Dagens artiklar och mitt liv

Det är nästan för varmt för att orka blogga just nu.. och värmen tar på mig för jag får ju ta det lugnt med solen och cytostatikan.. för man ska inte vara så mycket i solen om man går på cytostatika.. Man kan få pigmentförändringar av att huden är som den är nu.. och det betyder långärmat… Som tur är har jag en hel del tunna tröjor som jag kan ha.. och som är långärmade.. sen har jag även två blusar utan knappar.. men som man knyter i midjan.. och dessa är i vitt bomullstyg.. indiskt.. och de är så himla sköna…

De lär få hänga med när vi ska till Spanien…

Jag måste ju också ta med lite nyheter från den stora världen… min cancervärld är inte direkt så stor.. så då får jag ta in en del annat också som jag tycker är värt att lägga lite möda på att skriva något om..

här kommer de artiklar som jag tycker är något för gemene man att läsa..

För det första så kommer det en cancernyhet… jag tänker på den lille killen där det plötsligt var en tumör som tog över ansiktet på.. stackars grabb… men efter ett antal operationer så ser han nu normal ut.. och han kan le mot världen igen..

Sen vill jag prata lite om min gamla hemstad.. den där utseendefixerade stan.. den där som har Stockholmskomplex.. människorna där tror att så länge man kan så ska man tillhöra det ”vackra” folket.. och gör man inte det så är man inte värd speciellt mycket.. och man är ute i kylan.. att det skall ändra sig tror jag inte.. och så här har det alltid varit.. fast det har blivit värre och värre.. men redan när jag gick i skolan var det så här.. och det kan jag meddela var väldigt längesen.. Dessutom tror jag aldrig att stan kan bli en bra stad.. i alla fall inte när det gäller människorna.. och jag är glad att jag faktiskt flyttade därifrån… och på det sättet nog räddade både mig och mitt förstånd… 🙂

Jag får till och med ett högre IQ eftersom jag lämnade storstan bakom mig och bosatte mig i en liten köping… fast jag har ändå när till de lite större metropolerna.. jag har 1½ timme till Göteborg och en timme längre till Stockholm… dessutom har jag 20 minuter med SJ till Skövde.. så jag klagar inte.. jag är mycket nöjd med mitt boende.. och vill absolut inte flytta härifrån…

Det här har jag pratat mycket om redan här på bloggen.. jag har redan gjort i ordning för längesen.. allt för att den dagen jag inte går i den här världen utan i den andra.. för att Den älskade maken ska veta hur han ska göra med alla mina konton…och just nu sitter jag och försöker författa ihop olika inlägg som ska in till respektive ställe.. för vissa forum är jag bara medlem på.. och inte skrivit så mycket.. och andra är jag rätt så aktiv.. därav blir det olika inlägg som ska publiceras.. För det är ju givet… att det blir så… även om jag försvinner.. så kommer min blogg att finnas kvar… för den kommer aldrig att tas bort.. det är min blogg… och den ska stå som ett minne över mig… och min sjukdom.. den dagen jag försvinner.. fast jag hoppas att jag hinner fylla 90.. för då ska jag hoppa fallskärm… det har jag alltid sagt…

Nej.. nu blir det snart att sitta på balkongen och mysa med Den älskade make.. men först måste vi ta och vidtaga vissa åtgärder.. som att stänga ute katterna från vardagsrummet.. Ojsan ska inte få lov att gå ut förrän i morgon.. då är det den stora dagen för att gå ut på upptäcktsfärd i vår närmiljö…

Ett glas vin.. och Skål ta mig fan! (Som alltid Jakob sa)…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Hej Pys.
    Härligt att höra att kvällen var trevlig.

    Ja, nog har vi värme allt.Vad härligt att ha Spanienresan att se framemot.
    Stackars pojke, vad skönt det måste kännas att bli av med denna tumör.
    Kommer själv från Stockholm och det var också det bästa vi gjort att flytta hit till landet.Blir man klyftigare så är det en stor fördel .
    Tänker ofta på dig när jag går ut och tänker på det fina du skrev om väntrummet.När jag går ut genom grinden tänker jag att det är inte dumt att gå ut där en gång.

    Går Ojsan ut i koppel på en liten promenad.

    Godkväll och kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ojsan kom inte ut idag.. för jag råkade somna.. och sov så gott så gott…
    Nu får du ursäkta mig.. men vad var det jag skrev om väntrum.. för jag har totalt glömt bort det.. och jag skyller på min cytohjärna..
    Stockholm är en fin stad att semestra i.. och det är Helsingborg också.. men flytta tillbaka till Helsingborg kommer jag aldrig mer att göra…

    Kram Pys

  2. Trevligt att ha en resa att se fram emot! Vi har precis varit på Sicilien och haft en go’ vecka! Hoppas ni får det riktigt skönt.

