Det lär fortsätta tills fettet smälter

kom då de första experternas reaktioner på Doktor ”Fett”s uttalande igår..

Det var ju så bra att det var experter som faktiskt kan försöka stoppa denna kvinna i tid.. men att Aftonbladet bara låter henne få komma in och härja med den del av Svenska folket som redan mår dåligt och är skräckslagna för svininfluensan.. och artikeln igår och i förgår var ju inte direkt lugnande.. på något sätt.. och samtidigt så fick de som förespråkar att inte kvinnor ska kollas rutinmässigt för bröstcancer genom mammografi en läkare som plötsligt står på deras sida.. och detta kan få förödande konsekvenser för fortsatt rutinmässig mammografi och cellprovs tagning.. det är bara att så fort frågan kommer upp om Sverige ska fortsätta med rutinmässig mammo och cellprov.. så kommer de som är emot detta att direkt ta kontakt med Dr. Annika Dahlqvist och få henne med sig.. på sin kant.. för hon är läkare och hon bör ju veta tycker vanliga Svenssons..

Jag tycker att mammografi och cellprov ska vara rutinmässiga.. om man vill så kan man ju ta det där hemma testet eftersom tydligen en del inte syns i cellproverna.. precis som att inte alla knölar syns på mammografin.. och att man därför gör båda delarna.. både provet hemma och cellprovet hos Barnmorskan och även att vaccinera sig.. men ingen undersökning är ju 100%.. men det har ingen sagt heller…..För det är så här.. att bättre göra en undersökning för mycket… för den kostnaden blir försumbar i förhållade till vad det kostar rent ekonomiskt att behandla en person med cancer..

Det är faktiskt så att jag tycker att Aftonbladet ska säga upp sitt samarbete med denna doktor.. för hon gör mer skada än nytta ute i stugorna..

Man måste (försöka) tänka innan man öppnar munnen.. !!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Du har mitt stöd i ditt skrivande om denna märkliga person en kvinna och doktor till råga på allt. Var har hon utbildat sig?
    Heja på pysan, det är liv det handlar om nu och i framtiden.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

    Hon har fått sin legitimation i cornflakes paketet.. om hon nu äter cornflakes.. jag vet inte om man får det om man äter LCHF dieten…
    Det är skrämmande…
    Kram Pys

  2. Jag är väldigt kluven till Dr Dalkvist….väldigt kluven….

    På vilket sätt är du kluven?

    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Mycket skall man läsa det ena värre än det andra.Håller med dig i det du skriver.

    Mammografin skall dom låta bli,är väl dyrare att inte låta människor gå på kontroll.

    Det går väl mot att man skall ha privata försäkringar och inte belasta det allmänna.Ja, det är synd om alla människor som måste ha med F-K att göra.Man hör så mycket om olika öden,även nära inpå.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Ja, det är alltså dyrare att skippa mammografin än att göra den.. för den dagen den som hoppat mammon upptäcker en knöl så kan det har gått för långt.. och de resurserna de sätter in då.. är inte att leka med.. och då är de dyrare för att de hoppade..
    Problemet med denna läkare är att hon hoppar för att hon litar så mycket på att den dieten hon äter gör att hon inte får cancer.. men herre gud.. hon är läkare.. och hur fan kan en läkare gå ut och säga så… det är riskabelt.. det är för jävligt.. och det gör mig heligt förbannad…

    Kram Pys

  4. hej hej!!

    jag har skummit igenom din blogg nu och känner att jag gärna skulle vilja komma i kontakt med dig då min mamma just fått veta att hon fått metastaser i skelettet från sin bröstcancer. jag har lite frågor som jag skulle vilja ställa OM du vill svara, du behöver absolut inte om du inte vill och jag vet att jag är väldigt ”rakt på sak” nu.

    maila mig gärna mvh helena
    helena822002@yahoo.se

    Hej…
    Mail är skickat..

