En något bättre blää dag

Idag har vi varit hos polisen.. vi har hämtat våra pass.. och jag kommer att skratta mig fördärvad.. där sitter jag utan hår.. och detta passet ska jag ha i 5 år.. bara det att jag kommer inte att vara skallig så länge… så då kommer det ju att se ut som att jag har varit i något arbetsläger någonstans bortåt Sibirien eller liknande…😀

Jag läser om Lilla Nagelskolan på expressen.. så kul man kan har om man har naglar.. för mina naglar ser ut så här:
Höger hand
Kort fan 102

Vänster hand
Kort fan 101

Höger tumme:
Kort fan 103
Nä.. det gör inte ont.. fast det ser så ut…

Det finns en sak på YouTube.. som jag bara tycker är så helt underbar.. det är humor.. riktig ordentlig humor

Sen kan jag tala om att det syns vem det är som bestämmer i den här familjen..
Kort fan 100

Till slut vill jag ha en liten gissningstävling..
Vad är det här:
Kort fan 099

Nu ska jag till apoteket och lämna in lappar om att jag har narkotika klassade mediciner med mig utomlands.. för de måste jag ha.. och då måste man också ha ett intyg från apoteket att det är helt okej för mig att medföra dessa..

Dessutom ska jag till bokhandeln.. det om något är beroende!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Hej Pys.
    Skönt du mår bättre i dag.Du får ta ett nytt kort sedan när håret kommit tillbaka.
    Tur är väl det att inte naglarna gör ont,jag får ont bara av att titta.
    Kisse är så fin.Kan det vara blåbärssoppa?En väldigt fin tallrik i alla fall.
    Vad hittade du hos bokhandeln då?Om det angår mig.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja, jag mår bättre idag.. och jag har sagt att jag ska fotografera mig varje onsdag efter det att jag har slutat med cyton.. ett kort i veckan.. så man ser skillnaden…
    Nä.. det gör inte ont.. men det ser obehagligt ut… jag vet.. vissa fingrar har jag inga naglar på alls…
    Ojsan är så vacker…du ska känna hennes päls… som siden…
    Jag köpte en målarbok till mig själv.. med sånt där otroligt smått att måla… små detaljer och jag vet inte allt… älskar ju att måla.. och jag målar mycket på frihand.. men nu ska jag sitta i en buss.. och då kan det vara gött att ha något redan färdigt… och därför fick det bli en pyssel/målarbok till småtjejer.. för det var mycket sånt där smått som ej går att måla med tusch… för då har man kommit utanför kanten bara man målar ett sträck…
    Kram Pys

  2. Måste vara mjölken som blir kvar efter att man ätit en tallrik blåbär med mjölk🙂
    Kram
    Anne

    Visst är det mjölken efter en tallrik blåbär.. men jag åt upp den också.. mycket vitaminer och mineraler.. för att inte tala om antioxidanter…

    Kram Pys

  3. ISBRYTAREN ATLE!!!!

    fan..försent

    Hahaa… som vanligt alltså… men du kan titta här..

    Puss och kram och sockerdricka
    Hustrun

  4. Hahaha ser att husets drottning intagit högsätet😉

    Hann ju inte va med å gissa😦

    Så det bär snart av ….du har väl packat ner massor med energi ..jag menar med ett intag av alla dessa antioxidanter så kommer du att blomma…ja mer än vanligt då🙂

    Kram

    Ja.. jag försöker i alla fall.. jag har börjat packa lite smått.. sånt där som inte behövs.. fast som kan behövas där..
    Och ladda gör jag… sakta men säkert…
    Och nu skola jag gå och lägga mig i sängen…
    Kram Pys

  5. Hon är SÅ fin!
    Har Ojsan fått gå ut än…. som du lovade mig?

    KRAM
    Knytet

    Hon är kanon..
    Jo, nog har hon varit ute… hon har varit uppe i samtliga träd på hela gården.. och tagit ett i taget…
    Och vi har varit med.. mycket för att hon från början bara fara runt i blindo.. och vi är lite rädda om vägen.. och katten…
    Har redan hälsat på den vita damen.. och alla är nöjda…

    Kram Pysis

  6. Jag hann tydligen inte heller gissa innan svaret var avslöjat! Men jag visste FAKTISKT att det var blåbärsmjölk!!!!!🙂
    Ha nu en riktigt bra fredag Pys-Pys!!!!!
    Kram!

