Dagens cancernyheter

Först för malignt melanom.. en ny klinisk studie kommer att genomföras.. och forskarna har glädje i sinnet när det gäller studien tydligen.. Det är en behandlingsform som ska studeras…

Nu kan du hemma kolla om du är i riskzonen för att få livmoderhalscancer… vilket på något sätt känns skönt.. för du är inte på sjukhuset utan kan vara hemma och göra det när du själv känner för det..

Sen det här.. detta ger mig lite hopp.. om att jag kommer att hoppa fallskärm när jag fyller 90… för det har jag alltid sagt….

Nana Hedin har drabbats av tungcancer.. och vad jag har förstått på Rosen så är det en mycket ovanligt form av cancer.. och nu hoppas Nana att hon kommer att kunna fortsätta att sjunga.. fast strålningen tar på de körtlar som smörjer hennes stämband.. och de måste man ha om man sjunger…

Detta var Dagens Cancernyheter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Jag bloggade om detta med tungcancer ikväll när jag läste om Nana Hedin.
    Svårt att veta hur det blir med sången…men till en viss gräns går det nog. Man blir ju kruttorr i munnen..och sväljer ofta fel plus att tänderna rasar.
    onkologen min sa att tungcancer inte var vanlig ..speciellt inte bland dom som var i min ålder (jag var 39 vilket räknades som ung..hehe)
    nu hörde jag om en som var 16 som fått tungcancer..
    Onkologen frågade om jag åt mycket vilt kött…tydligen forskar dom i vad det kan bero på att det var vanligare i norra delen av landet med tungcancer.
    Men nej. ..jag äter inte alls vilt så inte i mitt fall då😉

    Kram

    Det finns alltid undantag när det gäller regler… och du är nog ett sånt..🙂
    Eftersom du fick just den typen av cancer.. men jag har inte hört talas om det innan… jag stötte på dig….
    Jag hoppas att hon får behålla rösten.. för hon har en mycket vacker röst…
    Det där med vitt kött och cancer har jag också hört.. och så om soja och östrogen när det gäller bröstcancer….. och ska man följa alla restriktioner så har man inte mycket kvar att leva för.. för allt gott får man INTE äta… och välbefinnande är jätteviktigt när det gäller vår sjukdom…

    Kram Pys

  2. Läste också om Nana, jätte tråkigt. All cancer är för visso tragisk, men de ovanligare sorterna har ju inte lika bra prognos om jag förstått det hela rätt.
    Har fått kallelse till mammo….bara hålla tummarna att skiten håller sig borta.
    KRAM

    Ja.. ovanliga sorter har inte samma prognos.. eftersom de är ovanliga så drabbas inte så många av den och då är det inte många som vill forska på den.. varvid prognosen förblir dålig och de som får den och har tur som överlever ska vara väldigt glada för detta…

    Du vet att jag håller tummarna för dig.. och jag får alla mina dammråttor att göra detsamma… så du har många som stå på din sida mot knöljävlarna…

    Kram Pys

  3. Hej Pysan!
    Såg att du var inne och skrev en hälsning till mig för ett tag sedan. Ville bara hälsa tillbaka och säga att jag läser allt du skriver och att jag ofta tänker på dig. Heja dig!!

    Så trevligt så att du läser.. jag har nästan förstått detta…
    Hur är livet med dig då?

    Kram Pys

  4. bildas oturligt nog fler som haft denna cancer.Men Nana.Hedin kan få bra hjälp. Det tas bort med strålning helt.

  5. Hello, Neat post. There is a problem together with your web site in web explorer, may test this… IE still is the market leader and a good part of folks will pass over your great writing due to this problem.

Kommentera

