Det ena mysteriet efter det andra

Först var det det stora.. och är fortfarande.. mysteriet med bilarna..

Idag fick jag veta av Syster Å att det är något som är skumt…
För förra gången jag var där så var det så att då tog jag en massa prover.. vilket jag alltid gör.. och denna gången så tyckte Syster Å att hon skulle göra ett utökat blodvärde för att kolla.. bara för skojs skull… det är då det skumma uppkommer…
För på vårdcentralen i Töreboda hade jag följande värde:

  • Leukocyter 4,2 (vilket är jättebra)
  • Blodvärdet Hb 107 (vilket betyder att jag slipper sprutan)

Fast Syster Å får följande resultat:

  • Blodvärde Hb 98 (vilket betyder att jag ska ta spruta varje vecka)

Jag tror faktiskt mer på vad Syster Å fick.. för att jag klagade förra veckan på att jag var så trött… och jag tyckte att det var konstigt att jag hade 107 i blodvärde.. och man litar ju på att värdena är rätt.. för om det nu är så så kan man ha världens blodbrist.. men enligt VåC i Töreboda så har man inte det…

Bara för att kolla så har nu Syster Å tagit ett nytt prov på mig för att jämföra dem.. och jag har fått en spruta med mig hem som jag ska ta om det är så att jag ligger under 105.. och Syster Å ska ringa mig i eftermiddag.. ska bli väldigt roligt att se hur det blir..

Lär bli en fortsättning på det här.. va så säker…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

