underskattas…

      Nä.. för gödsel behöver vi.. annars får vi ingen säd.. och får vi ingen säd får vi inte något bröd/öl.. och utan detta är livet inte värt att leva…

      Klart vi är uppblåsta.. mycket mycket uppblåsta.. och självgoda individer.. Jag äter kött.. för jag tycker att det är gott.. men jag kan också äta pannkaka.. eller en god sallad…

      Och så tänker jag på om växter/grönsaker/frukter har känslor…för om de nu har det.. så är det likadant att vara vegetarian.. för då är det lika hemskt att äta detta som att äta kött…
      Jag respekterar människor som äter vegmat.. som inte äter det eller det.. för varje individ… allt från räkor över morötter till en oxfilé…

      Kram Pys

    Kommentera

