Söndagen den 9 augusti

En vanlig myssöndag… uppe och har läst en hel del bloggar och så även kommenterat lite… jag har ju fått dela datorn med tösabiten och ibland så har det blivit så att jag inte har kunnat.. för det har redan suttit en här… Fast nu har jag tagit datorn i besittning.. och det känns skönt.. hade många bloggar att läsa ikapp…

Idag mår jag sådär attans bra.. jag har sovit gott.. nätterna är varma och mitt hjärta likaså… det klappar för maken.. och det klappar för sonen.. och det klappar för döttrarna.. de där två som bor så attans långt ifrån mig.. att det ibland svider i hjärtat.. när man vill ha dem nära ibland..

Jag som cancersjuk mamma.. kanske inte klarar av allt.. men jag gör så gott jag kan.. och jag kanske inte alltid lyckas med det jag tar åt mig.. men jag försöker… jag gör mitt bästa… och att jag sen lider av cytostatika hjärna kan inte jag hjälpa.. och glömma är mänskligt…

Det här hade varit häftigt.. men jag med min blyghet.. så vill jag inte nominera mig själv.. jag vet inte.. men jag känner att jag inte kan det.. men om någon annan gör det då hade ju jag blivit glad… För det hade varit häftigt om man hade blivit nominerad… men jag vill inte nominera mig själv… för där går gränsen..

Fast de här tanterna tycker jag är skithäftiga.. jag gillar lite äldre tanter som har den där lite rebelliska kraften att göra saker.. och gå mot strömmen.. och jag hade gjort samma sak… heja!!

Jag kan förstå att människor skriver vila i frid på bloggar och konton på bilddagboken eller lunar när unga människor dör… och även att använda R.I.P. kan jag förstå… däremot är jag helt och hållet motståndare till dem som går in på en blogg där det står om den döda och gör reklam för sin egen blogg… det förekommer överallt… och det får mig nästan att må illa… Den dagen jag går igenom grinden kommer mina kommentarer att vara stängda.. och det kommer inte att finnas en enda kommentar som gör reklam för sin egen blogg… för de kommentarerna är vedervärdiga.. att man bara har moralen att göra så… läskigt!!!

Nu väntar sommaren på mig!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Varför lösenord???

    Därför att jag inte vill att alla ska läsa.. vill man ha lösenordet så får man be snällt om det..

    Kram Pys

  2. Om man ber snällt då? 😉

    Då får man be på sina bara knän… och inte en gång.. utan två eller tre.. 🙂
    Kram Pysis

  3. Hej Pys!
    Jag kan inte se ditt senaste inlägg, men jag anar att det är lite personligt eftersom det är lösenordsskyddat. Men efter att ha läst det här inlägget så känner jag i allafall att jag vill säga att jag tycker du är så BRA och så MODIG!!! Och jag är så glad att jag hittade din blogg!!!
    KRAAAAAM!!!!!

    Ja.. det är personligt.. jag vill inte ha mobben efter mig som det kommer att bli.. eftersom jag har kritiserat en bloggare som jag anser har sagt något mycket dumt… och det står om den bloggaren och om min kommentar som jag inte skickade…
    Kram Pys

  4. Skulle vara snällt om jag fick det, kan be ännu snällare, snnälla. Kram Carola

    Du är en rätt så ny kommentarskrivar på min blogg.. så du får vänta.. och det finns fler inlägg i min blogg som har lösenord… om ett tag kan du få det…

    Kram Pys

  5. Hej Pysan!!
    Tack för att du hänger med mig lite på min blogg! 🙂
    Har nu valt att helt skrota peruken. Har lagt ner den i tillhörande låda. Vägrar att försöka vara någon annan än den jag är. Trött på att försöka skydda folk runtomkring mig från tankar om cancer och det som följer med sjukdomen. Det är deras sak att hantera, inte min. Har fått så mycket styrka genom andra människor som faktiskt konfronterar mig när jag går utan. Tar lite udden av deras rädslor. Känns bra!
    Du är också en sån person som jag diggar stenhårt. Du är du och vägrar vara på nåt annat sätt för att ”passa in” i någon annans mönster.

    Om jag ber på mina knän?! 🙂
    Snälla snälla snälla! 🙂
    snorpan5@hotmail.com
    Fortsätter följa dig oavsett! :-))

    Sköt om dig!!

Kommentera

