Shopping..

Vi har bedrivit shopping idag.. så himla kul…

Vi åkte ju in till stan.. för vi behövde pass.. alla tre inför Spanien resan.. och nu gjorde vi slag i saken..
Väl på polisstationen så visade det sig att jag inte längre är 159 cm lång.. utan 157 cm.. jag har krympt.. 😦
Jag och sonen tog pass… den älskade maken tog en sån där Europeiskt leg. och det fungerar som pass.. men bara i EU.. inte i resten av världen… så nu kan vi hämta dem om en vecka.. lite läskigt att lämna fingeravtryck.. känner sig nästan som en brottsling.. när man står i den där apparaten.. och först blir fotograferad.. och sen få lämna fingeravtryck…

Efter detta så tog vi och gick till Expert och tittade på en Mini-PC.. vi bara tittade.. för jag visste inte hur stora de var.. och de är jättesmå.. men jag SKA ha en…

Efter Expert så tog vi och skulle kolla in en affär som svärmor och döttra mi var inne i när döttra var här i somras.. och de pratade sig varma om den här affären… och jisses så besvikna vi blev.. där fanns knappt något.. men den älskade maken hittade en sak han ville ha.. och jag köpte ett pennskrin med spindelmannen på och så en pyjamas i siden.. så nu kommer jag att glida runt som om jag åker karusell på mitt sidenlakan… ni får höra i morgon hur natten har varit.. om jag inte trillar ur sängen i natt vill säga.. sonen hittade en liten ficklampa.. och alla var nöjda och glada…

gav vi oss av till klädaffären.. för nu skulle det inhandlas ett styck badklädsel till mig… alltså en baddräkt.. modell tidlös helst.. Ingen i första affären.. och så in på sportaffären.. där kostade den billigaste baddräkten 399 kronor.. och den dyraste vågade jag inte tänka på.. och bikini vill jag helst inte gå klädd i… för då syns en del ärr.. och det väcker bara en massa nyfikenhet…

Vi frågade om en viss affär.. och tjejen som också stod och tittade på rea grejerna i sportaffären sa vart den affären låg.. och då sa vi.. ja, just det.. där ligger den… så vi knallade dit.. och där hittade jag baddräkten med stor B.. så jag kommer nu att bli en riktig badnymf.. och bilder lär komma.. med tiden…

Jag har ju glömt att jag och sonen gjorde Guldfynd… och jag kollade in de nya som har kommit i Rosabandetkollektionen.. ett armband och en brosch..dessutom hittade jag en ängel som jag gärna vill ha.. om inte länken fungerar: gå in på ”sök produkt” och där klickar ni på pilen för ”välj produkttyp” och där tar ni ”hängen” och på sidan 8 art.nu. 2611358.. med kedjan kostade den 129 kronor.. men jag han inte handla den.. för det var för mycket folk i butiken och bussen hem skulle snart gå.. så jag ska nog prata med min mamma.. en liten skyddsängel hade varit bra att ha… och det finns en fin på sidan 11 också.. (art.nu. 2691715)…

Om en vecka ska vi tillbaka och hämta våra pass/ID.. och sen kan vi åka.. för den älskade maken har redan växlat.. så nu har vi 290 Euro i ett kuvert någonstans i lägenheten…


Nä.. nu ska jag länsa mitt godisförråd…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Hej Pys.
    Kunde inte låta bli och skratta,ser framför mig hur du glider ur sängen i din fina sidenpyjamas.Fint skall det vara!!

    Ficklampor måste vara något speciellt med,vårat barnbarn skall ha ficklampan med sig fast det är ljust,så läser han med den.
    Skönt att ha passen klara,vad jag önskar att ni får en riktigt bra resa.
    Godnatt
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor
    Ja.. och den var ju sååå dyr också.. (49 kr) så jag blev nästan ruinerad på köpet.. 🙂

    Det roliga med ficklampan var att den hamnade vid min dator.. och här ligger den nu och skrotar.. men jag funderar på att gömma den.. för att plocka fram den vid lämplig tidpunkt…

    Ja. det pågår en intensiv tankeverksamhet på mitt hjärnkontor nu.. jag måste skriva ner packningslistor för oss.. och då är det sååå mycket lättare att både packa och så vet man vart allt är..
    Och passen blir kanon.. utan hår.. så fint så.. för jag bestämde mig att inte ha peruken.. för det är ju så här jag ser ut… ett bra tag till.. men sen.. efter sista cyton.. då kommer jag att ha veckorapport om min hårlängd.. men det är några veckor tills dess..
    Kram Pysis

