Tackar så mycket

Jag får tacka så mycket för alla hållna tummar

Det var ju så att de ringde igår och sa att jag inte skulle få någon cyto idag.. för de vita låg på 2,3.. och ska ligga på 2,5.. men jag körde lite positivt tänkande och låg och tänkte på att det vita ska vara uppe i 2.6.. och detta tänkte jag fram och tillbaka och på lite olika sätt i ett par minuter… och idag fick jag ju det där benstärkande som jag får en gång i månaden.. för jag skulle ändå dit.. och då tog vi ett rör och akutmärkte detta.. och mycket riktigt när svaret kom så var det just 2,6… fast det fanns så många andra siffror som kunde kommit efter tvåan…

Syster Å som är så himla rolig.. och vi trivs så fruktansvärt bra ihop.. slutar den 31.. och jag är så arg.. för jag ska ha behandling den 2.. och missar henne.. precis…
Jag vill att hon fortsätter.. för hon är helt enkelt godkänd… helt och hållet… hon och jag munhuggs… vi trivs så bra ihop.. och vi garvar och skojar och har oss… men sjukhuset har anställningsstopp och jag tror att det är p.g.a. det här som det är det… och jag vill att anställningsstoppet ska hävas för Kirurgens onkologiska mottagning… för jag vill ha kvar Å.. och jag vet att ordinarie personal också vill ha kvar henne.. så snälla landsting.. anställ denna Gudar sända sjuksköterska.. för hon är bara sååå bra… kan ni förstå det?? Eller ska jag ta allihop en gång till.. för att ni i landstinget ska förstå.. mitt välbefinnande som patient måste få utrymme.. och jag kommer att må så dåligt om jag inte får behålla Å…

Min mobil ringde.. och det var Å.. vi hade upptäckt samma sak.. att vi glömde EPOn… men jag får väl ta sprutan i ett par veckor och då varje vecka.. om det nu skulle bli låga röda… och den smällen får jag ju ta.. för jag åker inte taxi till sjukan och tillbaka igen… en gång till idag.. det orkar jag inte…

Nu skola jag intaga näring till min vackra kropp!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Det där med visualisering funkar rätt ofta faktisk…💡

    Om livets mening har en trettonåring kåserat existens – Meningen med livet i en trottonårings perspektiv…här

    Ja.. och jag tror att jag skola fortsätta med detta.. varje kväll.. och olika saker.. men en sak ska jag ha med hela tiden.. och det är:
    Jag ska inte dö! Jag ska inte dö!

    Kram Pys

  2. Härligt tjejen!!!
    Du är bäst!!!!

    Kramar

    Du är också bäst.. vet du det.. alla som får cancer är hjältar.. för vi fixar det här helvetet.. eller hur?
    Kram i massor
    Pysis

  3. Hej Pys.
    O..vad glad jag blir för din skull.Skönt att det är över för denna gång.men vad tråkigt att du inte får ha din sköterska kvar, det är ju viktigt att man trivs ihop.
    Delade en Öl med dig alldeles nyss ,tänkte på dig och drack för dig också.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Jasså.. det är därför jag vinglar omkring här och sluddrar när jag försöker prata med mina älsklingar..😉
    Ja.. jag blir jätteledsen.. och hon är också jätteledsen.. för vi gillade ju helt klart varandra…
    Kram Pys

  4. Klart du fixar detta. Tänk vilken glädje du skulle sprida och vilken nytta du skulle göra bland cancersjuka!!!

    Håll koll på syser Å och sök dig dit. Du måste ju kunna byta… eller hur? Visst är det väl så det funkar med sjukvården 2009?
    Kram o ha de så gött du bara kan!

    Klart jag fixar det.. jag får ju vaccination mot svinen först.. och jag hoppas inte att jag träffar på en massa svin efter det att jag är vaccinerad.. för då kommer jag att anmäla hela landstinget till HSAN..😉
    Ja.. men jag är inte klar SSK.. och jag vet inte om jag blir det.. men det blir jag nog.. den dagen den sorgen..
    Klart jag har det gött…

    Kram Pys

  5. Hmmm… – Pysan – i Ditt fall skulle jag nog istället ta till t ex: ”KärnFrisk jag Ääär !” – och alldeles oavsett hur sjuk jag var i just den stunden.

    ”Inte-bönen” är LivsFarlig – som jag ser det i vart fall – därför att wårt undermedvetna (det odödliga barmedvetandet i oss) snappar överhuvudtaget ej ordet inte – och då blir det ju istället för ”Jag ska inte dö!” – ”Jag ska dö!”, tyvärr tyvärr…😥

    I o f s så kan jag ha fel i det här – men det tror jag ej alls själv på.

    Det var liksom inte riktigt så jag tänkte säga riktigt.. utan ”jag överlever.. länge”… och det ska bli mantrat.. liksom det där med jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…

    Kram Pysis

  6. Härligt!! Inspireras att ditt positiva tänkande och känner att jag kommer klara av röntgen och ekg galant idag! Hoppas du får en härlig dag! stor kram Anna

    Visst kommer du att fixa det här galant.. har alla vi andra gjort det så gör du det också.. du är inte först om man så säger..
    Fast vi blir först sen.. lite försöks kaninen.. men det inlägget kommer under dagen som kommer… om influensan..

    Kram Pys

  7. du tänkte dig till rätta siffrorna😉 Så himla bra att det funkade…

    Kram

    Ja.. att det var just de siffrorna.. och jag berätta för SSK först.. och hon höll på att få en smärre chock när hon såg dem…

    Kram Pys

Kommentera

