Dagens och några av veckans artiklar

Jag tar och läser Aftonbladet..

Denna strålande tidning med sina, ofta roliga ord, som får en att haja till…

Här är ett roligt ord i denna artikel.. Åldringsbrott… för det låter nästan som att de har tagit en åldring… istället för att ta något från en äldre person..

Dessutom
har BlondinB***a blivit utsedd till Megastjärna.. Läs själv:

Komikern Russell Brand leder festligheterna som gästas av megastjärnor som Janet Jackson, Beyoncé, Lady Gaga, Greenday – och Blondinbella.

Som tur är så är hon ingen megastjärna i Expresssen i alla fall..

Men de har också två cancernyheter.. Klas Ingesson.. som talar om att han mår bra och tackar för alla lyckönskningar.. som han har fått sen cancerbeskedet kom..

Dessutom så skriver de om urcellen ”Ellen”… Som tydligen ger upphov till prostatacancer hos möss.. om det är så hos människan vet man inte.. och har vi denna urcell?
Är det den som står bakom alla cancerfall?

I prostatan på möss har forskarna hittat en okänd stamcell, en urcell utan specialuppdrag som hjälper till att bygga vävnad. När det blir fel på en speciell gen i de här urcellerna får mössen prostatacancer.

Helsingborgsdagblad och Sydsvenskan har arikeln om mannen som stoppades med 1,96 promille alkohol i blodet.. och enligt mannen själv så drack han 60 cl under den minuten som personerna tittade bort innan polisen kom.. och detta trodde tingsrätten på… inte konstigt att folk dör i trafiken.. när samhället låter folk köra omkring med sprit i bilen och att de får köra hur vingligt som helst..

Händelsen utspelades på E 22 vid Ekerödsrasten nordöst om Hörby sedan mannen vinglat fram med sin bil på fel sida av vägen.
Bilföraren var så full att han föll ihop när polisen kom. Men eftersom man inte kan utesluta att han drack under den korta tid då han inte stod under uppsikt, anser Lunds tingsrätt inte heller att det går att säga hur påverkad han var när han körde. Därför blev det en friande dom.

HD kultur sida tar upp filmen ”Prinsessan” om den lite för runda tjejen.. som vill blir sed som den hon är och inte för att hon är tjock..
Jag känner att mammas ord hela tiden ringer i öronen… För när man är med henne på stan och det kommer någon som är ”mullig” så säger alltid morsan något i stil med:
Så där hade jag inte varit klädd om jag sett ut sån..
Titta.. tjocka människor tuggar på saker och ting jämnt..
Eller något liknande.. gärna lite halvhögt så personen ifråga gärna hör vad hon säger… men hon är likadan mot invandrare.. eller andra som inte är som ”Svensson”.. Den som det är fel på är ju morsan.. att hon beter sig som hon gör.. för någon moral det har hon inte.. fast hon tror att hon har det.. och dessutom så får ju inte den vackra fasade utåt spricka.. inget som kan få folk att titta på en… för jag själva har varit där.. jag har under ett antal år burit på så där en 20 kg för mycket… och jag vet att folk då inte ser min personlighet.. de ser att jag är ”fet” och då är det lika med att jag har ett IQ som motsvarar min skostorlek… och vilka gliringar man fick av sin mor…
Men bantat har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra heller..

Jag kommer aldrig att åka till USA.. om deras fasoner ska få fortsätta.. För det som finns på min dator är mina saker.. det är ingen som ska få kopiera det.. utan min tillåtelse.. och det är det ingen som får..

Får man inte skydd för att man är hotad… då gör man så att man får en trygg tillflyktsort under natten.. det är bara att gå lös på inredningen…

Tänk dig att du ska gå ut och slänga sopor.. och mellan dig och soptunnan så är det en stor råtta.. 82 cm lång.. som tittar på dig med sina bruna ögon.. du närmar dig och det visar sig att råttan gillar att du kelar med den…
Ja.. om du nu bor i vulkanen Bosavis på Papua Nya Guinea… tydligen bor den bara där.. ”Den Ulliga Bosaviråttan” så säger urinvånarna.. om den..

lite om influensan.. Stockholmarna är visst värst.. Är det så är det bara att stänga in sig.. och stanna där till faran är över.. nöff nöff..

Fast Sveriges största ört finns faktiskt i Skåne.. så där är huvudstadens innevånare utan vinst…

Så.. det var det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Tittar in och fredagskramas lite

    Kramas tillbaka…
    Kram Pys

  2. Blondinbella är ingen stjärna. Hon är bara en fjortis, som haft tur i livet. Right?

    Ja.. jag kan bara hålla med..
    Tycker att det är fel att Aftonbladet kallar henne för megastjärna.. när de i princip bara är bloggare och de som läser hennes blogg som vet vem hon är…

    Kram Pys

Kommentera