    Men det är ju jag som är rakt på sak.. för här hymlas inte med något.. jag är så rak och ärlig jag bara kan.. men vissa inlägg är skyddade… de är de för att de är lite för privata…
    Maila du.. men jag ska få behandling i morgon.. och jag vet inte när jag är hemma.. och jag vet inte hur trött jag kommer att vara.. men jag ska försöka svara så gott jag kan..
    Kram Pys

  5. Hennes inställning är skitskum och farlig.

    Om man inte går på några undersökningar, så är det mycket svårare att faktiskt upptäcka om man har cancer eller inte. Med andra ord: Om hon och alla hennes LCHF-polare skippar att undersöka sig, så kan de fortsätta intala sig att de inte kan få cancer. Tills någon av dem blir uppenbart sjuk. Det är så tragiskt och så dumt.

    Jaa.. och problemet är att snart är det så att var tredje person får cancer.. och hur många är det som ser henne som sin Gud.. hon är ju läkare.. och folk i vita rockar vet allt om livet och döden.. och säger hon så så måste det vara sant.. och då har hon hittat svaret på cancergåtan.. hur vi ska göra för att inte få cancer… hon är värt nobelpriset i medicin… eller hur..
    Nej.. slutskämtat.. men tänk att det faktiskt finns folk som kommer att följa detta.. och jag undrar hur många som tackar nej till mammografi för att hon har sagt det.. och att bara Aftonbladet trycker skiten!!! Det är också skrämmande.. för det är inte ens skärmseltaktik.. utan det är något ännu värre… Känns nästan som om man var tillbaka under kalla krigets dagar.. då en del saker tystades ner och censurerades bort..

    Kram Pys

  6. Annika tror, att man kan få ut gallstenar såsom Alma Nissen oxå trodde. Det tror jag ej ett skit på. Mina försvann ej en millimeter, fick istället den där cystan i levern, när jag drack oljan. De såg cystan, när jag kollade gallan före op, sen såg de ej den. Knepigt.
    Fast jag gillar Annika trots det. Jag är ju för kontroversiella personer. Det är nåt som tilltalar mig i att våga va annorlunda och gå emot strömmen.

    Ja.. men det är hel ok att hon gör reklam.. för dieten..
    Det jag är emot är att hon talar om att hon inte gör mammografi och cellprov..
    För att hon kommer inte att få cancer…
    Det är det som skrämmer mig.. samma som mannen som tyckte att man skulle
    dricka nässelavkok för att bli frisk från bröstcancer.. det är lika horribelt det..

    För mammon kan jag kanske förstå.. för knölar känner du själv.. men cellprov..
    Du kan aldrig veta vad som sker där inne.. utan att gå in och göra ett prov..

    För om det nu är någon som gör som Annika gör.. och sen får cancer..
    Vems är felet?
    Läkaren som har gått ut och rått människor att äta LCHF-dieten och inte göra
    undersökningar.. eller patienten som har följt läkarens råd när det gäller kost
    och att inte göra undersökningarna???
    Eller är det media som är så jävla dumma att de trycker upp det??

    Kram Pysan.. som gillar dig.. fast vi har olika syn på vissa saker…

  7. Det va roligt att du gillar mig, jag gillar dig med ,annars hade jag ej hållit mig kvar här,
    jag förstår, att alla ej behöver tycka likadant om saker och ting, fick just idag en hälsning, att ngn tyckte jag var en frisk fläkt på ett forum( i ett PM), där jag hållit låda och gått till ”angrepp” på ja-sägare och ryggdunkare,som är ogina och ”snåla”, jag har gjort mig till ovän med ett gäng,som håller ihop, jag har aldrig haft behov att tycka som alla andra, jag är kärringen mot strömmen, men det kostar på att va annorlunda och inte krusa, säger nattfjärilen

    Eftersom du är den där motvalskärringen så fick jag en idé.. en totalt jätteknäpp idé.. och den är bara så suverän att jag nog får guldmedalj..

    Jag gillar när människor har olika tycke och smak.. men ändå något gemensamt.. för även om du nu gillade det Annika käkar och säger.. så betyder inte det att jag ogillar dig.. fast jag har svårt att förstå det…
    Kram Pys

  8. Skulle jag inte gått på mammo så skulle jag inte levt idag och min 12-åriga dotter skulle inte haft någon mamma……

    Då är det som här då.. mina barn hade inte heller haft någon mamma.. och jag skulle inte fått se min äldsta flytta hemifrån och bli myndig..och inte min andra gå ut skolan eller sonen få börja skolan…

    Kram Pysan

Kommentera

