Himma..

Så ja.. då var man hemma i byn igen…

Det blev problem i taxin… för han talar om att: nu ska vi åka till Väring och hämta en annan dam… Nä du, här hämtas det ingen annan.. jag är ensamåkare.. och kommer alltid att vara ensamåkare… för jag är fortfarande infektionskänslig.. och mitt immunförsvar är inte så där jättebra…
Så chauffören fick ringa och fixa en ny bil till damen i Väring..

Väl på sjukhuset så blev det apoteket och hämta ut en hel del medikamenter…och allt gick bra ända till Depolanen… för jag ska få 100 grams nu… och de var slut.. så de är beställda till Töreboda och kommer dit i möra.. så då får man knalla till apoteket i möra… men det betyder att jag kommer ut och får röra lite på mig.. annars bara ligger jag och det vill jag inte…

Allt flöt på avdelningen.. rubbet.. för annars brukar det strula där… och ingen annanstans.. knepigt det där..

Så ringde jag taxi… och då var klockan 13.00… en bil kunde komma 14.20.. så det var bara att sätta sig… och vänta igen… för det är ju det vi cancerpatienter är så duktiga på att göra… vänta… på än det ena och än det andra…

Väl i taxin så talar chauffören om att han ska gå upp och hämta en kvinna på MAVA… stopp och belägg.. jag är ensamåkare… fortfarande… han ringde sjukresor och tydligen så har det blivit något fel.. för det står att jag inte har det.. och det löste sig.. jag fick prata med henne och jag har lovat att jag ska se till att jag får ensamåkning resten av tiden jag går på cyto.. men jag fick åka ensam idag.. förutom tösa då.. men henne har jag ju runt mig hela tiden… och hennes basiller kan jag…

Tösa köpte ett fint mobilsmycke till mig… så nu har hon och jag varsin likadan.. förutom färgen… hennes är rosa.. min är grön…

Igår hade Den älskade maken och jag bröllopsdag.. och i morgon firar vi 10 som par…

Tycker synd om den 5 august som ligger inklämt mellan två mycket viktiga dar…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Hallå vännen!
    Vad synd att du ska behöva ödsla energi på så dumma saker….finns ju annat du kunde använda krafterna till!
    Härligt att du har tösa hos dig och gRATTIS i efterskott till Bröllopsdagen…visst går tiden fort?
    jag och min lille Gubbe har varit gifta i 39 år nu…jag brukar skrämma honom med att vi ska förnya våra bröllopslöften nästa år….:))
    Sköt om dig…kram!

    Ja.. man blir så less..man får hela tiden komma ihåg och så är det en självl som får påminna om återbesök.. att man åker ensam.. och att detta ska funka.. och spruto och att det ska vara sticki fingret.. etc.. blir bara så trött…
    Ja.. och vi ska snart ut.. vi tar det i möra.. för maken jobbar i morgon.. men han är ledig på fredag… så därför…

    Det där med att förnya tycker jag att ni gör rätt i.. det är bara att ta gubben med sig och gå iväg…🙂

    Kram i massor
    Pys

  2. Grattis till dig och maken på bröllopsdagen :))))

    Skönt att det gått bra för dig idag..
    här har vi så himla varmt…man svettas floder….vi har haft regn en dag i sommar…och så två små lokala moln som droppat..men det är allt.

    Kram

    Ja.. vi skola fira idag… skönt det också.. för idag var det 10 år sedan vi träffades för första gången… alltid lika mysigt… och det har gått så fort.. men det är så när det är roligt… då går tiden mycket fortare…
    Jag vill inte flytta till Lule.. men när du skriver så har jag bara lust att komma upp.. för vi har haft regn så det räcker i sommar…
    Kram Pys

  3. Grattis på bröllopsdagen och de 10 åren! Vi har också varit ihop precis 10 år denna månaden. Tack för påminnelsen. Men katten också jag minns inte datumet🙂
    Måste leta!

    Kramar i massor

    Tänk om det var den 4?.. så att datumet redan har varit… det vet man inte..
    Kram i massor
    Pysis

Kommentera

