Har en tanke

Det är så här att jag har en tanke.. och jag har gjort lite koll under dagen.. och jag undrar om det är så att det finns ett underlag för att göra en grupp av er som läser min blogg..

Den ska helt klart vara om cancern.. typ att maila och kanske lära känna varandra lite bättre.. vi sitter i samma situation om man så säger..

Jag har kollat upp och det går att genomföra.. och nu undrar jag hur ni ställer er till detta.. för min skull hade det varit skitkul att ha detta…
Nä.. jag tänker inte sluta blogga för detta..

Vill gärna höra vad ni som läser min blogg tycker..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

9 svar

  1. Underbar ide Pys🙂

    Jag har trötthetsdag idag …så himla trött..suck.

    Kram

    Då lär du antagligen höra av mig..

    Kram Pys

  2. Hej Pys.

    Vet inte om jag har så mycket att tillföra.Kom undan väldigt lätt efter min operation,mot vad man kan få genomlida.Men jag fortsätter blogga med dig.
    Men annars är väl iden inte så dum.
    Kram Lillemor

    Du har ju ”överlevt” om man så säger… och en sån ger alltid hopp.. i en grupp.. med både nyinsjukna och veteraner…

    Så vill du vara med eller inte??
    Kram Pysis

  3. Är man kvalificerad så hänger jag gärna på! kram Gunsan

    Du är helt klart kvalificerad…
    Kram Pysis

  4. Jättebra idé, det kan bli intressant. Själv känner jag väl att jag svajar lite vid sidan av, har klarat mej bra såhär långt.

    Är med dig hela tiden. Skriver inte så ofta, men läser varje dag. Och håller alla tummar… & 16 tassar!

    Kram
    Gun

    Hopp kan också behövas.. eller hur…
    Hänger du på?
    Kram Pysis

  5. Jag har inte cancer, fast jag börjar tro det, för jag har konstigt ont lite överallt.
    Jag har ju annat skit som är totalt isolerande, så jag fortsätter läsa din blogg och kommentera ibland.
    Har ju ett antal i bekantskapskrets, som har och haft cancer och gått bort.

    Ja.. jag hade ju tänkt att gruppen bara skulle vara för de som har eller har haft cancer…
    Och jag måste ju dra gränslinjen någonstans..
    Men jag kommer givet vis att fortsätta blogga.. för den viker jag inte ifrån.. och uppkommer det något i gruppen så kanske det även kommer på bloggen.. man vet ju aldrig.. hur det utvecklas.. det kan ju bli så att vi vill ha in fler också… eller hur.. så känn dig nu inte utanför.. för det är du INTE…
    Kram i massor
    Pys

  6. Hej Pysan
    det här är första gången jag skriver i din blogg. Jag har varit den tysta läsaren.
    Jag har läst igenom allt 2 gånger och skrattat och gråtit.
    Jag själv är drabbad av denna j***a sjukdom och tycker att din ide låter bra.. Alltid bra att ha nån och bolla med…
    Kram Frisus

    Välkommen till min blogg får jag väl säga.. fast du har läst allt två gånger.. du skulle nästan ha diplom för detta…
    Jisses…

    Men då är du också med..

    Jag ser till att fixa det innan jag går och lägger mig.. och så lägger jag ut en länk till gruppen…

    Kram Pys

  7. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5652592.ab

    Nu skriver jag här, trots att det ej hör hemma här. Läste bara om att dessa smoothies skulle va så nyttiga ( ja det vet jag ju innan) och även bra mot cancer.Men ,men recepten finns naturligtvis på PLUS.
    Skulle behöva bli lite pigg och mixer har jag och guben ska få köpa blåbär och granatäpple.
    Det är den där Paulun som är i farten.
    Hoppas verkligen din grupp blir givande för er. Jag känner mig ej alls utanför.
    Har varit med i en del såna grupper i dess begynnelse en gång i tiden.Tror en del handlade om handarbete ( jag som nu sålt min symaskin) och hundar naturligtvis.

    Du får mail snart..
    Och det är bra att du inte känner dig utanför.. jag kommer att fortsätta blogga ändå… så mig blir du inte av med..🙂

    Kram Pys

  8. Du är så otroligt kreativ!!!
    Vad du är bäst!!
    Får man hänga på?!😉

    Kramar

    Klart du får hänga på.. maila till adressen så fixar jag in dig..

    Kram Pys

  9. Hej Pysan! Jag tillhör också de tysta läsarna, är själv drabbad av bröstcancer med spridning till lymfan men än så länge har det stannat där! Är dock orolig varje gång det är dags för mammografi med ultraljud en gång om året. Jag fick bc 2007 och nu ska jag strax iväg och träffa bröstsköterskan för att tala om ev (glömde ordet ) men iallafall operation för att få ett nytt bröst!! För det vill jag ha! Jag är gärna med i din grupp!! Kram Annika

    Hej Annika…
    Det är bara att gå med..
    Du är ett år efter mig.. och jag tycker att det är bra att man får komma på återbesök till Bröstsköterskan..
    Är det en Diep Lambå du menar.. den där de tar bukfettet och flyttar upp och gör en ny tutte av?
    Lambå heter det när man gör ett bröst med antagligen ryggmuskeln eller bukfett… vilken tänkte du?
    Jag skulle gjort ett nytt bröst i höst. men det sket sig.. jag får snällt vänta..
    Kram Pys

Kommentera

