Lite pengar

Idag när maken loggade in på banken för att se så staten skött sina åtagande så upptäckte han att det var lite för mycket på kontot.. det rörde sig om 2000 kronor mer.. och naturligt vis så var vi tvungna att se varit ifrån de kommer.. men det står bara en massa siffror… Jag fick naturligtvis tänka till lite.. och genom att jag har skickat in till fyra fonder och fått avslag på en.. så är det alltså tre fonder kvar.. och det bara måste vara en sådan…

nu har vi tvåtusen som vi kan handa för.. och jag vet vad jag vill ha.. dessutom så är det så att en del av detta hittar jag i byn.. så nu blir det en promenad dit.. för jag ska till bokhandeln och botanisera.. och dessutom blir det pizza när den älskade maken har slutat för dagen.. han ska vara på den stora högstadieskolan idag.. så det ska bli roligt att höra hur det är när han kommer hem…

Sen ska jag beställa pennor.. jag har nämligen hittat en jättebra bläckpenna som är skön att hålla i och som jag inte behöver lägga in all min kraft i att använda den.. och det är rena lyckan för mig med min neuropati…

Dessutom var jag inne på IKEA igår och hittade lite grejer som jag bara vill ha… och som är bra för mig.. så jag kan ha alla mina cancerpapper på ett ställe.. som det är nu så har jag dem i tre pärmar.. och så en där jag varit med i pressen… en del av artiklarna hittar du till vänster under ”Ego”… och en del är helt bort plockat från nätet.. trist men sant…

nu ska det beställas.. är nog uppe i 600 med både IKEA och pennorna…

Fan va lycklig jag blir!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Hej Pys.

    Nej men vad härligt att få en slant som man inte räknat med.
    Och att gå till bokhandeln är aldrig fel.Är en stor bokmal och älskar att läsa.Hittar jag bra böcker kan jag bli så glad att det kan bli en kullerbytta om jag kunde det.

    Fann du något läsvärt?Penna då?

    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Jag skulle köpa kartplast.. för det var det jag behövde.. Böcker läser jag på biblioteket.. men så finns det vissa böcker som man vill läsa både en och tio gånger.. och då köper jag dem…

    Pennan har jag hittat på en sida.. och jag var duktig och skulle beställa.. men då händer följande.. att jag kunde inte handla den.. bara företag… helvete.. så det var bara att sätta igång att skriva in pennan på google och sätta igång att söka ett ställe med kontorsgrejer som accepterade att jag var en liten simpel privatperson som hittat en penna jag bara älskar.. efter ca tio olika ställen hittade jag pennan där jag kunde köpa den i lösvikt.. så då slog jag till och köpte 15 stycken.. får se om det går…
    Efter detta hittade jag en kontorssida som faktiskt accepterade att jag var en privatperson.. så nu har jag ett ställe om inte det fösta fungerar… så det ska bli himla intressant… vet om en vecka ca…

    Kram Pys

  2. Härligt med en sudd som man inte räknat med och som gör att det är lite lättare att unna sig något extra.
    =)

    Ja.. jag blev mycket lycklig av detta…

    Kram Pys

  3. Det är ju suveränt när det finns pluspengar :)))))

    Kram

    Jo.. det är ju det.. och 2000.. blev så glad…

    Kram Pys

  4. Sätt sprätt på pengarna omedelbums och njut.

    Skulle aldrig klara den där neuropatin, är redan fruktansvärt bullhänt, tappar saker jämt och ständigt. Ikväll bet jag mig själv i pekfingret när en bit pommes frites föll ur greppet i sista sekund. Nädå, ingen fara alls, blev mest irriterad, men det hade nog varit en annan sak med neuropati.

    Jag tappar naglarna.. och så neuropatin.. men jag tänker så här.. att har jag det här.. så betyder det att cytostatikan tar.. och då mår mina ”kompisar” bak i ryggen betydligt sämre än vad jag gör…
    Gick det hår när du bet dig?
    När man pratar om fingrar och pommesfrites så får jag tankarna till ”Liftaren”.. den filmen är bara så läskig…
    Kram Pys

  5. Det är dig mer än väl unnat vännen! Vill gärna se bilder på all din shopping sen🙂 Som ja skrev innan: shopping är bra för själen!

    kramen på damen

    Jag har handlat en del små saker.. batterier.. och lim och lite sådant som har behövts till lägenheten.. och det är så skönt så.. och så lite räkningar har vi betalt.. så då blir det mindre räkningar när lönen kommer…

    Kram Pysis

  6. Det är lugnt, det blev inte ens något direkt märke på fingret. Bara smärta direkt så att man liksom hajade till och tittade surt på fingret.

    Så skönt..
    Det kan göra ont bland bara så där.. och jag har ibland så ont att jag inte kan göra någonting.. och då blir man frustrerad…

    Kram Pysan

  7. Ataxin är helt smärtfri, i direkt mening. Men den orsakar ju en del olyckor med ganska ofta blåmärken och emellanåt stukningar. Och så är det ju det där med att muskler och leder protesterar mot allt stillasittande, men det är jag så van vid att jag inte reflekterar över det. Tror att det ska vara så.

    Du har säkert rätt.. det är ju du som är expert på din sjukdom och inte jag… men vi är ju glada ändå…
    Tar det längre tid för din kropp att läka?

    Kram Pys

  8. Tvärtom tror jag, stukningar och sånt brukar gå över på 36 timmar. Eller också har jag instinktivt blivit bättre på att ramla med minimala skador med åren, något är det. Sak samma vad det beror på, jag är glad över det i alla fall eftersom en smärtande fotled skulle vara ren katastrof nuförtiden.😀

    Du har nog blivit bättre på att ramla och ta emot dig på rätt sätt de gånger du trillar…
    Jag kan tänka mig vad en fotled kan ställa till för dig…

    Kram Pysis

Kommentera

