Cancer, sorgen och lite tokerier

Idag går Ken Ring.. mannen som rapar.. och som jag knappt lyssnar på.. men vad han har gjort som människa är inte det som är det som fokuseras på i artikeln.. utan att hans mamma dog i cancer när han var 14.. och nu har hans syster fått bröstcancer.. Genom att han sysslar med musik så blev det så att han gjorde en låt.. till sin syster.. om hennes cancer…
Nu ska låten lanseras och då måste Ken också gå ut och prata om låten.. och cancern… låten har jag inte hört.. men jag reagerar på det han säger:

– Vad har hon gjort för att förtjäna det här? Det är klart att det känns orättvist som fan

Cancer bryr sig inte om i vilken kropp den sätter sig… och man förtjänar inte en sjukdom så som cancer.. inte ens min värsta ovän vill jag ska drabbas av det här.. för det är en sjukdom som ska utrotas från denna värld.. för den drabbar så många personer.. inte bara dem som får den.. utan alla som är runt sen som är sjuk… men att säga att någon förtjänar cancer.. det är fruktansvärt.. så gör man inte…
Sen är de det där med rättvisa och orättvisa när man pratar om cancer.. det är inte ord som man kan använda när man pratar om cancer.. om det nu är orättvist att Kens syster har fått cancer.. Kan man då säga att det är rättvist att NN fått cancer? Och om nu Ken säger:

Jag har gjort miljoner saker som gjort att jag skulle kunna förtjäna det här.

Om han nu fått det.. hade det varit rättvist?? Nä.. du kan inte säga att det är rättvist/orättvist att få en sjukdom.. för så kan man inte yttra sig.. inte i de termerna.. man drabbas av cancer…

Jag fortsätter att läsa och läser om Sabinas syster Johanna som fortsätter att lägga in ett och annat blogginlägg i Sabinas blogg..
Nu är det ju så att jag vet hur jag vill ha det… och jag vet också att det ska postas vissa inlägg efter min död.. och dessa kan jag inte skriva i förväg… utan de får komma som de gör… när den tiden kommer…
För första året efter att jag är borta så ska det postas inlägg.. en när det har gått ett år.. då.. då ska det inte skrivas mer.. Sen ska bloggen stå där som ett monument över mig.. och så efter en tid så kommer kommentatersfunktionen också att stängas av.. så det inte ska gå att kommentera ett år efteråt…
För det är ju så.. att vi alla är olika.. och en del vill vara kvar.. och en del vill det inte..

Att fastna kan ibland vara kul.. som att man fastnar för en karl.. som är det bästa som har hänt i livet.. eller fastna för en klänning.. eller en laptop.. eller en väska eller ryggsäck så jag kan ha laptopen och alla mina viktiga grejer med mig… men allt kan inte köpas för pengar… men man kan också fastna på andra sätt.. som så här… och det är inte lika kul… och har man ännu större kraft.. så kan det gå så här.. och då sitter man definitivt fast

Det var dagens/gårdagens artiklar..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej Pys.

    Börjar med att skriva om medicinen du skrev om,tycker det är bra att veta även om det inte passar alla,så man har lite att ta upp om man skulle behöva,så man inte blir överkörd.

    Det var lite av varje du har kommit med.

    Sångaren går väl ut med detta,så han får sälja skivor.

    Brukar gå in och se om din Make har kommit med något nytt.
    Vilken fin väska till laptopen.Snygga kläder,sparar sidan. Men långa ögonfransar tror jag inte på.Mascara för tusen lappen är inte relevant.
    Nu skall jag titta på friidrotten,gillar idrott och stavhopp är kul.
    Ha en bra Lördagskväll.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ken Ring är mest känd för sina knarkaffärer.. för han höll tydligen på med sånt..
    Maken skriver ibland.. och han är så söt..
    Ja.. väskan är jättefin.. då kan jag ha med mig allt jag vill.. plus min dator.. och jag vill bara ha den nu…
    Jag har inte ett hårstrå… ögonfransar.. vad är det.. och då kan jag inte ens använda den där produkten.. och jag undrar vad jag får för att jag bloggar om allt detta..🙂
    Bobbelroom har så fina kläder.. och nu är jag inne på Halens och tittar också..
    Jag är helt såld på klänningar nu…

    Kram Pys som ska ha en mysig lördag kväll.. och gå och lägga mig rätt så tidigt idag…

  2. Awesome information over again. Thanks=)

Kommentera