    Min blogg ska heller aldrig tas bort. Nu är jag väl frisk men vi vet aldrig vad som väntar och när jag tar ner skylten så får den bli mitt arv åt eftervärlden!

    Skål och ha det gott på balkongen!

    Ja.. jag blir glad om min blogg på något vis kan hjälpa någon annan.. fast jag kanske är död och borta.. men maken/sonen får ju vårda den ömt… eller om någon av töserna sen vill fortsätta att ta hand om mammas gamla tråkblogg..

    Kram Pys

  3. Hmmm…utseendefixerat är det allt lite varstans i landet!
    Själv bryr jag mig inte längre, för armar o ben funkar bra, jag både ser o hör (fast inte så bra numera), min kropp funkar något så när och jag har ett bra liv…MEN när jag var tonåring var det en helt annan sak…jag var rätt knubbig och rodnade lätt, jag fick inga modekläder för mina föräldrar hade inte råd…..venmbrydde sig om att jag var rätt skärpt och faktiskt var rolig och snäll??!
    Näää just det…ingen alls!
    När det gäller bloggar, så oxå min vara kvar även om jag själv blir borta…en sorts dagbok, fast min är mera en bilddagbik och med allmänna saker.
    Mina mest privata känslor och funderingar har jag på annat ställe.
    Är ju gräsänka just nu….pizza och några glas vin har det blivit….SKÅL vännen…:)
    kram

    Skål på dig… Helsingborg lider och har alltid lidit av någon form av lillebror komplex i förhållande till Stockholm.. De ”vackra”.. eller rättare sagt de som har utseendet med sig får all uppmärksamhet.. att de sen har ett IQ som är som sina respektive skostorlekar gör ju inget.. för de är någon… och det är trist… att de som inte tillhör det ”vackra” folket kommer in i staden överhuvudtaget… för det gör de inte… trist men förbannat sant… så är det…

    Jag tror att många som bloggar låter bloggen ligga kvar.. det blir ett monument över ett människoliv.. och mycket mer intressant… för vem har inte gått på en kyrkogård och fantiserat över personen som ligger där… om hur den levde och om det var en lyckligt person… och är det någon yngre så kommer ofta tanken på vad en så ung person har dött av…

    Kram Pys

  4. Jag är så trött på utseendefixeringar…lyfta hit och fixa dit…
    tråkigt om sådana värderingar ska styra ens liv…det som betyder något i det stora hela är att man fungerar..huvét upp och fötterna ner 😉

    Idag har vi haft så varmt att jag inte orkat någonting…magen kom i olag…jag får så när det är för varmt. Man tål inte mycket nuförtiden 😉

    Sonen har varit här hela dagen…vi har haft en mycket bra dag..en riktig gåvodag :))))

    Kram

    Nu vännen går vi och lyfter oss lite va 🙂
    Det hade varit trevligt… och plastiken får jobba sig blå… om han ska lyckas att fixa till vårt utseende… och allt gäddhäng och celluiter och jag vet inte allt… fast de har jobb ett tag i alla fall.. 🙂
    Undrar om de hade klarat av att fixa till min kropp… under ett år.. eller om det behövs ett helt decennium på att fixa till den..
    Metrobloggen är full med en massa såna där brudar som började lyfta sig och stoppa in saker redan när de fyllde 18… och kan inte förstå att det finns andrar världen i livet än tatuerade ögonbryn och bröstförstoringar…

    Magen är ett stort kapitel här.. så fort jag går på toa frågar alltid maken om det går bra.. och det gör det för det mesta.. men ibland är det tvärstopp.. och då är det inte kul alls….

    Så kul att ni fick en bra dag…
    Kram Pys

  5. Hej Pys!
    Jag missade att skåla med dig igår! Förlåååt!!!
    Jag hade så himla fullt upp att skåla med alla mina vänner som var här i går kväll. Vi hade picknick utanför hyreshuset där jag bor. Vi bredde ut tre stora filtar och drack vin och käkade pizza-slizar och mumsade snacks innan vi drog ner till stan.
    BRA att du underhåller Jacobs ord här fastän inte jag är med!
    KRAM!!!!!

    Klart att Jacobs ord skola klinga även i bloggvärlden… Den mannen dog alldeles för tidigt… för det var skönt att somna till hans ord.. när han pratade i radio på den gamla goda tiden…
    Jag vill också ha pick-nick och käka pizza bitar och dricka vin… jag vill, jag vill, jag vill…

    Kram Pysis

  6. Hej Pys.

    På tal om väntrum så tänkte jag på inlägget den 13juni.
    Kanske missuppfattade jag något, men det var väldigt fint.
    Kan inte skylla på värmen då.Men idag har jag nästan fått solsting.
    Vad skönt att du sovit gott.
    Ha det så bra.
    Kram Lillemor

Kommentera

