Att äta som en häst och andra djur

Att äta som en häst har fått en ny innebörd.. Jag som är vuxen äter inte så här mycket.. och jag kan inte förstå att tösabiten kan få i sig allt detta… utan att gå upp i vikt… något måste göras.. men tydligen hittar de inget fel på flickan..

Pingviner är häftiga djur.. men jag har redan mina favoritdjur.. jag är lite knäpp nämligen.. för jag har såna som ingen annan gillar..

  • Sengångare ~ Detta är roliga djur och så söta så..
  • Grodor ~ små kräldjur som hoppar
  • Älgar ~ Stora djur som ser dumma ut..
  • Ödlor/salamandrar ~ Kräldjur som också är rätt så häftiga..
  • Spökdjur ~ Nattlevande sak med stora ögon
  • Lemur ~ Det finns inget mjukare än en lemurhand..
  • ja.. det var mina favvis djur.. Däremot är jag inte så förtjust i spindlar.. så den här safarin får de göra utan mig.. men ändå blir man lite nyfiken när man läser det här:

    Han berättar hur manliga hoppspindlar brukar dansa för honorna, och hur honorna äter upp dem om de dansar fel.

    Det hade jag helt klart velat se.. och jag är glad att jag är människa och inte äter upp min partner om han dansa mig på tårna.. tänk om detta var ett beteende som vi människor gjorde.. då hade det varit rena massakern när dansbanden spelade upp…

    Eller det här:

    Så förklarar han att kärrspindeln, som är en av Sveriges största spindlar, kan fånga och äta små fiskar på ett par centimeter.

    Den spindeln är nog så stor att jag kommer att backa… och i värsta fall springa iväg långt in i skogen.. och då har jag inte uppsikt över vart jag riktigt tar vägen..

    Jag måste också tala om att det jag skrev om igår inte har med min cancer att göra.. inte direkt.. Det händer andra saker i mitt liv som får mig att tänka till.. och detta var en sån sak.. Dessutom har det inte heller med nätet att göra överhuvudtaget.. Det är helt och hållet personligt.. och har bara med mig att göra… fast det blev så att det sammanföll med andra grejer.. så ni behöver inte oroa er över mig.. men jag är väldigt glad att ni gjorde det… och en tanke och en kram är aldrig fel… så gulligt så av er alla..

    Svampskogen idag?

    Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    3 svar

    1. känns skönt, det från igår ej va ngt med cancern, men finns ju annat även i ditt liv,alltid är det ngt, i alla fall här, när ett problem är löst kommer ett nytt, men det mesta går att fixa,har varit gubens gräsklippare som gått sönder på löpande band, handlar det om hälsan är det värrre,

      inte de trevligaste djurfavoriter du har, jag är nog ingen djurmänniska egentligen men tävlingsmänniska, därför hade hund och tävlade,
      en kusin höll på med maskar, spindlar, kryp av alla slag, köpte till slut en bondgård, idag håvar hon in EU-bidrag på att lägga jorden i träda eller odla gräsvall och sälja, djuren är nog borta,ett fasligt pappersarbete det där med EU,

      Det där med papper och EU har man ju hört.. och vi skulle alla ha datorer.. för det skulle bli det pappersfria samhället.. och aldrig har det funnits så mycket papper som det finns idag…

      Djurvän är jag.. men det finns olika djur helt klart.. och en del är helt klart favoriter…
      Jag hade mycket väl kunnat öppna mitt hem för en liten moderlös lemur.. eller ett spökdjur.. eller en sengångare.. och satt in både buskar och träd för att göra så att det blev bra… för djuret…

      Kram Pysan

    2. Hej Pys.
      Trevligt att du är på banan igen,det var ju bara en dag,men saknade alla inlägg ifrån dig.Men man kan behöva ta ledigt ibland.Skönt att det inte var något med cancern.

      Det var många favoriter du har.Spökdjuret är så söt trots namnet.Pingvinen som hade fått kostym var ju bara för gullig.

      Katter är mitt favoritdjur.Älg har vi utanför fönstret stor som ett höghus.Björnen spatserade förbi här för några år sedan,det var en biffig sak.Vargspår dök upp i vintras, så nu har jag kniven med mig när jag går ut.Den är ju inte farlig säger de så det är väl onödigt, vet väl inte hur jag skall göra ändå.Får väl klappa på den.

      Kram Lillemor

      Hej Lillemor
      Jag hade älskat att bo med varg inpå knuten.. och gärna en trädgård med en bäck och en damm.. eller så anlägger jag en damm.. så att jag kan både har grodor och salamandrar i den.. och många växter och vackra ting.. jag ser ”Engelska trädgårdar” på SvT och blir bara så trädgårdssjuk.. sen är jag med på Odla.nu.. och det är bara så kul att vara därinne och läsa.. jag vill bo i HUS!!
      Där är ju just nu så att jag måste skriva där.. om hur jag gör med mina växter som jag har på balkongen under vintern.. vill inte att de ska frysa…

      Kram Pys

    3. Trist att du oroar dig men jag är glad att det inte har med hälsan att göra! Klart vi bryr oss! Du är ju Pysan för böveln!

      kram

      Men om jag dör då?? Hur blir det då??
      Kram Pys som nu blev orolig

    Kommentera

