Dagens artiklar allt från kupper till fennekar och rymdpromenader

Vi börjar i Skåne.. närmare bestämt i Bjuv.. För det är ju så att alla byar och städer med självaktning har någon typ av Festival eller större marknad.. och så har även Bjuv.. Bjuv är annars berömt för Findus.. där de fryser in grönsaker och dylikt..
Festivalen i år så kom det en liten chihuahua trodde folket.. men det var en fennek.. Men detta måste ju skrivas om tyckte de.. eftersom den lilla fenneken fick åka upp till Hufudstaden och får nu bo på Skansen akvariet tills de finner ett lämpligt hem åt den lilla rymlingen..

För studenter i Helsingborg finns nu en guide som talar om allt som är relativt viktigt för att kunna studera i denna stad.. Fast de bästa haken är inte med.. och under F skulle jag även lägga in ”Fina folket” och dessa skola också hittas under V (”Vackra folket”) alltså de Helsingborgare som går med nästan i vädret och lider av Stockholmssyndromet.. alltså.. de tror att de är NÅGON… Men de är inte något allt.. men de hörs och syns och är alldeles för många… för att man ska kunna undgå dem..

Fildelning är tydligen ok enligt vissa engelska artister.. och jag kan bara hålla med..

Regeringen försöker göra allt i sin makt att alla som är långtidssjukskrivna ska ut och jobba… Nu sätter de in ytterligare 17 miljoner i höstbudgeten för att få ut dem i arbete…
Undrar om de där höga herrarna och damerna vet vad cancer är.. och att om man är kroniskt sjuk i detta och inte vet om man har två veckor eller 10 år kvar att leva.. ändå ska ut och arbeta.. Jag vill leva.. inte arbeta ihjäl mig.. jag har så mycket att leva för.. och arbetet är inte piro ett kan jag meddela.. fast visst.. det hade varit roligare att jobba än att vara sjuk.. men nu har jag inte det alternativet.. så då får jag göra det bästa av situationen.. och att välja mellan att arbeta och att leva så är det inte så svårt att förstå vad jag väljer… för vem vet om jag lever nästa år…

Det blir nära när man ska iväg till sista vilan.. om Kävlinge får som de vill.. men jag vet inte om jag hade velat bo så.. tänk att sitta och titta ut och se sina f.d. grannar.. för det blir ju så… *ryser*

Jukkasjärvi får konkurrens.. av ett hotell av halm.. Jag undrar då om det ska impregneras så som bocken i Gävle.. För annars är brandrisken rätt så stor…
Och jag vet inte om jag hade velat ta in på ett sånt ställe.. för man vet ju hur det blir om man tappar en nål.. den lär man knappast hitta…

Jag tar promenader varenda dag i rymden.. men jag får inte komma i media för det.. men det är visst skillnad på folk och folk…

Detta är inte en sexkupp.. eller troskupp.. detta är en snuskupp..

Finns det inget annat att hetsa upp sig över.. ja, vart är mänskligheten på väg.. när man kan bli upprörd över att IKEA ändrar sitt typsnitt..

Typsnittskramare över hela världen rasar

Metro har idag två underbara rubriker.. eller vad sägs om denna:

Stringklädda vakter kissar på varandra

Eller denna:

Malmöbor kan kissa med sms

Nu ska jag iväg till torget.. och kolla in en tjej!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