    Du är lika duktig som de andra… eftersom du också gissade rätt…

    Fast jag undrar om jag inte ska göra en tävling till…

    Kram Pysan

  7. Ser att svaret redan avslöjats….men jag trodde faktiskt att det var mjölk o blåbär i någon kombination….

    Du får fotta dig efter cyton är avslutad så vi ser förändringen tillbaka till riktiga pysan, när kryllet börjar komma tillbaka och naglarna lika så.

    Ha en skön helg min vän
    många kramar från mig

    Jag går och får cyto på onsdagarna.. alltså tänker jag försöka ta ett kort varje onsdag.. för att se hur långt det växer på ett år…

    Och gissningen är ju godkänd den också..

    Jag har en jättemysig fredag.. försöker få in att jag snart åker till Spanien.. har börjat packa.. för att försöka få in den där resekänslan.. för den har inte kommit än… för jag är så rädd att jag ska bli sjuk innan vi åker…

    Kram Pysan

  8. Vad är det för katt du har? En raskatt? Ser ju annorlunda ut mot de som springer här och pissar ner allt vi har. Inte konstigt man vill bli av med dem.Sonen som är så rädd om sin bil,så en tung jättekompis,som sitter ner bilsätet knappt får åka,får nu se hur navkapslarna är nerpinkade varje dag av kvarterets katter.
    Nej vi är inga kattälskare här längre. Folk skulle hålla katterna på sina egna tomter och ej låta dem springa och förorena . Såå mkt har vi fått förstört, då blir man förbannad. Eller så skulle de som har katter få betala, men då får man sitta uppe och vakta. Innan man hinner ta ett kort i mörkret har katten försvunnit.Fotograf är man ju ej heller, men nattuggla.
    Ja irriterade är det minsta vi är och bli ovän med grannar vill man ej heller. Man står ut.
    Närmsta grannen hade katt, har nog ej nu längre,sen de fick barn. Deras katt sprang omkring i band och kunde va överallt på deras tomt och balkong.Men de är ansvariga människor med lite bildning och hyfs.
    Nu tar jag ju för stor plats, sluta sluta, gör jag nu.

    Kissen är inte en raskatt.. däremot så vet vi en hel del om henne.. Jag har nämligen hennes mormor här.. och Åke var hennes morfar…
    Så jag vet en del om Lizas (mormor) släkt bakåt.. och så även Åkes… så Gizmo som mamman heter är född under makens del av den äkta sängen…
    Och här finns fler bilder på underverket.. som liten..

    Kram Pys

  9. Det är ju härliga katter med fantastisk päls, nåt annat finns ej att säga, trots att jag ej gillar katter.
    På vår infart låg en dag en död katt. Trodde det var någon som ville va dum och jäklas. Visade sig vara en ”norsk skogskatt”? värd 10 000kr, som blivit påkörd och bodde ca 500m härifrån. Jag gick runt i husen och frågade, om nån kände till katten på min beskrivning. Hittade till slut ägaren.Fick anledning att knacka på i en annan villa, där de vunnit 11miljoner och kika in.De har oxå katt nämligen fick jag höra. Detta är några år sen, då jag ej var så sjuk.

    Min lilla gos.. Ojsan.. är helt klart en totalt underbar liten katta…

    Hon är busig.. och varenda träd på den här gården har redan fått besök av henne…
    Kram Pys

Kommentera

