Dagens artiklar 18 augusti 2009

För det första så säger landstingen att vi ska spara pengar.. och sen skickar de ut den här.. innehållande följande:
Ett papper där det står namn och adress och ett erbjudande om en Vårdcentral.
Ett papper där det står namn och adress och rutor som man ska fylla i om man vill byta vårdcentral.
Ett papper där det står att två Vårdcentraler har byt namn.
Ett dubbelvikt papper där alla Vårdcentraler i hela VästraGötalandsregionen är med.
Ett kuvert C5 (Porto behövs inte, Mottagaren betalar).

Allt detta ligger i ett stort kuvert.
Landstinget… tid att skärpa till sig!! För hur många knäoperationer hade ni kunnat göra för de här pengarna.. eller hur många hjärtinfarkter hade ni räddat??
Bara en liten tanke från mig..

Varför står inte jag med på listan för?
Jag är nog en av de största optimisterna som finns.. det finns inget som inte går.. även om jag ser att det inte går så går det ändå.. eller.. jo då.. det går visst det.. så det så..

Det var ju det jag sa.. jag måste bli klar snart med min cyto så jag kan börja dricka öl igen.. för det här gör att jag vill ha ÖL.. fast jag kan ju inte dricka det som det är nu…
Jag tycker tvärtom.. istället för det här:

De rekommenderar inte att man dricker öl för att stärka benen

så tycker jag visst att man kan dricka öl för att stärka benen..
Jag kommer att bli ”Superkvinnan”.. Tänk er själva.. jag får benstärkande medel nu.. och så kommer jag att dricka öl sen.. jisses.. jag kommer att bli så himla stark i mina ben.. att ingen kan slå undan dem för mig.. Jippei-kaj-eiy…
Låter nästan för bra för att vara sant….

Sen måste vi bli lite allvarliga också..

Läs det här.. Jag behöver inte säga mer.. Dagens Sverige.. tack för det regeringen.. tid att öppna ögonen.. och se hur det står till med era väljare..

Cancer är så viktigt att jag alltid tar upp det i dagens artiklar.. även om det kanske inte direkt är något nytt jag kommer med..
Läs det här och bilda dig en egen uppfattning om PSA.. Jag har min bild helt klar för mig.. men ni andra..
Om du som man skulle göra ett sånt test och det visar sig att du har förhöjda cancer värden.. Skulle du då operera dig.. fast det kanske inte var så farligt.. att det kanske bara var vilande cancer?? Eller kanske på sin höjd en förstorad prostata??
Vill gärna veta.. hur ni män ställer er till PSA provet, för det är egentligen bara ett simpelt blodprov..

Nu ska jag bli ren!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Dagens Sverige ja..även jag efterlyser att media ska ta tag i Försäkringskassans vanvettsgrejer där dom utförsäkrar sjuka. Helt jävla idiotiskt!
    Dottern har snart inga sjukdagar kvar…och har sekundär progressiv MS….jag har nu överklagat både hos tingsrätten och länsrätten som tyvärr står på kassans sida…nu har jagöverklagat till Kammarrätten och det blir även till regeringsrätten som är sista instans om så behövs….
    Förmodligen kommer vi ingen vart….men vi har då försökt. Alla som blir utförsäkrade borde överklaga…

    Kram

    Hur är det med EU domstolen då? Finns det ingen väg där… att gå för döttra… ?? Det är jag som tänker högt…
    Jag vet inte hur det kommer att bli för mig… har ingen aning.. jag tar en dag i taget….
    Kram Pys

  2. Angående PSA provet…en granne till oss har fått prostatacancer och ska nu behandlas…trots att han tagit detta prov 5 år i rad och det har inte visat något så blev det såhär….
    En läkare menade att provet inte är tillförlitligt ..men det är ju bättre att ta det än att inte ta det alls..

    Kram

    Ja.. på en del syns det inte.. och visst.. det är inte alltid tillförlitligt.. men en del hittar de som de inte skulle hittat annars… och det är trist om att faktiskt 2500 män ca.. dör varje år i prostatacancer…

    Kram Pys

  3. Jag har propsat på att guben skulle ta det(PSA), men han vill ej veta resultatet, han är struts,
    vi har fått tvinga honom till sjukan för sitt höga blodtryck, men man läser om att piller mot höga kolesterolvärden ej är helt OK,
    svårt veta hur man ska göra

    även nu inför svininfluensan, jag har aldrig tagit ngt sånt vaccin tidigare och vågar ej nu heller,

    Jag vet inte hur jag ska göra med svininfluensan.. för det är ju så att det är en del av själva influensan de sprutar in.. och jag är redan infektionskänslig… så då kan det gå galet…
    Och allt som har med kolesterol etc. tycker jag att han kan ta med sin läkare.. för en sån har han väl…
    Jag kan ingenting om sånt…
    Fast har han känningar åt prostatan så tycker jag att han ska ta och testa sig.. det är ett stick i armvecket.. vad är det att hyckla med… och vill han inte veta resultatet så får väl du ta det med hans doktor.. eller öppna brevet.. (vet inte hur män får veta..)..

    Kram Pys

  4. Ack dessa landsting….ja bara skakar på huvet…..
    Jag vill också att du ska få dricka öl, o dansa schottis! När åker du vännen?

    KRAM

    Ja.. landsting är en historia för sig…
    Jag åker 09.15.. för då kommer taxin.. ska ha behandling 10.30.. och så får jag se om jag får cyto… för de vita var lite låga igår…. så jag hoppas att de har hoppat upp ett snäpp idag.. så jag kan få cyton…

    Kram Pys

  5. Hoppas för din skull att du får behandling idag… Inte roligt att skjuta upp…
    Tänker på dig Pys!!
    Öl är ju så gott!!!!
    Kramar

    Det blev behandling… fast nu när jag kom hem så kom jag på att både jag och Å (SSK) glömde EPOn.. men det tar jag bara nästa gång… blodvärdet var över 100 i alla fall…

    Öl smakar ju metall.. och jag får snällt vänta tills i oktober med att dricka öl.. fundera starkt på att åka på ”Oktober fest” i Tyskland när jag är klar…
    Kram Pys

Kommentera

