Regn och behandling

Ska snart iväg… klockan 09.30 kommer mitt transportmedel i form av en taxibil som transportera min själ och min kropp till sjukhusets stora huvudentré… och sen bär det upp till betalning och så vidare.. genom ändlösa gångar till Avd. 73… där skola jag få ett rum.. och så förbereder jag mig för stick i porten och så får jag dropp… därefter kollas så att det är bakflöde.. och då kommer det blooood.. vilket gör att alla blir jätteglada… så kommer då cytostatikan.. och sen efter detta.. så får jag ta taxi hem igen…

Det kommer en fullständig rapport så fort jag är hemkommen till min lilla borg igen… fast jag tror inte att det händer så mycket i dag… för det är som vanligt ju…

Vädret hade helt klart kunnat vara bättre.. har just haft en skur… men vem hindrar en… lite regn har aldrig skadat…

Här är en person som är helt otrolig.. nu väntar jag bara med att få höra att det är någon som är rik och går in och hjälper till.. brukar vara så…

Jag gratulerar de som bor i Lund och som får cancer.. ni kommer att överleva

Nu ska jag uppsöka bekvämlighetsinrättningen innan min resa börjar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 svar

  1. Hejsan hej! Nu är ja hemma igen o ska läsa ikapp här inne🙂
    Lycka till idag
    kram

    Gör du sålunda…🙂
    Kram Pys

  2. Hej Pys.

    Tänker på dig och hoppas det går bra med allt,och Taxin tar dig raka vägen hem
    .Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Jodå, det funkade nu.. och jag har dubbelkollat med båda mina chaufförer.. både dit och hem.. och nu står det att jag är ensamåkare… på deras kvitton…
    Kram Pys

  3. Tänker på dig idag.
    kram catta

    Det flöt kanon.. slapp sprutan.. men får den antagligen näsa vecka.. då det är ”lång” behandling.. (cyto 1 timme + benstärkande 1½ timme = 2½ timme)…
    Så att någon tänkte på mig märktes…

    Kram Pys

  4. Hejsan har nyss hittat hit och inte hunnit läsa så mycke mer än det här inlägget.. Vill bara säga att jag hoppas du klarar dig och att du är modig som bloggar om din cancer…. Ska ta och kika lite nogrannare på din blogg efter att jag rensat kantarellerna…Kramisar Maria

    Välkommen hit Maria
    Då har du en hel del läsning framför dig.. och jag hoppas att du hittar lite guldkorn någonstans…
    Ska ut i morron och se om jag hittar några.. var ute i veckan.. och hittade ett litet gult gäng….
    Kramar Pysan

  5. Hoppas du får en bra dag och att kemon är snäll mot dig.
    kram
    David

    Tack David..
    Det är väl bara neuropatin som är jobbig…
    det andra kan jag medicinera bort…
    Kram Pys

  6. Hej Pysan!

    Hoppas allt gått bra idag , jag tänker på dig!

    Kram Åsa.

    Det har gått smidigt.. fast när jag var klar så fick jag vänta en timme på taxi.. och hon på sjukresor (Moldavien) var lite halvkränkande… för hon ifråga satte att jag åkte ensam.. men jag som det var.. att intyg från sjukhuset är inlämnat och det är godkänt.. så tji fick hon…
    Kram Pys

  7. Hoppas det gick bra för dig idag! Både behandlingen och taxiresan. Sitter just nu och försöker komma igång med bloggandet igen. Semester har jag inte haft i vanlig bemärkelse utan uppehållet beror snarare på allmän bloggtorka.
    Smärtbloggen http://www.jernsaxen.blogspot.com öppnar jag om någon dag bara, det går lite ”trögt” i den ”branschen” just nu , men det har ju sina naturliga orsaker!
    Ha det så bra som det bara går!
    kram ifrån Peter!

    Det gick bra idag.. och på taxi får de nu upp att jag är ensamåkare…
    Jag har redan läst båda de nya inläggen på dina bloggar.. och det är bara att ta tid att sätta sig och skriva.. och så kommer det.. det bara rinner iväg…

    Kram Pysan som har det mycket bra just nu…

  8. Hoppsan, Förlåt Pys! Läste faktiskt igenom ordningreglerna för din blogg för första gången.
    Jag har brytit mot en av dem, fast jag måste få försvara mig, det finns ingen vinning i den bloggen, varken ekonomiskt eller direkt personligt!
    Nu ska jag genast gå och ge mig själv en bestraffning…….funderar lite…….vad är värst…..jo, jag ska hyvelraka mig…….det är mycket obehagligt (ler)!
    Kram ifrån Peter!
    PS: Fast jag ser till min glädje ”att det jag gjorde reklam för” finns under en rubrik hos dig!
    Tack för det!

    Peter.. du skriver inte din bloggadress 15 gånger efter varandra och inget mer.. du lägger ner tid på att skriva två relativt långa kommentarer till mig och nämner i förbifarten dina bloggar.. dessutom länkar jag till dina bloggar.. eller hur? Alltså blir det inte reklam på det sättet.. för då hade ingen fått skriva in sin URL adress överhuvudtaget.. och så ska det inte vara.. det där med reklam är när man går in och skriver sin bloggadress och inget mer.. och kanske 17 gånger efter varandra.. gå in på vilken ”kändisblogg” som helst så ser du.. och inte för att jag är känd, för det är jag inte.. utan för att jag vill inte ha såna kommentarer.. de är vedervärdiga… det är därför den regeln finns.. så jag anser att det inte är reklam som du skriver..
    Det är min blogg.. och här bestämmer jag..🙂

    Kram Pys

  9. Heder åt dig och alla andra som delar med er av era liv! Jag läser ganska många bloggar av olika slag, och det ger mig väldigt mycket! Det blir många tankeställare, tårar och häftiga skrattanfall………….
    Har försökt blogga själv, men det blev liksom inget av det – så jag la ner det ganska snabbt!
    Hoppas allt går bra för dig i fortsättningen, håller mina tummar!

    Jag skriver uteslutande för mig själv.. jag behöver dokumentera allt direkt.. och det är lättare att skriva på datorn direkt.. så varför inte blogga..

    Just nu ångrar jag mig vissa tider.. då jag har så ont i mina fingertoppar av neuropatin.. då vill jag kunna blogga utan smärta.. men tyvärr så finns ingen medicin för att ta bort den här neuropatin.. så jag får snällt skriva lite.. och sen vänta ett tag.. därav att mina blogginlägg kommer senare än de gjorde innan.. för då kom de relativt tidigt på morgonen.. nu blir det oftast efter klockan 12… trist men sant..
    Kram Pysan

Kommentera

