Farliga läkare

Idag står det om Erik Enby som gjorde för ett antal år sedan att en trebarns mamma från Helsingborg gick bort i bröstcancer… För enligt Erik så var det inte bra att operera i cancervävnad för då skulle cancern sprida sig.. däremot nässel-avkok.. det skulle rädda henne..

här säger Erik själv om cancer:

Erik Enby. Han har hållit på med alternativ medicin i 30 år och han säger sig ha upptäckt vad cancer beror på. Enligt honom är det en svampinfektion som går att behandla med vitaminer och mineraler.

Erik hävdar också att pepparrot och blåbär också hjälper till att bota cancer..

Dessutom tar han otroligt mycket betalt för sina behandlingar…

Skulle jag har gått till Erik så skulle han sagt att min kropp var full med ohyra..

säger läkaren bland annat att kroppsvätskorna hos kvinnor med bröstcancer är fulla med ohyra och att sjukdomen bara kan botas om ohyran bekämpas.

Undrar vad han säger om en man har bröstcancer?
Har han också ohyra i sin kropp?
Och botar han män och kvinnor på samma sätt?

Jag undrar hur länge som Erik ska få lov att fortsätta.. för det här har hänt hitintills

Man måste kolla ordentligt.. vad det är som läkaren sysslar med… för alternativmedicin kan vara bra ibland.. se på akupunktur.. de hjälper på vissa grejer och på vissa patienter.. på mig hjälper det inte.. i alla fall inte de gånger jag har testat…

Jag kommer inte att ta en massa vitaminer och mineraller och avkok av diverse grönsaker och ogräs.. för att en läkare har fått för sig att min kropp är full av ohyra… för vad jag vet så har jag cancer.. och cancer är inte någon ohyra.. och det är mina celler som har fått spel.. och ingen ohyra…

Nu ska vi ut och röra på oss…!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Om alla andra kunde behandla Erik Enby och hans anhang för vad de är (förvirrade rättshaverister, konspirationsteoretiker eller bara skogstokiga), så skulle det inte vara något problem. Nu försöker de utnyttja sjuka och desperata för att tjäna pengar. Kvacksalveri är olagligt, jag hoppas bara att folk kunde vara lite mer benägna att stämma dessa typer.

    /David

    Jag hade stämt direkt.. hade han kommit med en enda liten fråga om jag ville bli behandlad av honom så hade jag stämt honom.. det som är trist är att han får fortsätta.. han har sin sida på nätet.. och jag kan förstå folk som inte längre det finns någon behandling för.. tar och greppar varje halmstrå.. men att gå ut och säga att en operation får cancern att sprida sig.. och det är bullshit.. och han får fortsätta.. jag undrar hur länge och hur många som måste få sätta livet till.. innan de ser till att han slutar…

    För det är olagligt det han gör… och sen att det kostar skjortan att köpa lite blåbärsavkok.. det kan jag också göra hemma..

    Kram Pys

  2. Jösses vilket humbuggeri, man blir ju fullständigt mörkrädd!!!

    Bloggsvar:

    *garvar*
    Ja, Ojsan är sannerligen sin mors dotter!
    Att hon charmar alla kan jag lätt förstå, med den pälsen och det rara utseendet….

    KÄRLEK
    från Knytet

    Ja.. och jag kan inte förstå folk som faktiskt går på det.. ok.. hade jag fått veta att det bara skulle gå åt ett håll med mig.. vilket det inte gör.. så hade jag nog också tagit det halmstråt.. men att ge sig på en som inte ens är opererad och säga att man inte ska gå in och operera bort en tumör för då sprider den sig.. när det är tvärtom.. att om man inte opererar det är då den sprider sig…
    Kvacksalveri är förbjudet.. och att sen människor har dött.. men han får fortsätta att verka… det är ruttet…*ryser*

    Ojsan är den sanna busen.. jag vet inte hur många gånger om dagen som jag säger Ojsan!!! för ett eller annat… hon håller sig inte häromkring.. jag vet inte hur jag ska göra.. men jag ska testa med sele.. tills hon lugnat sig.. men det är roligt att klättra i träd.. och hon är helt sanslös…

    Kram Pysan

Kommentera