  2. Jag har också krympit!!! 🙂 Var alltid 167 tidigare, men är alltid 166 när jag mäter mig nu… Min lilla mormor (frid över hennes minne) krympte och krympte så när hon blev gammal gammal så var hon bara 150! 🙂

    Spännande att du har resan att se fram emot! Synd bara att badkläder ska vara så dyrt! Så lite tyg – så myket pengar liksom! 🙂

    Som svar på din fråga hos mig måste jag svara att jag vet inte vilken av katterna som gör dessa vackra hjärtan. Det kan vara den ena, det kan vara den andra, det kan vara båda… Men jag TROR mest på Tarzan! För han är störst och kissar mest – och hjärtanen är stora! 🙂 (Det är också han som skriker högst och fjäskar mest för att få mat!)

    Kram!

    Jag fick ju tag på en baddräkt för 199 till slut.. men affären talar jag inte om.. eftersom jag inte gillar reklam som är på bloggar..
    Min mormor blev också sån.. man såg kotkompressionerna och hon måste ha haft ont.. men hon gnällde aldrig vad jag hörde..
    men jag vet inte hur lång hon var en gång i tiden och hur lång hon var på slutet.. för jag frågade aldrig..
    Spanien ser jag framemot.. men jag tar det lugnt i frågan.. eftersom annars är jag rädd att det blir så att jag inte komme iväg.. och då får vara hemma och deppa ihop… 🙂
    Hjärtat är fint.. synd att man inte kan spara dem..

    Kram i massor
    Pys

  3. Hej! Åh vad härligt med en resa med hela familjen, det ta behöver ni så väl! Och visst är det kul med förberedelserna innan resan, synd bara att det är lite dyrt.Glöm inte solskyddsfaktorn! Själv brände jag ena örat som antog tredubbla storleken och bultade rött förra sommaren.kram gunsan

    Jag har solskyddsfaktor med mig.. dessutom har jag jättebra ”skjortor” som är helöppna fram och med flärpar längst ner som man bara knyter.. inte en bolero.. för de här går ner till rumpan.. och knytes då i midjan..
    Jag har bränt mig en gång.. och det vill jag aldrig göra om.. för det sved…
    Och jag måste skydda mig.. eftersom jag går på cytostatika.. och detta andra sommaren som jag gör detta.. dock inte på rad..

    Kram Pys

  4. Morgon Pys!!
    Härligt med solsemester och byte av miljö! Gör nog gott för både kropp och själ!
    Verkar bli en bra dag idag, massa sol och skön luft.
    Skickar många kramar

    Ima

    Ja.. det ska faktiskt bli skönt med luftombyte.. för det behövs ibland.. familjen brukar ofta åka till Stockholm.. för det är en enormt mysig stad.. och bara gå i om inte annat… men vi brukar åka en gång om året.. och har gjort så i nog 4 eller 5 år.. minnet är kort.. och det ända som står på programmet är att vi ska till Skansen akvariet och så ska vi äta på Movitz källare..

    Kram Pys vars väder är molnigt men med mycket kvav luft.. så vi väntar bara på att åskan ska kommma

  5. Så underbart med en välbehövlig semester för er 🙂

    Måste kännas skönt….bara detta att byta miljö….hur går det när man har mediciner och ska utomlands..är det mycket pappersjobb för detta?

    Kram

    Ja.. det ska bli så skönt så.. men mycket extra arbete blir det..
    Idag köpte jag lite vettiga shorts.. såna som är halvlånga.. för jag ska akta min ömtåliga kropp för solljuset.. för cyton gör att jag är solkänslig.. och jag har inte lust med en massa pigmentfläckar lite överallt..
    Jag har fått blanketter som jag ska fylla i.. och då får jag ett intyg på att jag faktiskt får ta med mig knark ut och in i länderna vi ska till… för jag kommer ju att ha dem i handbagaget…
    Kram Pys

  6. En sådan liten skitdator har min man, man ser ju knappt tangenterna…o man måste ha små dockfingrar för att inte trycka på mer än en tangent åt gången….nääää, jag håller mig till den stationära….

    Puss o kram o klapp på hjässan

    Du kan skicka den till mig… 🙂
    Datorn alltså.. inte maken…
    Kram Pys

  7. Ps: jag följer gärna med som handbagage när ni åker till Spanien, jag kan tom sätta p åmig extra bling bling 😉 Rååååsa bling bling! Allt för DIN skull 😉 Ds

    Ja.. du kan ligga i bagaget.. med min rollator…
    Vi åker nämligen buss… så jag kan ge dig lite dricka och en macka när bussen stannar..

    Kram Pys

Kommentera

