Trött, trött, trött och återigen trött..

Jag är så trött.. jag blir bara tröttare och tröttare för varje dag som går.. och jag har inte riktigt förstått varför.. men idag så trillade polletten ner…

För det är ju så att förra gången jag fick cyto och benstärkande så skulle jag ju ha min lilla EPO spruta också… men både jag och syster Å glömde ju den… och när jag pratade med henne så skulle vi till sjukhuset någon dag framöver med sonen.. och jag trodde att det kanske kom en kallelse för den här veckan.. men det har det inte gjort och jag har glömt sprutan.. inte haft en tanke på den..

nu förstår jag varför jag är trött.. jag kan tänka mig att mitt Hb är lågt.. och hur lågt vet jag inte.. men det är lågt.. det känner jag.. för jag är ju trött.. och det är ju en liten anemi som jag har drabbats av.. ge mig lite EPO.. så kommer jag snart att orka dansa över gatorna.. nä.. inte riktigt.. för det är svårt att dansa när jag är i det skicket som jag befinner mig i.. jag hoppas bara att inte de vita tar stryk.. men de brukar ha återhämtat sig bra under viloveckan… så där är jag inte orolig.. men mitt Hb.. det är nog under 100.. och plötsligt så förstår jag min trötthet…

Hämtade ju mediciner i torsdags.. och jag la in dem i medicinskåpet i fredags… mitt medicinskåp är så fint så.. och för att alla tabletter ska få plast så har jag faktiskt ett antal gamla tomma medicinburkar som jag har satt nya etiketter på och som fungerar i skåpet… men mitt stackars vita lilla skåp (ett styck gammalt brännvinsskåp) är så fullt av mediciner att de det är avsett för får inte plats..🙂.. så jag får faktiskt ha en burk utanför skåpet.. men det är som tur är en medicin som sonen vet att han inte ska stoppa i munnen. om han inte får den av mig eller den älskade maken.. för burken innehåller ca: 300 panodil.. och jag har en sån stor burk till med också 300 panodil.. och maken tycker att jag ska räkna dem… vilket jag inte alls ska.. jag har nog med saker jag måste göra… eftersom jag och den älskade maken och sonen och så makens föräldrar snart åker till varmare breddgrader…

det är inte konstigt att jag är trött.. jag äter morfin, jag har äter morfin v.b. och jag har antagligen lågt blodvärde..

Kommentarer svarar jag på när jag kommer hem!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Springer ner till apoteket och snor åt mig en EPO-injektion och sticker den i rumpan på söta Pysan så hon springer rally med sin rollator på gatorna därhemma🙂
    Hoppas du snart piggar på dig vännen
    KRAM

    Jag ska ta stick i fingret på tisdag.. och så cyto på onsdag.. så jag misstänker starkt att mina värden på de vita är kanon.. men blodvärdet är nog under all kritik…🙂

    Jag letar efter klistermärken med fläjms på… så den kan bli ordentligt hottad…

    Kram Pys

  2. Ha det bäst, bästa Pys, i sköna varma breddgrader!!!
    Njut, må bäst!

    Kramar Ima

    Ja.. det är ett tag kvar… och jag tänkte att jag skulle skriva lite mer innan jag åker…

    Kram pys som ska bara ta det lugnt…

  3. Hej Pys.

    Hoppas det ordnar sig med tröttheten efter du fått din spruta.Men det kan väl ta ett tag, eller verkar den relativt snabbt?

    Ja det är inte klokt att man behöver ett skåp för att man behöver intaga så mycket medicin .

    Önskar att du snart är piggare.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor

    Det tar ett litet tag för sprutan att hjälpa.. men det är ju boven i dramat.. att vi glömde den.. och nu förstår jag ju varför jag är så trött…
    Så jag lär få en spruta på onsdag.. det känner jag… och jag lär säkert få en spruta varje vecka.. och har jag otur så lär jag kanske få med mig en till Spanien också…

    Det är ett relativt litet skåp.. men ändå.. det är ju bara mina tabletter.. mina morfintabletter.. både de som jag tar två gånger om dagen och de som jag har vid behov.. och så är det premedicinerna.. och så är det dropparna.. och Emla krämen…

    Kram Pys som nog ska ta kort på mitt skåp…

  4. Jag kan bara önska att du får styrka och att dina värden visar någorlunda ok.
    Du ska ju få ork till Spanien och som jag förstod åka buss dit, inte flyga?
    Här är trädgården full av hösthallon, björnbär och gula plommon, viktoria är på gång.Men det är ej bara vitaminer du behöver förstår jag, utan det där EPO som väl är doping på nån vänster.
    natti natti

    Styrkan har jag… och visst orkar jag med resan till Spanien.. bussen stannar var tredje timme…och då kan jag alltid gå ut och sträcka på benen…
    Och det är ju de röda blodkropparna som nog är lite dåliga.. och EPO gör att det blir fler av dessa.. och Finska skidlandslaget använde sig av detta.. och blev jätteduktiga.. för de fick mer syre till sina celler och på det sättet orkade mycket mer.. för det är ju de röda blodkropparna som transporterar syre till alla kroppens celler…

    Vi fick en massa blåbär från svärmor i går.. så nu äts det blåbär med mjölk.. och det är så gott.. och så fullt av antioxidanter.. att man nästan ser hur det rör sig..🙂

    Kram Pysan

  5. Har du läst detta?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article5714073.ab

    Det är ord och inga visor från Annika Dahlqvist:. Ja vem vet bäst och är insatt i all problematik? Svårt veta fakta, det visar bara framtiden.

    Ja.. jag läste detta.. och jag ska blogga om denna människa idag.. för läs sista styckena.. hon går varken på cellprov eller mammografi.. eftersom hon känner sin kropp… det gör jag också.. men inte fan kände jag att det var något fel på den.. och ändå hade jag en jävla knöl.. som blev större och större.. och jag har en kompis som inte visste att hon hade cellförändringar i livmoderhalsen… och utan cellprov så hade hon antagligen varit väldigt sjuk idag.. om hon alls levde…
    Som läkare ska man absolut inte gå ut och säga sådana saker i media..

    Kram Pysis

  6. Har tänkt på dig Pysan och blir så glad när jag ser att du och dina nära ska iväg på en tur till Spanien. Ha det gott! Kram Malin🙂

    Tack för att du tänker på mig… För det är inte många som gör det..🙂

    Ja.. Spanien väntar på mig..
    Kram Pys

  7. Tänker mycket på dig.
    Hoppas du snart får bli lite piggare.
    Vad är en EPO spruta?

    kram catta

    Tack för att du tänker på mig…
    EPO är sånt som finnarna för några år sedan dopade sig med.. det gör att det blir fler röda blodkroppar.. för det är de röda blodkropparna som transporterar syre till alla kroppens celler.. och har man lite röda blodkroppar så blir man trött.. jättetrött..
    Så det är doping rent ut sagt.. men jag behöver detta.. och jag är ingen idrottskvinna.. så det blir inte doping..

    Du kan gå till min sökfunktion uppe i högra hörnet på bloggen och skriv EPO och så sök.. så kan du se alla de inlägg där jag skrivit om EPO…

    Kram Pys

Kommentera

