Ted Kennedy har gått ut genom grinden

Jag börjar idag med ett dödsfall.. Edward Kennedy har dött av en hjärntumör.. Jag kan inte förstå att man skriver hjärncancer.. för det är det ingen som säger.. utom möjligen media..
Det började med att han föll ihop.. och blev förd till sjukhus.. och de trodde att han hade fått en stroke.. så var inte fallet.. han fick beskedet i maj 2008 att han fått denna tumör och läkarna opererade bort så mycket som de kunde.. men allt fick de inte bort.. och därför har han nu gått ut genom grinden.. och cancern har tagit ytterligare ett liv.. Dessutom har en epok gått i graven.. och klanen Kennedy har förlorat ytterligare en medlem.. fast hans död är mer naturlig än de andra i klanen Kennedy..

Hur länge ska denna sjukdom förstöra för mänskligheten.. och göra så att människor förlorar sina nära och kära..?? Jag har en insamling.. den finns här och det är bara att sätta in en liten slant (50 kronor är det minsta tror jag).. så kanske fler klarar sig.. ifrån cancern.. för nästa gång kan det vara du som får diagnosen..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 svar

  1. vilken berörande blogg du har.

    Väldigt sant med att man inte vet vem det drabbar nästa gång..och att det kan vara en själv. Det flesta har svårt att öppna ögonen för saker de inte själva ”drabbats” av.

    Skriver om suicid och hur det är att leva när en anhörig tagit sitt liv. Det är samma sak där…engagemanget kommer oftast efter personer själv drabbats..hur ska man då kunna förhindra det?!

    Ha en bra dag!

    Välkommen till min blogg för det första.. och tack för fina ord..

    Jag kan tänka mig att man får många frågor när det som har hänt dig händer..
    För det händer alla andra.. aldrig mej eller min nära och kära.. men det kan det göra.. och så är det med cancern också.. jag tillhör en släkt där jag vet om att en har haft cancer.. och det var en syster till min mormor.. och mormor var nummer 10 av 11 syskon.. hon hade en lillebror också.. när mormor födde så jobbade redan den äldste/förstfödde sonen.. så åldersmässigt så var det långt mellan syskonen.. i alla fall första och sista..
    Så därför kom cancern som en mindre chock.. för det var vi liksom inte riktigt beredda på..

    Man kan ändå inte gå omkring och tänka dagarna i ända att det och det och det kan hända mig.. för då blir man nog knäpp till slut..och allt kommer då säkert att hända..
    Ändå ska man ha med i beräkningen att det kan hända.. så blir man inte lika chockad om det väl händer..

    Kram i massor
    Pysis

  2. Ja denna jävla sjukdom. Det är bara att kämpa på, ta en dag i sänder och hoppas forskarna snart hittar ett botemedel mot denna lömska helvetes sjukdom.

    KRAM och sonen hälsar tillbaka 🙂

    Jag hoppas att forskarna jobbar för högtryck.. och att de snart hittar något.. men det senaste halvåret har det ju hänt jättemycket inom cancerforskningen.. och mycket har hänt sen jag fick den ”jävla knölen”.. att man nästan tycker att nu.. nu hittar de den sista felande länken i det stora puzzlet…

    Ett botemedel.. som tar cancern i dess linda…
    Kram Pys

  3. Något skall man dö av och 77 är en hög ålder. Men man kan ju hoppas på kort eller inget lidande när det är så dags.

    Att dö är fullt naturligt.. men om du hade tagit dig tid att läsa min blogg så kanske du hade förstått varför jag blir så arg för att han dog… och inte bara skriva så som du skriver…

    Jag vet att han har lidit.. och det gör ju inte saken bättre… för det finns nog ingen som dör av cancer som inte har lidit på ett eller annat sätt… vilket är för jävligt.. och sen ska media prata om det…

    Kram Pys

Kommentera

