Bara lite till om henne…

Här går Annika ut och säger vad hon menar..

Där hon kritiserar Jim Mann för att han skriver att ”hennes kost” inte är bra.. och det är så typiskt.. bara för att han inte tycker som henne och hon får lite kritik så måste hon vända alla taggar utåt och ge sig på honom riktigt rejält…

Dessutom skriver hon så här om mammografin:

Det har också i media den senaste veckan påståtts att jag är motståndare till mammografi. Det är inte riktigt. Jag rekommenderar mammografi. Det är bara jag själv som inte upplever någon motivation att mammografera mig. Det känns viktigare för mig att ägna mig åt att arbeta för nyttigare kost för diabetiker och friska.

Hon har inte tid i 15-30 minuter att gå på mammografi.. för det är ungefär så lång tid det tar att göra den.. för att hennes arbete med nyttigare kost tar all hennes tid.. jag trodde att patienterna var viktigare än arbetet med kosten.. för har hon inte tid att gå på mammografi så har hon inte tid för sina patienter heller… fast hon kanske inte har några patienter… hon kanske har skrämt bort dem allihop..

Och
nu är hon i blåsväder
För det är ju så kul att Jim Mann på The Lancet har gått ut och skrivit det han har gjort.. och när Per Gunnar Holmgren (chefred. Dagens Medicin) säger:

En läkare ska förmedla råd baserade på vetenskap och beprövad erfarenhet – inte bara ”åsikter” och ”tro”

känns det faktiskt bra att jag skrev som jag gjorde..

För det kan faktisk medföra en anmälan till HSAN..

Om doktor Dahlqvist rekommenderar sin fettkost mot svininfluensan till sina egna patienter är det ett ärende för hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd.
– Det står i strid med vetenskap och beprövad erfarenhet, säger Lars-Erik Holm.

Och som vanligt är det vi patienter som kommer i kläm på ett eller annat sätt.. Undrar om Aftonbladet betalar ”Fettdoktorn” något arvode för att hon skriver i tidningen.. risken är stor att det är så.. att hon får betalt för att föra ut livsfarliga råd och rön i en stor dagstidning..

Fast idag skriver Annika så här i sin blogg:

jag inte att belasta sjukvården om jag får influensan.
Jag kommer att stanna hemma isolerad tills jag är frisk igen.

Men hon skulle ju inte få influensan.. det säger hon ju själv.. vad är det här?? Litar hon inte på sin kost?? Och ändå vill hon att vi ska tro både på henne och på kosten…

Fortsättning följer… eller som de säger i Hollywood: to be continued…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Var och en av oss är vuxna människor och får ta ansvar för våra handligar. Så är det. Men själv begriper jag inte hur hon tänker. Jag skulle aldrig våga utebli från en kontroll och ser det som en förmån att bli kallad till mammografi!

    Ha en bra söndag!

    Om hon nu är vuxen.. varför går hon då ut och säger som hon gör.. för hon kan omöjligt tänka på följderna.. detta är ungefär som de där 15-åriga bloggarna som inte kan använda brunkräm, rosa läppstift och har platinablont hår med hur mycket löshår som helst.. och som tror att de är något för att de har många sidvisningar..
    Fast de vet inte hur livet är.. förutom att shoppa, dricka, skita i skolan och så blogga och tro att de ska bli kända och stora och slippa jobba… sorry girls.. ni kommer att trilla dit och det fallet kommer att göra mycket ont.. det kan jag lova…

    Kram Pys

  2. Håller med om att det är allt annat än bra! Hoppas folk som läser hennes uttalanden begriper bättre!

    Ja.. jag hoppas att folk är så intelligenta att de tänker till och går på undersökningar fast de äter LCHF dieten..
    Och att man inte kan lita på läkare i alla lägen…

    Kram Pys

  3. Pysan, nåt helt annat.
    Jag har sett en massa inlägg om en worm/virus som angriper WordPress. Eftersom du använder det ville jag bara att du kollar att du kör ver. 2.8.3 eller ver 2.8.4. Annars riskerar du att få en massa problem med din blogg.
    /kram
    David

    http://developers.slashdot.org/story/09/09/05/2210237/Wordpressorg-Warns-of-Active-Worm-Hacking-Blogs?from=rss

    Jag kör ju den på nätet? Händer det något då… för jag har inte hämtat hem något.. utan kör på webben direkt.. och jag har inte hört något om att det skulle finnas virus/worms eller dylikt… får kolla upp det under dagen i dag.. alltså när klockan är lite mer..

    Kram Pysis

  4. Det är en evighetshistoria om denna doktor…jag orkar inte lägga ner någon energi på henne….

    kram

    Nä.. och jag har lagt mitt sista ord om henne.. om det inte händer något radikalt…
    och min energi lägger jag på att packa.. packa om.. och bli frisk…
    härligt frisk….

    Kram Pys

  5. Ha, ha, ha, där har hon allt snurrat in sig…
    kram
    petralin

    Ja.. hon har ju det.. men men.. vi får se vad som händer och fötter…
    Kram Pysan

  6. Ja tvättar inte hännera i sprit, ja dricker rövin! Hahaha! Sicken doktor…jaja, ska blir kul att läsa om alla sen som blivit sjuka ”fast de tvättade sig hela tiden…” eller nåt… Skål! 🙂

    Som vård personal tvättar du händerna i sprit.. man ”spritar” sig… 🙂
    Detta är lika mycket för att skydda mig som att skydda patienten.. och hon hade inte fått lov att känna på mig utan att ha spritat sig först… för jag vet inte vad jag har för bakterier på min kropp.. de kanske är skadliga för individen som ligger där i sängen.. eller så är h*n smittförande.. och då sitter jag i klistret… Jag ska vara frisk.. hela den här perioden.. det bara är så….

    Kram Pysan

  7. Vi ska vara friskusar!!! Känns som vi har fått mer eller mindre tillräckligt som det är.
    Min arbetsplats, skolan, fritids och hemma har numera handsprit. Känns som att det var/är ett bra alternativ för oss och de runtomkring.
    Jag vägrar få influensa också!!
    Hoppas ni får en underbar avkoppling. När åker ni?
    Allt bra ok med dig?
    Många många kramar
    Ima

    Visst ska vi vara friskusar..
    Jag har handsprit här hemma.. och det kör vi med när vi varit ute…

    Vi åker till Tossa de Mar.. med buss.. hela vägen..
    Och allt är lugnt med mig.. stick i fingret i morron.. och behandling på onsdag.. är ju en dag efter dig.. men jag gör nummer 17…
    Kram Pysis

Kommentera

