Ett bud.. ett bud om döden..

Fick igår ett mail.. ett mail som gjorde att en av mina länkar har fått byta plats….

Essge finns inte längre bland oss.. hon valde att öppna grinden och gå igenom den.. för nyfikenheten på andra sidan var större än vad själva livet var…

Hon gick bort på ett värdigt sätt.. och hennes syster och jag har mailat ett tag.. och igår kom mailet jag inte hade velat ha.. men som jag visste att det skulle komma.. det var bara frågan om när..

Mina tankar går till hennes dotter och till hennes syster.. och till alla andra som stod henne nära…

Dessutom tänker jag mer på livet.. och för den skullen också döden.. när jag får såna här besked…

idag har jag inte lust att blogga.. och har inte heller gjort det idag.. får se om mina tankar är klarare i morgon.. för idag har de inte varit så klara..

Tänk på att livet är NU.. inte om en minut.. och inte för en minut sen.. utan just nu…

Lev och låt leva…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 svar

  1. Må hon vila i frid

    Ja.. så har cancern segrat än en gång.. blir så arg på denna sjukdom..
    Kram Pys

  2. Du är utmanad inne hos mig, glömde skriva det innan 🙂

  3. Åh… så sorgligt…
    (Jag kom mest in för att säga tack för det fina lilla grattiset, men det liksom kom av sig nu i det här tunga…)
    Kram!

    Men detta är ju livet.. någon föds.. någon fyller år.. och någon dör..
    Så är det ju.. och det lär inte bli på något annat sätt…

    Kram Pys

  4. Tack för att du meddelade oss.. Har läst hennes blogg och undrat hur hon har haft det.

    Sorgligt är det.. 😦

    Har följt din blogg rätt länge nu, man har inte kommenterat innan.. Vill bara tacka för manga tänkvärda inlägg!

    Mvh
    Malin

    Välkommen Malin.. alltid kul när någon ny som läser min blogg vill kommentera.. och det är kul att få kommentarer..

    Ja, jag blir så arg på cancern.. att den ska förstöra så mycket för så många människor..

    Jag vill förmedla budskapet om att hon var borta.. kändes som att det var bra att jag gjorde det.. istället för att det ska komma en massa dumma kommentarer på hennes blogg..

    Tackar för fina ord om min blogg.. jag rodnar lite.. och blir glad när jag får feedback på det jag skriver.. och jag hoppas att jag hjälper någon…

    Kram i massor
    Pysis..

  5. Tack snäll Pysan för dina fina om ord om syster. *ser knappt tangentbordet för tårar som rinner* Hoppas att du adopterar mig nu 😉 Allt går bra annars, faktiskt. Jag sänder dig stora kramar och hoppas du/ni får en underbar semester. Vi hörs via mejlen…

    Kram.

    Klart jag adopterar dig…. du har fått en ny syster.. men samtidigt så vet jag inte hur länge jag kan hålla stången mot den där jäveln.. men jag ska försöka att fixa det..
    Gråt.. det måste ut.. och sen kan du skratta åt den där galna saken din syster gjorde… och sen kan du gråta en skvätt till.. bättre att det kommer ut än att hålla inne med gråten och sorgen… för det mår man inte bra av…
    Tänker på er.. det vet du…

    Kram i det oändliga…
    Pysishjärtat

  6. Hej Pys.

    Har läst i bloggen om henne, så sorgligt.Må hon få frid och sova gott.
    Kram till dig Pys och till alla medsystrar.

    Hej Lillemor..

    Ja.. cancer är ett helvete… och frid har hon fått.. och hon har inga smärtor längre..
    Hon väntar på oss på andra sidan grinden..

    Kram Pysis

  7. Tack Pys för att du talar om, var in på Essges blogg och skrev en kommentar för någon vecka sedan bara. Ville veta om allt var ok.

    Nu mår hon bra alltså.

    Passar på att beklaga till Essges syster och andra nära. Skitsjukdom detta!

    Håller med dig Pysan, något jag verkligen lärt mig av snoppogeresan är att njuta av varje sekund. Fånga dagen… Men ibland händer saker man vill blunda för, liksom hoppa över.. Livet är ju sådant, tyvärr.

    Kramar till er alla

    Ja.. det är ju livet.. ibland händer saker så man bara har lust att lägga sig i sängen och dra något gammalt över sig.. och vissa dagar dansar man över jorden…

    Kram Pys

Kommentera

